"שומרי משקל" בתפריט חורף חדש המבוסס על מאכלים משביעים

לדברי מנכ"לית "שומרי משקל" לילית רומם: "בחרנו השנה להתמקד בנושא השובע, מפני שמנסיוננו, בתהליך ההרזיה בחורף, רבים מתלונננים שאינם שבעים. התפריט השנה מבוסס על מאכלי חורף קלאסיים משביעים ואהובים המתאימים לכל בני המשפחה, לא רק למי שרוצה לרזות"

שומרי משקל מציעה תפריט חורף חדש המבוסס על מזונות חמים ומתובלים המגבירים את תחושת השובע, דוגמת תבשילי קדירה בשריים, מנות מפחמימות משביעות במיוחד, תבשילי קטניות, תבשילי ירקות חמים וטעימים ופינוקיים חורפיים מתוקים

לדברי מנכ"לית "שומרי משקל" לילית רומם: "בחרנו השנה להתמקד בנושא השובע, מפני שמנסיוננו, בתהליך ההרזיה בחורף, רבים מתלונננים שאינם שבעים. התפריט השנה מבוסס על מאכלי חורף קלאסיים משביעים ואהובים המתאימים לכל בני המשפחה, לא רק למי שרוצה לרזות. הציגו אותם כמתכון חדש (ולא כדיאטה) ותראו שהם יאכלו בשמחה על ידי כולם. כל מתכון בתפריט נבחר בקפידה. זה חייב להיות טעים ולהתאים לכל בני המשפחה. כך נחסכים טרחה מיוחדת, תחושת קיפוח ובישול כפול. ההקפדה על הטעם היא עניין מהותי, כי כשכיף מתמידים זמן רב יותר בתהליך ההרזיה".

התפריט כולל 20 הצעות לארוחות מ- 4 קטגוריות שונות של מאכלים: מרקים, ארוחות עיקריות חמות ומשביעות, תבשילי ירקות, והנאות של חורף.
לדוגמא: מרק פטריות ובורגול, מג'דרה מקינואה ועדשים, תבשיל של בשר בקר ושעועית, ומעדן שוקו דיאט עם בננה.
ערכן הנקודתי של המנות נע בין חצי נקודה לתשע נקודות תלוי בארוחה, מתוך תקציב יומי ממוצע לאישה של כ- 20 נקודות ו-24 לגבר.

שיטת הנקודות
שיטת ההרזיה של "שומרי משקל" מבוססת על קבוצות תמיכה לשינוי הרגלי אכילה, חשיבה והתנהגות במסגרת מפגשים שבועיים. את הקבוצות מנחות מדריכות שרזו על-פי השיטה, והן יחד עם חברי הקבוצה מודל לחיקוי והוכחה ליעילותה והצלחתה של השיטה.
התפריט הניתן לכל לקוח אחת לחודש מבוסס על "שיטת הנקודות", הוא מגוון וגמיש, מותאם לעונות השנה ולכן עונה על הצרכים של קהל רחב. ב"שיטת הנקודות" אין מזון אסור. הכל מותר, אך לכל סוג מזון יש "מחיר" בנקודות וכל אחד מחליט אם זה שווה לו או לא. מזון עשיר בשומן רווי יש לו ניקוד גבוה בעוד שהניקוד של מזון דל שומן רווי או או נטול שומן רווי לחלוטין – נמוך.
לכל לקוח ב"שומרי משקל" מותאם תקציב נקודות יומי, בהתאם למשקל גופו, גילו ומינו, כאשר פעילות גופנית מתגמלת בתוספת נקודות.
השיטה זוכה להצלחה בשל פשטותה והתאמתה לחשיבה של האדם המודרני – החופש לבנות תפריט על-פי העדפות אישיות, תוך קבלת אחריות אישיות עם הכוונה לאכילה בריאה תוך לקיחת אחריות על הבחירה האישית. התוכנית מעודדת את הלקוחות לעסוק בפעילות גופנית ובכך תורמת לעלייה בכושרם הגופני ולשיפור המצב הבריאותי בכלל, והמראה וההרגשה לאורך שנים בפרט.

הגורמים להשמנת חורף
לדברי ענבל קרקו, הדיאטנית הראשית של "שומרי משקל", הסיבות האמיתיות להשמנת החורף הן שתיים: מיעוט שעות האור וכתוצאה מכך שהייה ממושכת יחסית בבית, עם נגישות גבוהה יותר לאוכל. "ההפחתה בשעות האור", מבהירה קרקו, "מפחיתה את רמת הסרוטונין בדם – החומר שגורם לנו תחושה של נינוחות ושובע. כתוצאה מכך אנו חשים דכדוך, רעב ותשוקה להרבה מתוק.
בחורף מומלץ להגביר את אכילת הפחמימות, המגבירה את הפרשת הסרוטונין מהמוח לדם.
בחירה בפחמימות 'נכונות' (לדוגמא קטניות, פסטה וגריסים) תסייע לתהליך של הרזיה ובד בבד גם תעזור לנו לשמור על מצב רוח מרומם". כמו כן ממליצה קרקו לעצור ולהקשיב לגוף ולתחושות הרעב והשובע שהוא משדר לנו . בשומרי משקל מכניסים החורף לשימוש את המושג "איזור הנוחות" בתחושת השובע. איזור הנוחות הוא הטווח שבין רעב לשובע. מחוץ לאיזור הנוחות נמצאים המצבים הקיצוניים: גווע ברעב ומתפוצץ מאכילת יתר. לשני מצבים אלה אסור להגיע. הקשבה לגוף והקפדה על שובע מסייעת לנו להשאר בטווח הנכון ויוצר שליטה על האכילה שלנו.


עוד על "שומרי משקל"
"שומרי משקל" היא הזכיינית הישראלית של Wheight Watchers – החברה המובילה את תחום הדיאטה בעולם זה למעלה מארבעה עשורים. החברה, שנוסדה ב-1966 בארה"ב, מפעילה 320 קבוצות תמיכה ברחבי הארץ, עם תוכניות מיוחדות לנוער, לצמחונים, לנשים הרות ומיניקות וכן תוכניות מיוחדות לקהילות ולמקומות עבודה. לטובת מי שאינם מעוניינים להשתתף בקבוצות תמיכה מפעילה החברה את תוכנית "שומרי משקל בבית", המבוססת על שיטת הנקודות ומדריכה תומכת בטלפון.
החברה מוציאה לאור עיתון דו חודשי, המחולק חינם ללקוחות. כמו כן היא מוציאה ומשווקת ספרים, מתכונים, חוברות ומוצרים נוספים התומכים בירידה במשקל.
לחברה אתר אינטרנט מקיף, www.shomreymishkal.co.il, בו ניתן למצוא מידע רב על שיטת הנקודות הגמישות, סיפורי הצלחה מרגשים, מאמרים מקצועיים בנושא תזונה והרזיה, עצות, טיפים, מתכונים דיאטטיים ועוד – וכן אפשר להשתתף בפורומים שמהווים מסגרת תומכת נוספת במהלך השבוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר