רוטשילד'ס קיצ'ן – מסעדה ששווה לאכול בה

רוטשילד'ס קיצ'ן סיימה תקופת הרצה ומציגה תפריט חדש שלדברי הבעלים הנו מגוון ומוקפד, ומהתרשמותנו הנו אכן תפריט מצטיין ומוקפד, בניצוח השף עידו אורן

תל אביב היא עיר דינמית ותוססת, בוודאי במה שקשור ונוגע בעולם האוכל שלה.
הבניין הפינתי רוטשילד-מאז"ה ידע הרבה שינויים ותהפוכות בתחום. כך, מסעדת לילית הכשרה) בצד של מאז"ה עברה לפני כשנתיים לבית אסיה ברח' וייצמן ופינתה את מקומה לסניף של טיב טעם בעיר (ממש לא כשר), ואילו את פסטיס המחודשת שכך לפתע נסגרה ונעלמה בין לילה, ירשה באותו מיקום מסעדת הביסטרו "רוטשילד'ס קיצ'ן", שזה עתה סיימה תקופת הרצה של כשלושה חודשים, ומציגה תפריט חדש שלדברי הבעלים הנו מגוון ומוקפד, ומהתרשמותנו מארוחה במקום בשישי בערב, הנו אכן תפריט מצטיין ומוקפד.

מי שאחראי לתפריט ולמימושו המוצלח הוא השף עידו אורן (לשעבר "פאסטיס" וסו-שף ב"טורקיז") שמציע מטבח נגיש ואותנטי, העושה שימוש בחומרי גלם מקומיים וטריים ומשלב יצירתיות ואיכות במנות.

בין המנות הראשונות: קוביות חציל טמפורה, המוגשות על מצע ירקות קצוצים – 28 ₪, ברוסקטה סינטה צרובה עם פסטו הבית ונבטי צנונית – 42 ₪, ממולא הבית (ירק משתנה) הממולא בבשר טלה וצנובר על טחינה ועגבניות – 46 ₪, ורביולי תרד וריקוטה – 36 ₪.
אנחנו בחרנו מהמיוחדים של היום בכבד קצוץ ביתי עם נגיעות צימוקים ועליו פלפלים צלויים ולצידו משולשי טוסט מלחם שחור – 28 ₪, שציפינו יותר ממכלול הטעמים בו; ומהתפריט השוטף טרטר דג ים מצוין עם אותם טוסטוני לחם שחור – 44 ₪; וסלט סיזר שבלט בעלי החסה הרעננים והטריים שבו – 36 ₪, אם כי טעם האנצ'ובי שלו הפריע לאחת הסועדות בחבורתנו,

בין המנות העיקריות: צלע לבן עשוי על הגריל, ברוטב בצלים ויין אדום, מלווה בפרוסות תפו"א אפוי – 78 ₪, פילה סלמון עשוי על הפלאנצ'ה עם ירקות אנטיפסטי – 85 ₪, חריימה בורי ברוטב טריפוליטאי חריף – 62 ₪.
לאחר התחבטות בין פירות ים ברוטב חריימה לבין פילה מוסר המונח לו על מצע של פיטריות שמפיניון חתוכות קטן ומטוגנות עם בצלים, ובצד קערת אורז לבן – 84 ₪; הלכנו בגדול על המוסר, ושלושה מאיתנו הזמינו איתו. אכן חשש אפשרי מנפילה רבתי, שהתבדה עם הגיע הצלחות לשולחן: ראויות בגודלן, לוהטות בהכנתן, ומשובחות בטעמיהן.
הרביעית בחבורה נהנתה ביותר ממנה מכובדת של פרוסות סינטה על מצע רציני של פירה תפוחי אדמה. מנת ביסטרו ראויה להתכבד בה – 92 ₪.
 
את הארוחה ליווינו ביין שהבאנו מהבית: שוטפייר שיראז ברוסה 2005 של יקב ת'ורן קלארק, המיובא ע"י חברת מרש. יין מדהים בכל הממדים: צבע מהמם, ניחוחות עשירים – פירות יבשים, שוקולד, ומה לא; חלק בפה ועשיר טעמים. שילמנו דמי חליצה הוגנים לחלוטין בסך 25 ₪.

בתפריט הקינוחים יש מבחר רחב של מנות, ביניהן קינוח ביצת שוקולד עם פודינג שוקולד לבן – 32 ₪, כנאפה מתוקה – שערות קדאיף עם גבינת ברינזה – 28 ₪, קרמבל תפוחים אפויים על שטרויזל, בליווי גלידת וניל קינמון – 31 ₪.
בשלב זה התלבטנו אם להמשיך כאן או לנדוד לבית קפה בפינת מרמורק, על יד פיצריית טוני וספה, ששמע קינוחיו המיוחדים יצא למרחוק. היה כל כך נעים וטעים עד כה, בניצוחה של הנמלצרית החביבה והיודעת טלי, שהחלטנו להישאר; וממש לא התחרטנו על כך. מה שנקרא ע"י טלי "קרמבל תפוחים" ובחשבון "טארט טאטן" – 31 ₪, הסתבר כפלחי תפוח עץ מבושלים או אפויים קלות, מסודרים בעיגול חינני ומונחים על פירורי בצק אפויים, להלן הקראמבל, ובמרכז כדור גלידה. טעים ביותר.
הקינוח הבא: קציפת יוגורט ותותים בגביע גלידה גבוה – 27 ₪, זכתה להצלחה אצל כולנו, אם כי הצעירה בחבורה פשוט השתלטה עליה ובעצם אפשרה לנו ברוב טובה לטעום.
מכיוון שאכלנו כל כך יפה, קיבלנו על חשבון רוטשילד'ס קיצן מנה של עוגת גבינה: גבוהה, חטובה, מעוטרת בפירות יער אדומים ורוטב שלהם. מצוינת.

את הארוחה ליווינו גם בקנקן מים שהגיע לשולחן עם פיתחת הערב, ככה בלי לבקש, ורוענן וחודש בהמשך. יפה.
בסך הכול שילמנו עבור ארוחה משובחת לארבעה, לא כולל יין, אך עם מים חינם, תה נענע אחד, ודמי אבטחה שניתן לא לשלמם; 553 ₪, ועם הטיפ בסך 15% אותו הוספנו ברצון הגיע חשבוננו ל- 636 ₪.

ובכל זאת הערה אחת: הזמנו את המקום ברוטשילד'ס קיצ'ן בצהרי יום חמישי לשישי בערב. את ההזמנה קיבלה בטלפון עלמה לחוצה שהסבירה שהיא בדרך החוצה – לא ברור אם זמנית או לתמיד. היא שאלה אם נרצה לשבת במרפסת או בפנים; התשובה הייתה: בפנים. לשאלה על האפשרות להביא יין ומה גובה דמי החליצה, היא העבירה את השיחה אל מנהלת המשמרת, שענתה כי ניתן, והסכום הנו 25 ₪. עם כל מידע זה הגענו בזמן למסעדה, והתברר לנו, כמה מפתיע, שהזמנתנו לא נרשמה. אחרי דקותיים של מבוכה נמצא לנו מקום ע"י חיבור שני שולחנות במיקום לא אידיאלי, אם כי האוכל, השירות והאווירה פיצו על פשלה זאת.

ביסטרו רוטשילד'ס קיצ'ן
שד' רוטשילד 73, ת"א
טל: 03-5257171

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר