שחת של מחלבת המשק ברקנית בצפון נבחרה לגבינה הטובה בישראל

תחרות הגבינות הראשונה התקיימה במסעדת "כרמלה בנחלה" בתל אביב ביוזמתם של רן בוק – מומחה גבינות בינלאומי, והעיתונאי שגיא קופר

"שחת" של ברקנית, קוטג' תנובה 9% והמלוחה של המאירי, הן הנבחרות גבינות ישראל. "עז עברית" ו"שירת רועים" הן מהמצטיינות שבמחלבות הבוטיק.
כך עולה מתוצאות תחרות הגבינות הראשונה, שהתקיימה במסעדת "כרמלה בנחלה" בתל אביב ביוזמתם של רן בוק – מומחה גבינות בינלאומי, והעיתונאי שגיא קופר.

בתחרות השתתפו למעלה מ- 50 גבינות במספר קטגוריות, חלקן תמוהות למדי כמו קוטג' וגבינה לבנה רכה – כשנשאלת השאלה מה מקומן של אלה בתחרות גבינות אמיתית; אך גם לאבנה, צפתית, גבינה מלוחה, כחולה, סגנון איטלקי, סגנון ספרדי, סגנון בינלאומי, גבינות מובחלות רכות, וגבינות שהתיישנו למעלה מ- 60 יום. כמו כן נשפטו משקאות יוגורט שונים – טבעיים ופירותיים.

את המוצרים השונים שפטו השפים אביב משה, רן שמואלי (בתמונה, בעת השיפוט) ודניאל זך, שגם ארח את התחרות במסעדתו כרמלה בנחלה, ועומר מילר.
הנספח המסחרי הבריטי, ריצ'ארד סולט, היה גם הוא בין השופטים בתחרות, ואליו הצטרפו יינן יקבי רקנאטי – גיל שצברג, יועץ המסעדות השף איתי ספיבק, מומחה הגבינות נמרוד מאי, והעיתונאית גלי וולוצקי.

רשימת הזוכות המלאה:
גבינת הגבינות, הגבינה הטובה בישראל: "שחת" של ברקנית, גבינה בשלה רכה, (קיבלה כמעט את כל הנקודות האפשריות (46 מתוך 50)
קוטג': תנובה, 9 אחוז
גבינה בסגנון בינלאומי: מחלבת "שירת רועים" גבינה שוויצרית, ענבר טימין
יוגורט טבעי: מחלבת קורנמל יוגורט זהב
יוגורט בטעמים: מחלבת עז עברית, יוגורט פירות יער
גבינה מלוחה: מחלבת המאירי, מלוחה
צפתית: מחלבת גד, צפתית 5 אחוזים
גבינה בסגנון ספרדי: מחלבת בארי, גבינת סחף, מנצ'גו
גבינה טריה רכה: תנובה 9 אחוזים
גבינה לבנה: תנובה, פיראוס לאבנה 5 אחוזים
גבינה מתיישנת 60 יום ויותר: טום – מחלבת עז עברית
גבינות כחולות מובחלות: רוקפורטי – הכחולה הנסתרת, מחלבת ברקנית
גבינה איטלקית: קאצ'וטה – מחלבת עז עברית

"תחרות הגבינות הראשונה שמה בפעם הראשונה את מחלבות ישראל על מפת איכות שיפוטית, אובייקטיבית. מבחינה זאת מדובר במהפכה של ממש, שאני גאה להיות חלק ממנה", אמר רן בוק,

שגיא קופר הוסיף: "היה לנו חשוב להביא מגוון משקף של עולם הגבינות בישראל. הקטגוריות שעליהן שמנו דגש היו קטגוריות חשובות מבחינה צרכנית – קוטג', גבינות רכות וגבינות מלוחות – וכמובן גבינות מעניינות מבחינה קולינאית, כמו גבינות מתיישנות או מובחלות-רכות".

מחלבת ברקנית הוותיקה, שבכפר יחזקאל, הוכרזה כמנצחת בתחרות, כאשר גבינת "שחת" שלה קיבלה את הציון הגבוה ביותר בין הגבינות: 46 נקודות, מתוך 50 נקודות אפשריות.
"יש הרבה יופי בתוצאות התחרות," סיכמו ואמרו רן בוק ושגיא קופר. "שתי גבינות היסטוריות ממש – קוטג' 9% של תנובה, והגבינה המלוחה של "המאירי" – הן בין הזוכות במדליות זהב, בקטגוריות כל כך ישראליות. מצד שני, שתי מחלבות צעירות יחסית: עז עברית ושירת רועים, קטפו הרבה מהמדליות, והוכיחו שיש המשכיות לאיכות הגבינה בישראל. "ברקנית", עם גבינת העיזים שחת, הוכיחה גם היא שחלב העיזים בישראל נותן תוצאות מצוינות בכל הקשור בגבינות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר