‏החלה עונת קטיף האגסים, והשנה זן חדש: האגס האסייאני

בישראל צורכים כ-30,000 טון בשנה. יבול האגסים גדל בשנים האחרונות בעשרות אחוזים. התחזית היא שהזן האסייאני יהווה הצלחה גדולה בשוק הישראלי, והתוכנית להגדיל את היבול בשנים הבאות

החלה עונת קטיף האגסים, פרי אשר יבוליו והצריכה שלו בישראל גדלו בשנים האחרונות בעשרות אחוזים.
יורם ניר מנכ"ל משותף בחברת "פסגות גליל גולן" – החברה המובילה בישראל בגידול ובשיווק פירות, מסר עם ראשית הקטיף, כי איכות האגסים בשנים האחרונות השתפרה לעין שעור הודות לשינויים בתנאי הגידול.

זני האגסים העיקריים הגדלים ומשווקים בכמויות מסחריות בישראל הם ה"ספדונה" וה"קוסטיה"– זן אגסים מעט קטן יותר, אך בעל רמת מתיקות ועסיסיות גבוהים יותר.
זן הקוסטיה התפתח בשנים האחרונות, והחל מהשנה ניתן יהיה לקבל אגסי קוסטיה כל השנה, לעומת שנים קודמות בהן ניתן היה לצרוך את הקוסטיה רק בעונת הקיץ. מדובר בתהליכי גידול חדשים אשר אפשרו את שיפור הטעם והעסיסיות של הקוסטיה ואת הגידול העצום ביבול.
זן אגסי הקוסטיה מהווה היום כ- 20% מיבול האגסים,ובשנים הבאות צפוי גידול נוסף.
רוב מטעי האגסים ממוקמים בגליל ובגולן, שם תנאי הגידול אופטימליים ומאפשרים את תהליכי השיפור בפרי שנעשו בשנים האחרונות.

זן אגסים חדש – האגס האסייאני
השנה יתווסף לזני הקוסטיה והספדונה זן חדש של אגס – האגס האסייאני.
מקורו של האגס האסייאני במזרח הרחוק, שם הוא פופולרי מאד. מדובר באגס עסיסי ומתוק מאד הדומה בצורתו לתפוח. לאגס האסייאני ארומה חזקה, ופציחות (קריספיות) גבוהה.
האגס האסייאני גדל בישראל בכמויות מסחריות רק בקיבוץ יפתח, והוא ישווק בעונה הקרובה (יולי – אוקטובר) תחת המותג "בראשית" של "פסגות גליל גולן".
התחזית היא שהזן האסייאני יהווה הצלחה גדולה בשוק הישראלי, והתוכנית להגדיל את היבול בשנים הבאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר