רוני ג'יימס – אירופה בתל-אביב הקטנה

שם של סולן מטאל למסעדה אירופאית בתל-אביב, שמתמחה בתבשילי קדירה בעיצומו של קיץ תל-אביבי לוהט. וכמו שאומרים אצלנו: כל הפרטים בהמשך.

כדי לדעת מיהו רוני ג'יימס, פניתי למקור החביב עלי, הוויקיפדיה. ובכן: רוני ג'יימס דיו, שנולד בארה"ב ב- 1942 ומוכר בזכות קולו העוצמתי, הוא סולן מטאל שהופיע עם כמה מהלהקות המצליחות ביותר בתחום הרוק והמטאל: בלאק סבאת', ריינבו, ודיו שנקראה על שמו.

בין השאר הוא קדם את מחוות היד המקורננת (תזהו אותה בוויקיפדיה), שהסבתא האיטלקיה שלו נהגה להשתמש בה להרחקת עין הרע. טוב, ככה זה. שם של סולן מטאל למסעדה אירופאית בתל-אביב, שמתמחה בתבשילי קדירה בעיצומו של קיץ תל-אביבי לוהט. וכמו שאומרים אצלנו: כל הפרטים בהמשך.

רוני ג'יימס ממוקמת ברחוב מונטיפיורי 3 בתל-אביב, ממש מול מגדל שלום, ובצמוד למגרש חניה שבערב תמצאו בו כמעט מקום.
עיצוב המסעדה מאוד אירופאי: שני חדרים, ריהוט חום, פרקט, נברשות, מוזיקה שקטה, וילונות לבנים – מראה מאוד מרגיע, מסודר כמו סלון אוכל ולא מסעדה סטנדרטית.

גם השירותים מעוצבים ומוקפדים (הכיור מונח על שידת מגירות ישנה או דמוי-ישנה), ומבהיקים מניקיון. המלצריות אלכס ומאי מתאימות למסעדה, ומשדרות את הדברים הטובים שלה.

לפתיחה הזמנו טרטר דג ים וביצה עלומה מעוטרת בקוויאר שחור – 45 שקל. ובכן, המנה הייתה בלי קוויאר בערב ביקורנו, וגם על הביצה העלומה ויתרנו. פשוט מעולה. הדג (מוסר, בערב ביקורנו) קצוץ לקוביות גדולות יחסית, מבוצל ומתובל.

הזמנו גם סלט חסה משי, עלי אנדיב ושקדי עגל בוינגרט שמן אגוזים וחומץ פטל וגבינה כחולה – 34 שקל. חמימות שקדי העגל מוסיפה לסלט, והגבינה הכחולה ברקע משלימה בהצלחה מנה טעימה.
לפני מנות הפתיחה הגיע לחם שחמחם טרי עם אגוזים, שמן זית עם חומץ בלסמי וחמאה מתובלת – סכנה לשוחרי הדיאטה.

לפני המנות העיקריות, ולאחר שדגמנו שרימפס עטוף בבייקון עם טעם מעושן קלות על רוטב אפונה – מנה חביבה ביותר; הכירו את אילי תומר, השף של רוני ג'יימס, בעברו מגדל ורדים ליצוא במושב בדרום שעבר לבני דרור בשרון, והתחיל לבשל בבית כאשר הילדים דרשו אוכל מגוון ומבושל.

אילי ראה שהוא נהנה מהבישול, עבר להכנת ארוחות משפחתיות גדולות יותר, ואז תפס אומץ ופתח מסעדה בשם "צצה" באזור תעשייה כפר סבא. אחרי שלוש וחצי שנים החליט לבשל בעיר הגדולה – ועכשיו מתחיל את המבחן שלו בתל-אביב.

הכיוון של אילי אירופאי, בעקבות הרבה טיולים באירופה. הוא אוהב אוכל כבד – תבשילי קדירה, ומעיד כי למרות שאוגוסט וחם, אנשים מזמינים מנות אלה ונהנים. אילי שומר על הצביון האירופאי של האוכל, בלי נגיעות של מזרח תיכון או צפון אפריקה – נטו, כפי שהוא אומר.

אפשר להזמין יומיים מראש שוק כבש, אותה מכינים מראש ומסיימים בפריסה והגשה נוכח פני הסועדים.

אנחנו ניתן למזג האוויר להתקרר קצת לפני שנזמין את מנות הקדירה של רוני ג'יימס.

בינתיים הזמנו פילה דג ים (סי-באס) על ריזוטו פוטובלו ברוטב עגבניות טריות וסוביניון בלאן – 82 שקל. דג מצוין.
במקביל הזמנו פילה לבן ברוטב יין ופלפל "ארבע עונות" על גראטן מרקחת שאלוט – 75 שקל מנה טובה מאוד. הגראטן, שממנו רק רצינו לטעום ולא לזלול, מפתיע וזורק מגוון טעמים – הכל חוסל..

קבלו הודאה באשמה: לא היה לנו כוח לקינוחים, שמחיר כולם 32 שקל, אך אלכס המלצרית פרסה לנו מהזיכרון את הרפרטואר המלא:
קרם ברולה קלאסי עם אגסים שבושלו ברוטב יין, ומזוגג בסוכר חום.

פאי תפוחים עם צימוקי אוכמניות שבושלו ביין לבן – מגיע עם כדור גלידה, מקל קינמון ושבבי שקדים. טרין שוקולד בלגי עשיר, בליווי אינגלז מוקה ונגיעות של פירות יער. עוגת שוקולד, עם פלחי תפוזים וזסט של תפוז מסוכר למעלה. עוגת גבינה עם קאימק, מרקחת אפרסקים (משתנה). סורבטים – קוקוס, קמפרי אשכוליות, ופירות יער.

מחירי היין ברוני ג'יימס הוגנים: אפשר לשתות בקבוק גוורצטרמינר ירדן רמת הגולן ב- 78 שקל, או ריזלינג גמלא רמת הגולן ב- 60 שקל (יש גם שרדונה קלו דה גת 2004 ב- 180 שקל).
אדומים ישראליים: מרלו רקנאטי 2004 ב- 75 שקל, ומרלו קלו דה גת 2004 שמזנק ל- 120 שקל.
איטלקיים: קיאנטי רופינו ב- 86 שקל. הצרפתים יקרים יותר: בין 105 עד 410 שקל לשאטו נף דה פאפ גיגל 2001 – למי שמוכרח גיגל. יש גם ספרדיים ואוסטרליים וכן מבעבעים – ספרדי, איטלקי וישראלי.

תפריט יין יפה, גם אם לא משתולל.

אם לא הבנתם, קבלו המלצה על רוני ג'יימס. אילי צריך לעמוד במבחן הזמן, ועם שילוב נכון של אוכל טוב (החלק שלו במשוואה) וסועדים אוהדים (החלק שלכם), יש לו סיכוי להישאר הרבה זמן מול מגדל שלום, בתל-אביב הקטנה של פעם.


רוני ג'יימס
רח' מונטיפיורי 3 תל-אביב
טל. 03-5164001

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר