הוקם המעגל – פורום הקונדיטורים הראשון בישראל

על פי קונספט המעגל לקחו בפטיסרי וייניל את ההשראה ההדרית לכיוון האסיאתי והכינו טארט בצק עלים הפוך. צילום דנה ויינר
פורום המעגל ייפגש ארבע פעמים בשנה, כל פעם בנושא אחר, וייתן במה לכל החידושים והטרנדים בענף במטרה לקדם את היצירה המקומית ולנסח את הזהות של הקונדיטוריה הישראלית החדשה

מפגש הפתיחה של פורום המעגל – מפגשי השראה בקונדיטוריה, התקיים בדנון בית הספר למצוינות קולינרית. היוזמה לפורום המעגל נולדה בהשראת ה- Club du Sucre הצרפתי, כפורום של קונדיטורים מובילים שיתכנסו אחת לשלושה חודשים על מנת להציג יצירות מתוקות בנושאים שיוחלט עליהם מראש. המטרה היא לעורר שיח על קונדיטוריה, ולעודד יצירה ושיתופי פעולה בין קונדיטורים.

שף מאיר דנון עם איקה כהן – שוקולטיירית וקונדיטורית בעלת מדליות זהב רבות על פרלינים. צילום דני ויינר
שף מאיר דנון עם איקה כהן – שוקולטיירית וקונדיטורית בעלת מדליות זהב רבות על פרלינים. צילום דני ויינר

הקונדיטורית מיכל בוטון, מהמציגות בכנס המעגל, אומרת: "פריחה של קונדיטוריה היא תוצר של עשייה משותפת. בצרפת, ברגע שהקונדיטורים יצאו מהצללים והתחילו ולדבר ביניהם ולהיפגש, הם גם התחילו להפרות אחד את השני מבחינה יצירתית. קונדיטורים נפגשו עם קונדיטורים, עם מגדלים ועם אנשי מקצוע מתחומים שונים, וזה פתח להם את הראש."

בן אלון - דור שלישי למשפחת חקלאים מעמק חפר שמגדלת זנים מיוחדים של הדרים. צילום דניה ויינר
בן אלון – דור שלישי למשפחת חקלאים מעמק חפר שמגדלת זנים מיוחדים של הדרים. צילום דניה ויינר

למפגש הראשון שהתקיים ב- 24 בדצמבר 2018, הגיעו לקמפוס דנון כ-40 קונדיטורים, והוא עסק בנושא ההדרים. בן אלון הוא דור שלישי למשפחת חקלאים מעמק חפר שמגדלת זנים מיוחדים של הדרים, כמו לימוני קלמנסי, יוזו יפני, פינגר ליים וברגמוט. משפחת אלון היא גם האחראית לכך שכבר כמה שנים אפשר למצוא בישראל באופן רציף ולאורך כל השנה ליים טרי. בהרצאה סיפר בן אלון על האתגרים בגידול זנים נדירים, על ההבדלים בין זני הלימונים השונים, על התועלת שאפשר להפיק מכל זן, ועל העבודה מול מסעדנים בארץ ובחו"ל. אדם זיו, הבעלים של גלידריית "בוזה", הציג קולקציה של סורבטים שיצר מההדרים של משפחת אלון, ודיבר על תהליך היצירה והעבודה המשותפת. אדם גם שיתף את הנוכחים בסיפור האישי והמקצועי המרתק שלו. הוא הגיש לטעימה סורבה יוזו, סורבה לימוני קלמנסי וסורבה ברגמוט – כל אחד בעל טעם הדרי מובחן.

הקונדיטורית מיכל בוטון יצרה הכלאה בין גאלט דה רואה צרפתי לבקלאווה ים תיכונית. צילום דני ויינר
הקונדיטורית מיכל בוטון יצרה הכלאה בין גאלט דה רואה צרפתי לבקלאווה ים תיכונית. צילום דני ויינר

בהמשך הציגו שישה קונדיטורים יצירות שלהם בהשראת הדרים: איקה כהן – בעלת מדליות זהב רבות על פרלינים, הכינה פרלינים מעודנים עם אשכולית אדומה. ג'סיקה קבי ומור יצחקי מפטיסרי וייניל החדשה, לקחו את ההשראה ההדרית לכיוון האסיאתי, והכינו טארט בצק עלים הפוך עם פיננסייר פקאן, קרם יוזו סודאצ'י, קונפי תפוז דם-מנדרינה, גנאש מוקצף של וניל טונקה ומרנג פקאן.

טארט הדרים ושוקולד של הקונדיטור אלון שבו. צילום דניה ויינר
טארט הדרים ושוקולד של הקונדיטור אלון שבו. צילום דניה ויינר

הקונדיטורית מיכל בוטון התמקדה בטעמים מקומיים, ויצרה קינוח מקורי – הכלאה בין גאלט דה רואה צרפתי לבקלאווה הים תיכונית, עם מסקרפונה, לימון קלמנסי וסירופ ברגמוט. הקונדיטור אלון שבו הכין טארט עם קרמל של מאייר ליים, קרם שקדים אפוי, קונפי אשכוליות לבנות וקציפת שוקולד חלב. הקונדיטור ערן שוורצברד הכין אקלר שחור במילוי קרם ליים, עם בקבוקוני פומלה וקלמנטינה וכדורוני פינגר ליים פציחים.

מיכל פינקלמן וליאור שטייגמן מצוות בית הספר דנון הכינו מגדל ואשרין. צילום דניה ויינר
מיכל פינקלמן וליאור שטייגמן מצוות בית הספר דנון הכינו מגדל ואשרין. צילום דניה ויינר

ליאור שטייגמן ומיכל פינקלמן מצוות בית הספר דנון, הכינו מגדל ואשרין. במקור הוואשרין הוא קינוח צרפתי שקיבל את שמו מהדמיון שלו לגבינה בשם זה העשויה מחלב בקר. הגרסה של שטייגמן ופינקלמן הכילה שכבות של בסבוסה הדרים ושקדים בסירופ הדרים, קונפי יוזו, פרפה של שקדים מרים וסורבה אתרוגים.

צילום דניה ויינר
צילום דניה ויינר

פורום המעגל ייפגש ארבע פעמים בשנה, כל פעם בנושא אחר, וייתן במה לכל החידושים והטרנדים בענף, במטרה לקדם את היצירה המקומית ולנסח את הזהות של הקונדיטוריה הישראלית החדשה. קונדיטורים המעוניינים להירשם למפגשים, מוזמנים לעשות זאת באמצעות האתר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר