שוקויה – כששוקולד הופך למרכז החיים

שוקויה נולדה מתוך סיפור אהבה של זוג נשוי: איילת ואיתן, אשר החליטו להעשיר את חייהם בדברים הקטנים שהופכים את החיים למתוקים

שוקויה – פירוש השם: מאכל האלים, מאחר שמשקה הקקאו הוגש לאלים ולבני אצולה בטקסים ובחגים, ונחשב כבעל תכונות מאגיות – נולדה לפני שנה מתוך סיפור אהבה של זוג נשוי: איילת היפה (מאוד) ואיתן (אותו לא פגשתי), אשר החליטו להעשיר את חייהם בדברים הקטנים שהופכים את החיים למתוקים.

איילת ברק-זוהר, שלמדה פסיכולוגיה ועסקה בשיווק ומכירות,
תמיד אהבה לאכול שוקולד אך לא חשבה שיהפוך למקצוע. איתן הגיע מתחום הביטוח כיועץ פיננסי עד לפני מספר חודשים, ואז הצטרף לעסק. "איתן בעצם אוהב לבשל ורוצה להיות שף בסתר ליבו", מגלה לנו איילת.

הם התחילו את ייצור השוקולד לפני שלוש שנים כתחביב, עם חפיסת שוקולד 'ארט דה קוקו' של מיכל להב מכרמיאל. איילת התלהבה מהשוקולד, ריגש אותה שבארץ מייצרים שוקולד באיכות כזאת, והיא התחילה להתעמק בנושא.

לשיפור הזוגיות השתתפו איילת ואיתן ביחד בקורס שוקולד אצל בחורה מדהימה בשם אליסיה בהרצליה, התחברו לתחום והתחילו לקנות כלים וציוד לייצור שוקולד.

השלב הבא היה בדיקת קורסים בחו"ל והזמנת ספרים מקצועיים בנושא דרך eBay.
איילת ואיתן התחילו לטוס לצרפת ובלגיה כדי להכיר שוקולטייה, ללמוד מתכונים, ולהביא דברים חדשים – ויום בהיר אחד גילו שהם מוקפים בשוקולד סביב כל חייהם.
אם כל כך אוהבים ונהנים, אולי כדאי לעשות צעד קדימה, ולפני שנה אכן עשו אותו ופתחו את שוקויה כעסק – תחילה איילת לבד, ובהמשך, כאמור, הצטרף גם איתן.

הם ממשיכים לטוס לבלגיה לקורסים באקדמיה לשוקולד בכפר בשם ווייז, שם שוכן לו מפעל השוקולד של בארי קליבו – הנחשב לאתר ייצור שוקולד הגדול בעולם. זהו מפעל של שתי חברות שמוזגו ומפעילות אקדמיה לשוקולד, המועדפת על איילת ואיתן שהתחברו שם לשוקולטייה שהפך למודל עבורם מבחינת הרמה והידע.
הם מקפידים על שימוש בחומרי גלם איכותיים של בארי קליבו מבלגיה, לצד שמנת טריה וחמאה טריה, בלי צבעי מאכל ובלי חומרים משמרים.

מי קהל היעד העיקרי של שוקויה? בעיקר לקוחות עסקיים, כאשר לקוחות פרטיים מגיעים מפה לאוזן.
לאירועים יש להם מעדנייה ניידת עם ויטרינה מקוררת אחריה עומדים איילת ואיתן עם בגדי שף (ראו בתמונה), ומוודאים שהלקוחות יקבלו מוצר איכותי וטרי.

איפה ממוקמת שוקויה? סוד – נגלה רק שבאזור קיסריה. הסיבה: כמו בחדר הנקי באינטל, גם בשוקויה (ובכל מפעל לייצור פרלינים איכותיים) חייבים לשמור על סטריליות – נכנסים עם חלוקים, כפפות וכובעים שאוספים את כל השיער.
"ככל שמקפידים על היגיינה בתהליך הייצור, כך חיי המדף מתארכים. בגלל שאנחנו לא משתמשים בוספים וחומרים משמרים, חשוב לנו לקבל מוצר שתהליך הייצור שלו היה מוקפד", אומרת איילת.
איילת ואיתן מייצרים כ- 300-400 פרלינים ביום, כשעיקר העשייה בידי איתן, ואיילת עוסקת בשיווק.

פרלינים הם מוצר יקר (400 ש"ח לקילו) בגלל תהליך ההכנה המורכב והמוקפד, תוך דגש על דיוק בטמפרטורות ותהליכים. זה משפיע על המחיר, לצד חומרי הגלם המובחרים בהם משתמשים בשוקויה.
"בשוקולד כהה אנחנו משתמשים במינימום 72% מוצקי קקאו. האחוז הגבוה חשוב בעיקר בשוקולד כהה, ופחות בשוקולד חלב ושוקולד לבן, בגלל התוספות שהם מקבלים. בשוקולד כהה האיכות מושפעת מאחוז מוצקי הקקאו", מגלה לנו איילת סוד מקצועי ששווה לבדוק אותו בקניית שוקולד בוטיק.

המוצרים של שוקויה כוללים טבלאות קטנות וגדולות של שוקולד – נטו ועם תוספות; כפיות שוקולד – אכן כפיות, עשויות משוקולד; ו
פרלינים – כמעט 30 סוגי פרלינים שונים במגוון טעמים ומארזים לפי בקשת הלקוחות (מ- 2 פרלינים, דרך מארז 6 או 12 פרלינים, ומארז גדול של 14 או 28 פרלינים).

בסופו של דבר, מה שקובע בשוקולד, כמו בתחומים אחרים, זה הטעם האישי ומה שאדם אוהב, ולא משהו אחר. החך מחליט. אז מה הכי פופולרי?
"ג'ינג'ר מאוד פופולרי. גם שוקולד בראוניז, פיסטוק, הל-זעפרן (לאוהבי שוקולד מריר), בננה וודקה", מגלה לנו איילת.

המטרה של השניים להגיע לרשת חנויות שוקויה, ומכל מקום
לפתוח תוך שנה חנות בוטיק ראשונה.
"חשוב שאנשים יראו דרך חלון גדול את תהליך הייצור החוויתי שמעניין מאוד אנשים", אומרת איילת, המספרת כי בעתיד רוצים בשוקויה להכניס לימוד טעימות שוקולד בדומה לטעימות יין
מבחינת המראה, המגע, נקודת שבירה בפה, איך נמס בפה, איך אוכלים שוקולד: מתחילים מהכהה ועוברים ללבן (הידעתם?).

איילת ואיתן מתחילים לעשות שוקולד ללא סוכר – לסוכרתיים, במיוחד טבלאות, ושוקדים על פיתוח פרלינים לסוכרתיים – מוצר שאין כמוהו בארץ לדברי איילת.

רגע, ואיך נזהרים מהשמנה?
הפתרון של איילת: פרלין אחד ביום. נסו ותיהנו.


שוקויה מפעילה משלוחים מת"א עד חיפה.
טווח מחירים: 400 ש"ח לק"ג.
מעדנייה לאירועים: כ- 35 ש"ח לאדם.


שוקויה אמנות בשוקולד
077-5003203
052-2203662
052-3722825
www.chocoya.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר