הבית התאילנדי בבוגרשוב: הכי קרוב למזרח הרחוק

אם בא לכם למצוא קצת שלווה בלב הסערה התל-אביבית, ואם אתם דלוקים על אוכל תאילנדי 'באורגינל', אין ספק שהבית התאילנדי הוא המקום האידיאלי עבורכם

אם בא לכם למצוא קצת שלווה בלב הסערה התל-אביבית, ואם אתם דלוקים על אוכל תאילנדי 'באורגינל', אין לי ספק שהבית התאילנדי הוא המקום האידיאלי עבורכם.

הבית ברחוב בוגרשוב 8 בתל-אביב, הוא לא עוד מסעדה אסיאתית שמוכרת נודלס ואטריות מוקפצות. זו מסעדה אוטנטית של ממש שכל המנות, עד אחרון המרכיבים שבהן, מגיעים היישר מהמזרח הרחוק, מהכפרים המסורתיים. גם העיצוב של המסעדה וכלי ההגשה בה משרים אווירה תאילנדית מסורתית, בשילובים של במבוק וקש ומוסיקה מרגיעה.
המסעדה שהוקמה לפני כתשע שנים, וקרויה על שם כפר קטן בקופנגן, הנה בבעלות יריב מלילי (שבצניעותו הרבה מסתייג מהכינוי "שף") ואשתו- שפית תאילנדית אמיתית. המסעדה מומלצת במיוחד לשעות בין ערביים.

באופן ספונטני, בן זוגי ואני החלטנו להמיר את בילויי הסידורים המסורתיים של יום שישי בבילוי תל-אביבי. התחלנו בסיור נחמד לאורך הטיילת, ואז עלינו במעלה מדרגות גן לונדון השוכן מרחק מטרים ספורים מהבית התאילנדי. מרגע שהתיישבנו ולמשך כשעתיים היינו בעולם אחר, הרגשנו שאנחנו חוזרים לנוסטלגיית הטיולים במזרח וזה היה תענוג.

המסעדה מציעה כתשע מנות פתיחה, שמחיריהן נעים בסביבות 20-30 ₪. כמו כל ישראלי טוב, פצחנו בשתי מנות פתיחה. האחת, "ים פלאמוק" – סלט קלאמרי ברוטב פריק נאם צ'ים (שום, צ'ילי, רוטב דגים ועשבי תיבול), עם פטריות יער, פטריות שחורות, בצל וכוסברה.
השנייה, "לאב גאי" – סלט קר מבשר לבן קצוץ גס מתובל בנענע, כוסברה, בצל סגול, פלפל חריף ומעט לימון – טעם גן עדן!
מנות נוספות הן: סלט פאפאיה המשלב עגבניות, בוטנים כתושים, שום ולימון סחוט מתובל בסגנון בנגקוק מסורתי – נחשב למנה מומלצת במיוחד. כמו כן, סלט שרימפס עם אטריות שקופות, פרוסות ברוסט (בשר לבן צלוי), סלט בשר לבן/עוף קצוץ, אגרול ועוד.

באופן כללי, דרגת החריפות של המנות מחולקת לשלוש רמות, אנחנו הלכנו על משהו באמצע. יש לציין שכל המנות מצטיינות בטריות ושילוב אנין של כוסברה שמקשטת אותן ביופייה ובעיקר בטעם המרנין שהיא מוסיפה להן.

המנות העיקריות (תפריט רחב ומגוון במיוחד) נחלקות לארבעה סוגים עיקריים: מנות בשר בתוספת אורז מאודה, מבחר תבשילים בחלב קוקוס – בהם תבשילי קדירה אקזוטיים בסגנון הייחודי לאיי הדרום ובתוספת אורז מאודה. חוצמזה יש מנות משולבות בשר בקר, שניצלונים, רצועות חזה עוף, אטריות מוקפצות ועוד. מנות נוספות הן המרקים הגדולים, שמגיעים בתוספת פירות ים ו/או אטריות. מחירי המנות נעים בין 40 ל- 60 ₪.

כמי שמתחברים במיוחד לחלב קוקוס (מה גם, שבבית התאילנדי הוא מוגש "Home-made"), בן זוגי ואני הלכנו בשלב ראשון על ה"גנג קייאו וון גאי/גונג"- תבשיל חלב קוקוס עם עוף/שרימפס (לבחירה), חצילים ועלי בזיליקום, מתובל בקארי ירוק – פשוט אין מילים לתאר את החוויה… המנה השנייה היתה "נאם טוק מו/נאה" – פרוסות בשר לבן/בקר (לבחירה) צלויות למחצה, עם נענע, בצל סגול, כוסברה, פלפלים חריפים מיובשים ומעט לימון סחוט בתיבול "איסן" מסורתי. המנה מוגשת בטמפרטורת החדר, ומומלצת עם אורז דביק.

חשוב לציין כי מרכיב נוסף בחוויה הקולינארית הייחודית הוא הבישול "בזמן אמת" בסירים אותנטיים שבחלקו גם ניתן לצפייה במהלך הארוחה. הכל עשוי בטוב טעם ומלוא תשומת הלב הראויה. זו גם אחת הסיבות שאנשים מכל גווני האוכלוסייה, ישראלים ותיירים כאחד (כמובן גם תאילנדים) – חוזרים למקום שוב ושוב. תרבות האכילה הנכונה, איטית ומסוגננת, מספקת תחושה נעימה ונוחה גם למרבים באכילה שבינינו… זו למעשה התאילנדית האמיתית היחידה בארץ.

התפריט האותנטי מגיע ממקומות שונים בתאילנד. לדוגמה, המנות החריפות מצפון מזרח תאילנד, תבשילי הקוקוס מדרום מזרח תאילנד, וכן הלאה. גם השמות של המנות מקוריים ומסורתיים.
אז – נכון שכבר די "העמסנו" עם המנות הראשונות והעיקריות, אבל מי מאיתנו מסוגל לוותר על קינוחים?! המסעדה מציעה שלושה כאלו, ולא היתה ברירה אלא לבדוק את כולן…
אין ספק ש ה"סטיקי רייס" עם מניפת מנגו הוא שילוב מנצח! אולם גם הג'לי טפיוקה – פונץ' חלב קוקוס קר עם כדורי טפיוקה, מלון ואננס היא מנה מרעננת ומומלצת וכמובן גם המנה שכוללת חתיכות בננה בחלב קוקוס חם היא נפלאה לחיך. לצד הקינוחים התפנקנו בתה צמחים מרגיע במבחר ניחוחות – ירוק, למון גראס ועוד…

נוסף על הטעמים הנפלאים והמנות הייחודיות שלא תראו בשום מקום אחר בארץ, הרי שהשירות האדיב שקיבלנו מהמלצר איתי רגב, ומאחראי המשמרת איציק אסייג – הפכו את החוויה למושלמת שכללה אפילו סקירה על תרבות האוכל התאילנדית.

המסעדה מגישה ארוחות עסקיות בימים א'-ה', בין השעות 12:00-17:00 (המחירים נעים בין 42-64 ₪). כמו כן, ניתן לקיים במקום אירועים באווירה סולידית עד 25 איש.

בקיצור – היה כיף "לטוס ליבשת הרחוקה" וליהנות מחוויה אוריינטלית לכמה שעות. חבל שזה נגמר…אבל מה שבטוח נבוא שוב.


הבית התאילנדי
בוגרשוב 8 תל אביב
טלפקס. 03-5178568



צילום: סיון שחור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר