הקמעונאים בישראל קבעו: עלית היא חברת מוצרי הצריכה החדשנית ביותר

במקום השני תנובה, במקום השלישי אסם-נסטלה, וברביעי שטראוס. עוד עולה מהסקר כי 51% מהקמעונאים רוצים שיספקו להם מוצרים חדשים נוספים

עלית, תנובה, אסם-נטסלה ושטראוס הן החברות החדשניות ביותר בישראל לדעת הקמעונאים הפרטיים הגדולים במדינה.

כך עולה מסקר הקמעונאים The Retail Voice מבית קופה רושמת, שנערך בהזמנת מארגני פרסי מוצר השנה. במסגרת הסקר, נשאלו הקמעונאים בישראל איזו חברה מחברות המזון, המשקאות והטואלטיקה מייצרת לדעתם הכי הרבה מוצרים חדשניים.

עלית זכתה במקום הראשון עם קולותיהם של 45.5% מהקמעונאים הפרטיים, למקום השני הגיעה תנובה עם 41.6% מקולות, למקום השלישי הגיעה אסם-נסטלה עם 34.7% מקולות, למקום הרביעי הגיעה שטראוס עם 33.7% מקולות הקמעונאים, למקום החמישי הגיעה יוניליוור עם 18.8% , ובמקום השישי קולה-קולה עם 13.9% מהקולות.

עוד נמצא בסקר, כי עומס ההשקות של מוצרי צריכה חדשים נותן את אותותיו בקמעונאים. על פי הסקר, רק 51.5% מהקמעונאים מעונינים שהמשווקים יספקו להם יותר מוצרים חדשים מאשר כיום.

שאלה נוספת בדקה, באיזו מידה הקמעונאים חושבים שמוצרים חדשים גורמים להגדלת ההכנסות והרווחיות של העסק. נמצא, כי בעוד שספקים מציינים את השקות המוצרים החדשים כמנוע הצמיחה המשמעותי ביותר של החברות שלהם, הרי שרק 34% מבעלי המינימרקטים הגדולים בישראל חושבים כי מוצרים חדשים אחראים להגדלת ההכנסות והרווחיות בחנות שלהם.

מדובר בנתון נמוך מאוד, לעומת כ- 81% מהקמעונאים בארה"ב שרואים במוצרים חדשים מנוע לגידול במכירות וברווחיות (מבוסס על סקר שנערך ע"י מגזין הקמעונאות האמריקאי פרוגרסיב גרוסר).

"Retail Voice – קול הקמעונאים" הוא סקר מקצועי שבועי המציג תפיסות ועמדות של קמעונאים פרטיים בישראל. הסקר נערך בקרב מדגם ארצי מייצג של כלל הקמעונאים בישראל (שוק חום, קר ומגזרים). Retail Voice הנו שירות חדש שיצא בימים אלו מבית המגזין קופה רושמת – למצוינות בקמעונאות, מייסודו ובניהולו של אריק ינאי. הסקר בוחן, בין היתר, את התגובות להשקות, למבצעים ולמהלכים של המתחרים, ועורך מעקב אחרי השימוש באביזרי הנראות וסידור המוצרים על המדפים. את עבודת השדה עורך מכון המחקר הגל החדש.

את הנתונים המלאים של הסקר ניתן לקבל במערכת פורום שיווק,
טל. 09-9559590.


הידיעה פורסמה ב"פורום שיווק", 11.8.05

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר