בלפסט – הקולנוע חוזר לשחור-לבן

המפיצים מבטיחים כי 'בלפסט' גם מצחיק "כי אם מישהו יודע לצחוק מול הטרגדיה, אלה האירים"
הסרט מתייחס לתקופה קצרה אחת בחייו של בראנה ומוצא בו סיפור התבגרות, יחד עם דיוקן של עיר שנשברת ברגע, וקינה על מה שאבד במהלך עשרות שנים של סכסוכים במולדתו צפון אירלנד

בלפסט – Belfast הוא סרטו החדש של הבמאי והשחקן עטור הפרסים קנת' בראנה ("רצח באוריינט אקספרס", "המלט"), שזכה גם בפרס חביב הקהל בפסטיבל טורונטו. הסיפור מאוד בקצרה: נער צעיר ומשפחתו ממעמד הפועלים, חווים את סוף שנות השישים הסוערות באירלנד.

ואם קצת רחב יותר: הסרט מתייחס לתקופה קצרה אחת בחייו של בראנה ומוצא בו סיפור התבגרות, יחד עם דיוקן של עיר שנשברת ברגע, וקינה על מה שאבד במהלך עשרות שנים של סכסוכים במולדתו צפון אירלנד.

המפיצים בישראל, שמרגישים כי יש תחושה קצת קודרת מהתיאור שלהם ומכך שהסרט צולם בשחור-לבן, אולי כביטוי למצב בצפון אירלנד של בראנה הצעיר, ואולי כחלק מגל סרטים אישיים על שנות ה-60-70 של המאה הקודמת, מבטיחים כי 'בלפסט' גם מצחיק, "כי אם מישהו יודע לצחוק מול הטרגדיה, אלה האירים".

בלפסט – שחקנים.יות: ג'ודי דנץ', קטרינה באלף, ג'יימי דורנן, קירן הינדס, ג'וד היל, לארה מקדונל. 97 דקות, הפצה בישראל: טוליפ אנטרטיינמנט. הפצה עולמית: Universal Pictures

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר