העיצוב מגיע גם לשוקולד במכללת שנקר

סטודנטים במחלקה לעיצוב תעשייתי בראשות אלכס פדואה, השתתפו בקורס מיוחד לעיצוב שוקולד, בהנחיית יואב זיו,אסף עשת ומיכל פרייפלד

סטודנטים במחלקה לעיצוב תעשייתי בראשות אלכס פדואה בשנקר בי"ס גבוה להנדסה ולעיצוב, השתתפו בקורס מיוחד לעיצוב שוקולד, בהנחיית יואב זיו,אסף עשת ומיכל פרייפלד.

במהלך הקורס התחלקה הכיתה לקבוצות מחקר אשר למדו על היבטיו השונים של השוקולד ומקומו בעולם, כגון קולנוע, ספרות-ילדים ומבוגרים, שיווק, תרבות-צריכה, היסטוריה, אבולוציה, ייצור וכדומה.
בנוסף שמעו הרצאה של "שוקולדטייר" מבית רביבה וסיליה מרמת-השרון, בליווי הדגמות וטעימות.

במהלך ההתבוננות, זיהו הסטודנטים הזדמנויות ליצירה, ופיתחו קונספטים למוצרים בתחום השוקולד. העבודות עוסקות בעיקר בעיצוב השוקולד סביב פירוש דפוסי-אכילה, יצרים וזיכרונות-ילדות ותרגומן לתצורות מוצר חדשות.

לפניכם עבודות הסטודנטים:


שוקולד על מקל – מירי ברסקין
כלי הגשה המורכב משדירת קיסמים המאוגדים בבסיסם על ידי יציקת שוקולד. המערכת מעוצבת בסגנון מינימליסטי בהשראת המזרח הרחוק, ויוצרת חוויה חברתית חדשה של אקט שבירת ואכילת השוקולד.


שוקו שף – עיטורי שוקולד – אוליבר שטוץ (בתמונה)
מפגש של שוקולד חם ונוזלי עם מי קרח מהווה יצירה מקורית ומקרית. השוקולד מתקשה ברגע המפגש עם המים הקפואים, וצורתו הסופית משקפת את דרכו אל המים – זרם דק או קילוח רחב, מהר או לאט, בשילוב עם חומרים נוספים או לבד.
עיטורי השוקולד שנוצרים בטכניקה הזו מאפשרים אינסוף צורות ודרכים להגשת מנות אחרונות: יצירת "קן" או "כתר", עיטורים פיסוליים, שילובי צבעים וטעמים (חלב, מריר, לבן, טעמי פירות וכו') ושילוב חומרים אכילים נוספים.


TOUCH – איתי בר-און
הפרויקט התמקד בבחינת אריזות שוקולד קיימות, ובאופן שבירת הקוביות הנהוג בהן. על ידי שינוי החיבורים בין הקוביות באמצעות מחברים (אנגוסים) הלקוחים מעולם משחקי הרכבה, קיבל אופן השבירה אלמנט משחקי. המחברים מאפשרים בחירה של קוביות אקראיות מתוך הטבלה – נגיעה מפילה את הקוביה לתחתית האריזה, ובעת הטייתה גולשת למגרעת ממנה ניתן להרימה.

חצאי בועות שוקולד על כלי קרמי ייעודי – אסף יעקובי
עיצוב כלי ההגשה נוצר בהשראת בועות בנוזל סמיך, ומייצר אינטרקציה מיידית בין הצלחת והמשתמש. עובי הדופן של בועת השוקולד קובע את רמת השבירות שלה ואת אופן ניפוצה על הצלחת. הבועות יצוקות משוקולד איכותי ועל הסועד לאסוף את השברים ולאחות אותם. הבועות, השקועות בצלחת ההגשה, מזמינות שימוש בחלל הנגיטיבי הנסתר מהעין ומאפשרות הפתעות קולינריות נוספות.

שוקולד שחמט – ניל ננר
המוצר: שתי חפיסות שוקולד – לבן ומריר, מחולקות לכלי משחק שח. המשחק מתחיל בשבירת הכלים מתוך החפיסה, סידור הלוח ואכילת קוביית-ההגרלה. מכאן ואילך מי שאוכל – אוכל.
המוצר מחבר בין משחק שכלתני הדורש ריכוז, תכנון ותחכום ובין אכילת שוקולד – פעולה שבה יצרים, תשוקה וחוסר שליטה באים לידי ביטוי. כלי השחמט מעוצבים בהשפעת ערכים צורניים מהתרבות האצטקית.

פיתוי שוקולד – ניר כהן
תהליך העיצוב החל בהתבוננות על הרגע בו השוקולד נמס על האצבעות הופך ממושא תשוקה ללכלוך.
הכלי עצמו מורכב מפיטמה הבנויה כממברנה מחורצת, ממנה מזדקרת ידית השולפת את פיתוי השוקולד. הממברנה שומרת על השוקולד באותו אופן בו נשמרים זרעי הצמחים בטבע. צורת הכלי נובעת מחושניות אורגנית, ההנאה שבחילוץ השוקולד והגשתו לפה הם חלק מחוויה של כניעה ליצרים.

שוקולד הקורס בפה או תכשיט שוקולד – עירית לנציאנו
תכשיט השוקולד מספק חווית אכילת שוקולד יחידה במינה.
המוצר מורכב ממספר עלי שוקולד דקיקים המחוברים ביניהם לכדי חצי כדור, כששני החצאים מחזיקים ביניהם פנינת שוקולד קטנה הממולאת במילוי אנין ומשתנה. הכנסת השוקולד לפה ונגיסה בו גורמת לעלי השוקולד לקרוס ולפנינת השוקולד המרכזית להתנפץ ולזרום אל תוך חלל הפה.
את השוקולד יצרתי בהשראת תכשיטים יוקרתיים המלוטשים ומעובדים בידי רב אומן ונותנים ללובש אותם תחושה נדירה של ייחוד ועונג. שוקולד איכותי ותכשיטים מקוריים מורכבים מחומרי גלם טבעיים, המופקים בידי האדם מזה אלפי שנים ומעובדים בצורות מסורתיות ותעשייתיות עד לקבלת מוצרים מלוטשים, איכותיים ויוקרתיים.
את ההשלכות למוצר השוקולד עשיתי, בסופו של דבר, לא מההשראה הצורנית של היהלום המשובץ בתכשיט, אלא התמקדתי בחוויה הנדירה שמעניקה רכישת תכשיט יקר ולבישתו וניסיתי ליצור שוקולד אשר יעניק חוויה דומה.

מגדל שוקולד – נטלי סופר
עם פתיחת קופסת השוקולד יגלה המשתמש חמישה טעמים שונים הניתנים לערבוב והתאמה עד ליצירת הקומבינציה האישית המועדפת עליו. הצורה הייחודית של השוקולד מאפשרת הרכבה פשוטה של טעמים אחד על גבי השני, כמו במשחק בכלי שחמט.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר