אוגוסט 23 קולינרי בנגב – פסטיבל לילות מדבר

בלילה צפייה בכוכבים ופעילויות נוספות במרחב הפתוח. בתמונה תצפית אסטרונומית במצפה רמון. צילום דוד ברנס
הפסטיבל יציע שלל פעילויות ואטרקציות קולינריות: סדנת בישול עזתי בבאר שבע; קטיף עצמי של תפוחים וענבים במצפה רמון; מפגש טעימת יין מודרכת בבאר שבע; במועצה האזורית רמת הנגב – סיור גבינות בחוות נאות, סיור בחממות בקדש ברנע, סדנת יין מדברי בבאר מילכה; סדנת בירה בירוחם; סיור קולינרי כשר בערד

בחודש אוגוסט 2023 מתקיים ברחבי הנגב פסטיבל "לילות במדבר", שיציע למעלה מ-300 פעילויות, טיולים, סדנאות ואטרקציות לכול המשפחה, במחיר מסובסד של כ-20 ₪ למשתתף. את הפסטיבל מובילה מחלקת התיירות ברשות לפיתוח הנגב ומשרד הנגב הגליל והחוסן הלאומי, והוא יתקיים בחמישה מרחבים שלכול אחד מהם אופי ייחודי: החל מצפון הנגב, באר שבע והסביבה, מרחב הר הנגב, לאורך כביש 90 מים המלח עד להערבה, ותיירות הבדואית – "קסם המדבר".

הפעילויות שיתקיימו במשך היום יהיו בחדרי סטודיו, גלריות ומרכזי מבקרים ממוזגים, והחל משעות אחר הצהריים שהטמפרטורה יורדת ומתחילה רוח קרירה ונעימה של הנגב, יתקיימו פעילויות בחוץ ושמי הנגב יהפכו לתפאורה של צפייה בכוכבים ופעילויות נוספות במרחב הפתוח.

סדנת בישול אוכל עזתי של ג'ולייט דהיר שגם צילמה

בבאר שבע – סדנת בישול אוכל עזתי של ג'ולייט דהיר, שמארחת בביתה קבוצות ומשפחות, ומעבירה סדנאות בישול מגוונות. האירוח מלווה בהסבר מרתק על הקהילה המקומית והאישה הבדואית. בביתה יוכלו המבקרים להכיר מקרוב את רזי המטבח הערבי-עזתי, ולהיחשף למסורת עשירה.

טעימות יין במסעדת משק של המוזיקאי איתי פרל. צילום מדף הפייסבוק

בנוסף מוזמנים המבקרים למפגש טעימת יין מודרכת של יינות בוטיק ישראלים, ושיח על מהפכת היין הישראלי במסעדת 'משק' של איתי פרל. כחלק מסצנת גידול הענבים במדבר קמו בשנתיים האחרונות ברי יין רבים ברחבי הנגב. הראשון שבהם היה "משק" של איתי פרל, שמחבר בין היינות המקומיים לתוצרת מקומית מהנגב. את הירקות, הפירות והמוצרים הוא מביא ממשקים באזור, והכלים בהם מוגש האוכל מגיעים מהסטודיו של חמותו בנאות הכיכר.

במצפה רמון – קטיף עצמי של תפוחים וענבים בחוות נאות המדבר – חוויה משפחתית טעימה במיוחד, מפתיעה ומגבשת בלב מדבר. 

בציר ענבים במשק תושיה שבבאר מילכה. צילום גל תושיה

במועצה האזורית רמת הנגב – סיור גבינות בחוות נאות, המייצרת גבינות צאן בלב המדבר; סיור מודרך בחממות השרי בקדש ברנע. להכיר סיפור של התיישבות, ציונות, וחקלאות על גבול מצרים; סדנת יין מדברי וטבעי של שפע ישראל בבאר מילכה – המשתתפים בסדנה ישמעו את הסיפורים המרתקים של כרמי ענבים הגדלים על דיונות חול ושיטת ייצור היין השואב השראה מימי קדם; בציר ענבים עצמי לאור זריחה במשק תושיה בבאר מילכה – המשתתפים יצאו בשעות הבוקר המוקדמות לכרם הענבים האורגני במשק תושיה ויבצרו מענבי הכרם המתוקים.

סדנת בירה עם יעל גלנץ. צילום מדף הפייסבוק

בירוחם – סדנת בירה עם יעל גלנץ. בסדנה המשתתפים יכירו את עולמה המרתק של הבירה בירוחם על כוס בירה גלֶנץ. היכרות קלילה עם הסגנונות השונים של הבירה דרך סדנה עם כל סודות הבירה – משלב בניית המתכון עד לביקבוק.

יקב צוף. צילום מור ולדמן

ערד – המבקרים יוכלו ליהנות מסיור קולינרי כשר, יכירו את המקומות הנסתרים והמפתיעים של ערד וישוחחו עם המקומיים. כמו כן מוזמנים לסיור טעימות ביקב צוף  שמייצר יין אורגני וטבעי, עם תהליך מוקפד והבנה מעמיקה של רזי הענבים על סוגיהם.

כרטיסיית ביס טעימות בשדרות

שדרות – הכרת העיר דרך המאכלים והאנשים, הסיפורים והטעמים, דרך הבטן ודרך הלב – באמצעות כרטיסיית ביס טעימות. בסיור עצמאי יוכלו המבקרים לטעום מאפים, ערק לימונים בעבודת יד, בוריקה אסלית ועוד.

התנסות בהכנת קפה אסלי. צילום מאתר קסם המדבר

בדרך האוהלים בהר הנגב – סדנת ליקוט בדואית בהר הלבן, להכיר את צמחי המדבר וסגולותיהם; חוויית קפה ותה אצל סולימאן; אירוח בדואי מסורתי בשילוב התנסות מעשית בהכנת קפה אסלי, מר וטעים; אירוח בכפר עריכא, בו המשתתפים יכירו את הסיפור המיוחד של הכפר, וייחשפו לשיטת הכנת הלחם המסורתית המשלבת טחינת קמח ואפייה באש חיה.

פרטים וכרטיסים כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר