אפרת ליבפרוינד מגישה פסח

ספרה החדש של השף-קונדיטורית מציג מבחר עשיר של מתכונים מסורתיים לפסח עם נגיעות עדינות של חדשנות והגשה מוקפדת ואסתטית, המתאימים לליל הסדר, לארוחות החג, לאירוח ואפילו לפיקניקים

אפרת ליבפרוינד מגישה פסח
מאת אפרת ליבפרוינד
צילומים: אנטולי מיכאלו
דני ספרים הוצאה
המחיר 128 ₪
להשיג בחנויות וברשתות הספרים המובחרות ובחנות המקוונת של ההוצאה



ספרה החדש של השף-קונדיטורית מציג מבחר עשיר של מתכונים מסורתיים לפסח עם נגיעות עדינות של חדשנות והגשה מוקפדת ואסתטית, המתאימים לליל הסדר, לארוחות החג, לאירוח ואפילו לפיקניקים.

לאחר ששני ספרי הבישול הראשונים שלה, "אפרת מגישה" (שאף תורגם לאנגלית ונמכר בארצות הברית) ו"אפרת מגישה בבית", נהפכו לרבי מכר, מוציאה אפרת ליבפרוינד את ספרה השלישי – "אפרת ליבפרוינד מגישה פסח", הכולל מגוון רחב של מתכונים מסורתיים לפסח, המשולבים בנגיעות עדינות של חדשנות.

 

הספר מחולק לפרקים המסייעים להתאים את המנות לסעודות השונות בחג עצמו, בחול המועד וגם בימי חול:
בייסיק – הכולל מתכונים לרכיבים בסיסיים בהם ניתן להשתמש להכנת מנות שונות כגון ריבות, ליקרים, מיונית, מיץ הדרים וקרם שוקולד.
ליל הסדר – ובו מתכונים חגיגיים, מסורתיים לצד חדשניים, כגון גפילטע פיש סלמון על קרפצ'יו סלק, מרק עוף צח עם אטריות עשבי תיבול, חזה עוף במלית פירות יבשים, גולש בקר בבצלצלים, פורל במלית עשבי תיבול ואגוזים וטרין בטטות ותפודים.
חול המועד – המוקדש למתכונים מורכבים המתאימים לחג, כגון גלילות חצילים ובשר בציפוי פריך, דואט כבד ובשר על טוגני מצה, טבעות עוף מזוגגות, מאפינס עוף, וזוקיני, ו"קנלוני" פרגיות חריף-מתוק.
פיקניק – המביא שלל מנות קלות להכנה ולאריזה לטיולים ולפיקניקים, כגון סלטים מקוריים, מיני המבורגר ברוטב חזרת, גראטן תפודים ובטטות ונגיסי עוף ארומתיים).
מתוקים – המציע מגוון רחב של עוגות ומנות אחרונות לפסח, כגון דסקיות קוקוס ודבש, טארט קרם שקדים-פיסטוק, מקרונים, עוגת שוקולד ללא קמח ופאי לימון בציפוי פירורי בראוניז.

 

המתכונים המופיעים בספר מנוסחים בלשון בהירה ומבוססים על חומרי גלם זמינים וכשרים, וכל אחד יכול להמיר את חומרי הגלם לחלביים או בשריים על פי טעמו.

 

סגנון ההגשה המוקפד של ליבפרוינד בא לידי ביטוי גם בספר החדש, ובו תמונות  של הצלם אנטולי מיכאלו, כשעל הסטיילינג אחראית מאיה לבנת הרוש.

 

"פסח הוא חג של מסורת, ולמרות הקִדמה האופפת אותנו בכל תחומי המזון, גם מטבח הפסח בן ימינו מאופיין במסורתיות", מסבירה אפרת ליבפרוינד. "בשל כך, כתיבת הספר הזה היתה בעבורי אתגר חשוב ומעניין – לתת מתכונים שכל אחד יכול להכין במטבח הפרטי, לשלב נגיעות חדשנות עדינות במתכונים המסורתיים של החג, ולאפשר הכנת מנות נהדרות בלי לחרוג ממנהגי המסורת המשפחתיים".

 

אפרת ליבפרוינד היא שף קונדיטורית, מחברת רב המכר בעברית ובאנגלית "אפרת מגישה", עורכת ראשית של מגזין האוכל הכשר "בופה", בעלת טורים קבועים בעיתונים מובילים בארץ ובחו"ל, בוגרת מוסדות יוקרתיים לקונדיטוריה ומרצה מבוקשת בארץ ובארצות הברית למגוון תחומי הגסטרונומיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר