אוצר העוגיות של מיקי שמו

שמו הקדיש את הספר החדש לסבתו, וכמה מעוגיות הדגל שלה מככבות בין דפי הספר. לצדן מביא הספר מבחר של כ- 100 עוגיות שמיקי אסף ופיתח במהלך הקריירה המקצועית שלו: עוגיות חמאה, עוגיות ממולאות, חיתוכיות, בראוניז, חטיפי בריאות, עוגיות ללא קמח, מקרונים וגם עוגיות מלוחות

אוצר העוגיות של מיקי שמו
מאת הקונדיטור מיקי שמו
הוצאת "על השולחן"
עורכת הספר: ז’אנה גור
עורכת קולינרית: איריס גלברט
צילום: דניאל לילה
עמית פרבר
עיצוב גרפי: ורדה עמיר, סטודיו “על השולחן”
מחיר קטלוגי 138 ₪
הספר נמכר בחנויות הספרים, באתר "על השולחן" , וברשת "שמו הקונדיטוריה"


"נשביתי בקסם העוגיות במטבחה של סבתא מתילדה", מספר מיקי שמו בהקדמה לספרו החדש, השלישי במניין.
שמו אכן הקדיש את הספר החדש לסבתו, וכמה מעוגיות הדגל שלה מככבות בין דפי הספר. לצדן מביא הספר מבחר של כ- 100 עוגיות שמיקי אסף ופיתח במהלך הקריירה המקצועית שלו: עוגיות חמאה, עוגיות ממולאות, חיתוכיות, בראוניז, חטיפי בריאות, עוגיות ללא קמח, מקרונים וגם עוגיות מלוחות.

פרק מיוחד כולל מבחר עוגיות מפורסמות מכל קצוות תבל – ממדלנים צרפתיים עד השורטברדים הסקוטיים. חותם את הספר "בית ספר לעוגיות", ובו סקירה של ציוד וחומרי גלם, וכן מדריך לאפייה, עיצוב ואחסון עוגיות.

למה עוגיות מתוך כל מגוון עולם המאפים? בעקבות ההצלחה של "מיקי שמו המיטב" ו"שבתות וחגים", החליט מיקי שמו להקדיש ספר לאחד מתחומי האפייה הכי האהובים עליו: העוגיות.

"אם העוגה היא רומן, העוגייה היא סיפור קצר או שיר: ביס אחד מושלם המשלב בין מרקם, טעם, מראה ולא פעם זיכרון ילדות מתוק," אומר מיקי שמו, ונזכר בחוויית האפייה הראשונה בחייו: "הייתי רק בן עשר. אמא שלי, אחותי הקטנה ואני לחשנו, רידדנו קרצנו עוגיות חמאה בכל מיני צורות, וכשתבנית מלאה בעוגיות הגיחה מהתנור, לא היה גבול לגאווה על מעשה ידינו. עד היום כשאני מכין עוגיות עם הבנות שלי אני נזכר באותו אחר הצהריים חורפי במטבחה של אימא".

"אחד הדברים הכי נחמדים בעוגיות הוא אורך חיי המדף שלהן", אומר מיקי, "טרחתם ואפיתם? עכשיו ארזו את העוגיות בקופסה יפה והביאו למישהו שאתם רוצים לשמח". ואכן קופסת עוגיות תוצרת בית היא מתנה נפלאה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר