שחקן חדש בשוק תרסיסי השמן: "תומר" עם תרסיסי שמן חמניות, זית וקנולה

התרסיסים מתאימים לטיגון, בישול, אפייה ותיבול ומהווים תחליף דיאטטי ובריאותי לשימוש בשמן מבקבוק, מאחר והם מאפשרים שימוש מופחת ומבוקר בשמן. כל התזה שווה לקלוריה אחת בלבד

חברת "תומר" המתמחה בשיווק מוצרי מזון משנת 1983, משיקה לקראת ראש השנה וחגי תשרי סדרה איכותית של תרסיסי שמן: שמן חמניות, שמן קנולה ושמן זית.

התרסיסים מתאימים לטיגון, בישול, אפייה ותיבול ומהווים תחליף דיאטטי ובריאותי לשימוש בשמן מבקבוק, מאחר והם מאפשרים שימוש מופחת ומבוקר בשמן. כל התזה שווה לקלוריה אחת בלבד.

המחיר: כ- 15 ₪ ל- 170 גרם.
להשיג ברשתות השיווק המובחרות.
כשרות מהדרין בהשגחת הבד"ץ חתם סופר.

השף מסטר קובי מזרחי, היועץ הקולינרי של "תומר", מציע מגוון שימושים במטבח:
• כללית – לפני שמניחים בתבנית אפייה, מומלץ להניח נייר אפייה ולרסס אותו בתרסיס, כדי למנוע הידבקות לנייר האפייה או לתבנית
• למניעת הידבקותם לתבנית של מאפים, עוגות ועוגיות – לרסס על התבנית טרם הכנסת הבלילה, העיסה או התערובת.
• לטיגון חביתות: לרסס על המחבת לפני הכנסת הביצים וכמו כן לרסס על החביתה לפני שהופכים אותה, כדי שהיא לא תידבק למחבת.
• להכנת תפוחי אדמה ואנטיפסטי בתנור (חצילים, קישוטים, בטטות, פלפלים, בצלים ועוד – כולם חתוכים לקוביות או פרוסות) – מתבלים בשום, טימין ומלח גס. מניחים על נייר אפייה מרוסס ומרססים על הירקות המתובלים, בתרסיס שמן זית. אופים בתנור בחום של 180 מעלות ל- 30 דקות.
• מרססים עוף או חלקי עוף בתרסיס שמן קנולה, ועליו מורחים תבלינים לפי הטעם האישי. כך – התבלינים "יידבקו" לעוף במחיר קלורי זניח. מעל התבלינים מרססים שוב – והפעם עם תרסיס שמן זית, לשם קבלת עוף עסיסי ורב טעמים. 180 מעלות ל- 55 דקות. לאחר כיבוי התנור מומלץ להשאיר את העוף לעוד 10 דקות בתנור החם (כך העוף יהיה פריך ועסיסי יותר).
• בתרסיס שמן החמניות, שטעמו נייטראלי מומלץ להיעזר כדי לשמן פסטה לאחר הכנתה, להשבחה של טוסט בתנור – מרססים על 2 פרוסות לחם, על אחת מניחים את הגבינה הצהובה (ותוספות כמו בצל/רסק עגבניות/זיתים…) וסוגרים על הפרוסה השנייה. מתקבל טוסט קריספי במיוחד.
• להכנת קינואה, אורז או פתיתים – מרססים את הסיר, מוסיפים את האורז/קינואה/פתיתים ומערבבים, על אש גבוהה, למשך דקה. אחרי ה"טיגון" הראשוני – מרססים שוב, מערבבים ורק אז מוסיפים את המים ומבשלים כרגיל. למוצר הסופי לא יהיה טעם של שמן אבל הוא גם לא יידבק.
• לסלטי ירקות – מערבבים את כל הירקות של הסלט עם מלח ולימון ורק למעלה, לפני ההגשה, מרססים עם שמן זית או שמן חמניות. כך, הטעם של השמן לא משתלט על הסלט. יש לרסס ממרחק של 30 ס"מ, כדי שהריסוס יהיה אחיד.
• להכנת שניצל ללא טיגון – את השניצל המצופה (בביצה ופירורי לחם) מרססים בשמן קנולה משני צדדיו ואופים בתנור בחום של 200 מעלות ל- 12 דקות. יוצא שניצל באותו טעם של שניצל מטוגן – אך כמעט ללא שמן.

צילום עידו קימלוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר