זכיות ליקבים ישראליים בעולם 2015: רקנאטי ב-100 היינות המומלצים בעולם ליישון של WINE ENTHUSIAST

מחירם הממוצע של שאר היינות ברשימה עומד על 101 דולר לבקבוק, ואילו היין של רקנאטי נמכר בפחות מ-100 שקלים לבקבוק. היין קיבל את הציון הגבוה ביותר שאי פעם ניתן ליין ישראלי – 94 נקודות

רקנאטי ב-100 היינות המומלצים בעולם ליישון של WINE ENTHUSIAST
29.11.15 – מגזין היין הבינלאומי Wine Enthusiast פרסם את רשימת 100 היינות המשתבחים הטובים ביותר, המכונים "בחירת המרתף". את הרשימה המכובדת חותם היין הישראלי היחיד שנמצא בה: רקנאטי קברנה סוביניון רזרב 2011.
מחירם הממוצע של שאר היינות ברשימה עומד על 101 דולר לבקבוק, ואילו היין של רקנאטי נמכר בפחות מ-100 שקלים לבקבוק. היין קיבל את הציון הגבוה ביותר שאי פעם ניתן ליין ישראלי – 94 נקודות.
נועם יעקובי, מנכ"ל היקב, אומר: "אנו כבר לא מופתעים, ועדיין נרגשים בכל פעם שיין שלנו מעפיל לפסגות הגבוהות ביותר. זה כבוד גדול להיות ברשימה אחת עם יינות מיקבים ותיקים וידועי שם מרחבי העולם, ולדעת שאנחנו מייצרים יין מצוין שזוכה להערכה בעולם, ואטרקטיבי במאפייניו ובמחירו."
צילום בועז לביא

 

Sommeliers International על אדומים 2013 של יקב עמק יזרעאל: תענוג אמיתי
19.11.15 – ארגון הסומליירים העולמי Sommeliers International, טעם לראשונה יינות של יקבים ישראלים בטעימה רשמית שהתקיימה במסגרת תערוכת וינקספו בבורדו, ורשמיה פורסמו בגיליון נובמבר של מגזין הארגון.
בין היקבים: עמק יזרעאל, רמת הגולן, הרי גליל, AMR & Chateaux, גבעות, מונטיפיורי, דומיין ונטורה, ואיש הפסיפלורה.
על אדומים 2013 של יקב עמק יזרעאל נכתב במגזין: בלנד של קריניאן, ארגמן וסירה, תענוג אמיתי. צבע אדום עמוק, שולי ארגמן, עמוק, מבריק. באף תותים בשלים מאוד, פטל. צלוי, מעט וניל, עם נגיעה של תבלינים. טעם ראשוני נעים. מתפתח לנוכחות בולטת של טנינים. סיומת עקבית בנויה היטב.


ציון 94 אצל רוברט פארקר לאמרולו 2011 של יקב אלכסנדר
בטעימה של יינות ישראלים שהתפרסמה באתר של מבקר היין רוברט פארקר, זכה אלכסנדר הגדול אמרולו 2011 של יקב אלכסנדר, לציון גבוה ביותר של 94 נקודות. הטעימה נערכה ע"י צוות הטעימות של פארקר בראשות מארק סקוויירס.
מלבד האמרולו הוענקו ציונים גבוהים ליינות נוספים של היקב: אלכסנדר הגדול גרנד רזרב 2010 – 93 נקודות, אלכסנדר הגדול קברנה סוביניון 2011 – 90 נקודות, אלכסנדר הגדול שרדונה קליאופטרה 2013 – 90 נקודות.
בחוות דעתו על אמורלו 2011, כתב מארק סקוויירס: "מבנה היין מרשים ביותר. זהו אמרולו גדול ועוצמתי, בעל סיומת ארוכה ומתמשכת…. היין נהדר לשתייה גם ביום המחרת…. מי שאוהב את הסגנון, יאהב מאוד את היין. באופן כללי, זה יין מצוין, מתפוצץ בטעמי פירות עסיסיים…. זה היין האהוב עלי ביותר מיינות היקב. מתאים לשתייה 2015-2030".

 

אדיר a – בחירת הסומליירים כיין הטוב ביותר בהולנד ל-2015
21.10.15 – יין a אדום 2012 של יקב אדיר מהגליל העליון, הוכתר כיין הטוב ביותר בהולנד לשנת 2015 מטעם ה- Dutch top sommeliers
יקב אדיר משווק את יינותיו בהולנד ע"י חברת קטי'ס טייסט
ונמכר בחנויות יין מתמחות ובמסעדות יוקרה.

יוסי רוזנברג, מנכ"ל יקב אדיר, אומר: "זה כבוד גדול עבורנו לזכות בהכרה כה משמעותית, מהאנשים שבוחרים בעצמם את היינות לתפריטי המסעדות הכי נחשבות בהולנד. על אף שער היורו הבעייתי, יקב אדיר מייצא לאירופה כ- 20% מסך הייצור. אנו מאמינים שהכרה זאת תגדיל את המכירות בשוק ההולנדי".
לקישור לאתר ולרשימת הזוכים המלאה
בתמונה Cathy Moerdijk הבעלים של חברת Cathy’s Taste יחד עם היין הזוכה


קברנה סוביניון לימיטד אדישן 2011 של תבור ברשימת 250 היינות הטובים בעולם של Wine Spectator

14.10.15 – מגזין היין Wine Spectator בחר לרשימת 250 היינות הטוביםבעולם שלו, ביקב תבור עם קברנה סוביניון Limited Edition בציר 2011.
בין 22-24 לאוקטובר יערוך המגזין את האירוע השנתי שלו – New York Wine Experience, בהשתתפות היינות והיקבים הזוכים.
אורן סלע, מנכ"ל יקב תבור, ואריה נשר, היינן הראשי, ישתתפו באירוע.
אורן סלע, מנכ"ל יקב תבור, אומר: "אני נרגש ושמח כי היין המיוחד שלנו, קברנה סוביניון Limited Edition, בציר 2011, המזוהה עם היקב כבר מראשית דרכו, זוכה לכבוד כה גדול. השתייכות למועדון יוקרתי זה, אליו מוזמנים אך ורק היקבים הנבחרים בעולם, מצביעה על ההתקדמות של יקב תבור ושל תעשיית היין הישראלית כולה".


כרמל סלקטד ברשימת Best Value של Wine Enthusiast
11.10.15 – קברנה סוביניון 2013 מסדרת סלקטד של יקבי כרמל דורג במקום 45 ברשימת 100 יינות Best Value של ה-Wine Enthusiast.
ביקב מציינים כי מוקדם יותר השנה, זכו כרמל סלקטד קברנה סוביניון וכרמל סלקטד סוביניון בלאן בציון 89 ובתואר Best Value מצוות הטועמים של המגזין.
ביקב אומרים כי אירוע זה משפיע לטובה לא רק על יקבי כרמל, אלא על כל תעשיית היין הישראלית. ליינות הישראליים יצא שם של יינות המתומחרים לרוב גבוה, וכאן מופיע ברשימה היוקרתית יין ישראלי המתחרה עם מיטב יינות העולם במחירים נוחים ונגישים.


יינות ברקן זכו בשתי מדליות כסף ושלוש מדליות ארד ב-Decanter world wine awards
6.10.15 – במסגרת דירוג טעימות שערך מגזין היין הבינלאומי Decanter, והתפרסם בגיליון החודש, זכו יינות של יקב ברקן בשתי מדליות כסף ושלוש מדליות ארד.
היינות איתן וצפית מסדרת אסמבלאז', וקברנה סוביניון 720+ מסדרת אלטיטיוד, זכו במדליית ארד.
היינות עלמון מסדרת אסמבלאז', וקברנה סובניון מסדרת סופרייר, זכו במדליית כסף.
שמואל בוקסר, מנכ"ל יקב ברקן, אומר: "אנו גאים בסדרות השונות של יינות ברקן, ובביקורות החיוביות להן הן זוכות בארץ וברחבי העולם. אין ספק שמדובר בהישג מעולה לכלל יינות ברקן, שזכו עד עתה ביותר מ- 180 מדליות בתחרויות יין בינלאומיות".


מדליית ארד לשרדונה 2014 של יקב BRAVDO כרמי יוסף בתחרות Decanter
20.9.15 – בתחרות היין הבינלאומית DWWA – Decanter World WineAwards, שהתקיימה זו השנה התשיעית ע"י מגזין היין Decanter, זכה שרדונה 2014 של יקב BRAVDO כרמי יוסף, במדליית ארד.
בתחרות שפטו יותר מ- 200 שופטים, ביניהם מומחים ליין, סומליירים, סוחרי יין ועיתונאים, שטעמו 14,119 יינות מכל העולם.
ביקב אומרים כי מדי שנה עולה הביקוש לשרדונה על ההיצע, והיין אוזל מהמדפים, וכך גם שרדונה 2014, שזכה לשבחים גם בארץ.
צילום אייל גוטמן


מבקר היין מארק סקוויירס מ-Wine Advocate משבח יינות של היקבים טריו ואבידן

31.8.15 – מגזין היין Wine Advocate של מבקר היין רוברט פרקר, מפרסם כתבה של מארק סקוויירס, מבקר יינות ישראל במגזין, הכותב: "העיפו מבט אל יקב טריו, ולתמורה הטובה שנותנים היינות שלו שבהחלט שווים אזכור".
הוא נותן ציון של 90 נקודות לספיריט אלונה קריניאן 2013 – יין זני, 100% קריניאן מחלקת כרם בת 30 שנה בעמק אלונה. על היין נכתב: "בעל גוף מלא, מרוכז, עשיר ובעל ניואנסים 'ארציים' ברקע… מדהים בקבוצת המחיר שלו מבחינות רבות".
על יינות טריו כותב סקווירס: "מהרגע שפגשתי את יינות יקב טריו, נראה שהיקב מציע תמורות טובות מאוד ביחס למחירם של היינות באזורים שבהם יש מעט מאוד יקבים שמשתדלים לצאת מן הכלל ולתת כזו תמורה. יינות טריו השנה הם אולי הטובים ביותר ביחס בין מחיר היין לתמורה. עם יינות טריו אפשר לשתות וליהנות היטב במעט כסף".
ספיריט אלונה נמכר ב- 90 ₪ ברשת דרך היין ובחנויות היינות.
עוד יין שצוין בטעימה, הוא קברנה סוביניון 2013 של יקב אבידן, שקיבל 89נקודות. יינות יקב אבידן הם שיתוף פעולה בין שלמה אבידן לבין עמית טולדו, יינן יקב טריו, והם משמרים את זכרה של צינה אבידן ז"ל, שהייתה ידועה בייצור יין משובח, נועז ומעניין.
סקוויירס כתב על הקברנה סוביניון: "יין קשוח עם רמז של חמיצות, המתפתח היטב ומראה טאנינים מאוזנים ופירותיות נאה. יהיה מעניין לראות כיצד היין מתפתח". מחיר היין 79.90 ₪ – בלעדית ברשת 'דרך היין'.

צילום שחר פליישמן

 

11 יינות מצטיינים של רקנאטי ב- Wine Enthusiast ובהם 94 נקודות לקברנה סוביניון רזרב 2011
27.8.15 – בגיליון החדש של מגזין היין הבינלאומי Wine Enthusiast, קיבל קברנה סוביניון רזרב 2011 של יקב רקנאטי, מכרם לבנון בגליל העליון, את הציון הגבוה ביותר שניתן ליין ישראלי אי פעם – 94 נקודות. היין הזוכה הוכתר גם כ'בחירת המרתף', כיין שיוכל להתיישן ולהשתבח שנים רבות. יינות נוספים של היקב קיבלו אף הם ציונים גבוהים: 10 יינות עם ציונים מעל 90 נקודות, 5 יינות שנבחרו ל'בחירת העורך', ו-3 יינות שנבחרו ל'קנייה משתלמת במיוחד'.
לני רקנאטי, מבעלי יקבי רקנאט, אומר: "יינות היקב מעפילים לשיאים חדשים וזוכים בהכרה בינלאומית, כאשר הציון הגבוה שניתן ליין ישראלי הוא אחד ההישגים המרגשים. הזכייה מבטאת את האיכות הרבה הטמונה גם בסדרות הביניים של היקב, שאיכותן עומדת בשורה אחת עם יינות ממדינות בעלות מסורת יין ותיקה ומפוארת כמו צרפת, איטליה, ספרד ופורטוגל".
נועם יעקובי, מנכ"ל היקב, אומר: "אנו גאים ונרגשים לקבל את הציון הגבוה ביותר ליין ישראלי אי פעם במגזין. ההישג מדהים לאור שהעובדה שמדובר ביין שנמכר בארץ בפחות מ-100 ₪, ולצדו ברשימת היינות המצטיינים נמצאים יינות שנותנים תמורה נהדרת למחירם, יינות שהצרכן הישראלי יכול לקנות במחיר שמתחיל ב-40 ₪".
צילום בועז לביא ושלמה שהם

 

Wine Enthusiast מתלהב פעם נוספת מיקב דלתון

2.8.15 – יקב דלתון זכה בפעם נוספת להכרה עולמית, עם קבלת ציונים גבוהים והערכה ליינותיו ממגזין היין האמריקאי Wine Enthusiast.
שיראז רזרב 2012 וקברנה סוביניון רזרב 2012, זכו שניהם בציון הגבוה של 92. פינו גרי 2014 מסדרת דלתון זכה בציון 90, ובמקביל נכנס לקטגוריית הקנייה הטובה ביותר (Best Buy), בה נכללים יינות המציעים רמה גבוהה של איכות ביחס למחיר.
ציוני 90-93 משקפים יינות מצוינים ומומלצים ביותר.
לדברי המגזין, כל הטעימות מבוצעות באופן עיוור, כאשר יתכן שלבודקים יש אינפורמציה כללית דוגמת שנת בציר, אך לא את היצרן או המחיר לצרכן.
"שמחתי לקבל את הדיווח על ציוני מהדורת ספטמבר, שמהווים הכרה בעבודה הקשה שאנו מבצעים ללא הרף. זוהי הוכחה נוספת לכך שההשקעה וההקפדה המתמשכת נושאים פרי, וזו מתנה נפלאה לקראת החגים.", אומר אלכס הרוני, בעלים ומנכ"ל יקב דלתון.
כל התוצאות יפורסמו בחודש ספטמבר באתר המגזין
צילום יגאל עמר


מדליית זהב ליקבי כרמל בתחרות Les Citadelles du Vin
23.6.15 – יינות כרמל זכו במדליית זהב וכסף בתחרות Les Citadelles du Vin 2015, המתקיימת בבורדו במקביל ל- Vinexpo, תערוכת היין הגדולה ביותר בעולם.
כרמל כרם קאיומי שיראז 2011 – זכה במדליית זהב. אחד מיינות סדרת single vineyard. עשוי מענבי שיראז שנבצרו בכרם קאיומי השוכן למרגלות הר מירון בגליל העליון. יין שזוכה להערכה ופרסים, מאז זכייתו בפרס השיראז הטוב ביותר בעולם בתחרות דקנטר. כמו כן זכה גם לציון 90 במגזין Wine Advocate של מבקר היין רוברט פרקר. המחיר 130 ₪.
כרמל כרם אדמון שרדונה 2013 – זכה במדליית כסף בתחרות. זו השנה הראשונה שיקבי כרמל ייצרו יין שרדונה בסדרת single vineyard. כרם אדמון שוכן בסמוך לרמת דלתון שבגליל העליון. המחיר 90 ₪. 

צילום יותם בצלאל

 

מדליות ליינות יקב אבידן בתחרות Decanter 2015
4.6.15 – שופטי תחרות היין Decanter שהתקיימה בלונדון, העניקו מדליות לשני יינות של יקב אבידן: מדליית כסף לקברנה סוביניון 2013, ומדליית ארד לקברנה פרנק 2013.
היקב המשפחתי שאיבד את הייננית והמייסדת – צינה אבידן לפני 3 שנים, חזר לפעילות רק לפני מספר חודשים עם השקת בציר 2013 בשיתוף פעולה של שלמה ושירה אבידן, בעלה ובתה של צינה, יחד עם עמית טולדו, יינן יקב טריו. שיתוף הפעולה מתבצע להוקרת פעילות של צינה אבידן ולהגשמת חזונה.
יקב אבידן הוקם ב-2001, כהגשמת חלום: יקב בוטיק משפחתי בו שלמה וצינה אבידן ייצרו יין ישראלי ייחודי במסורת פרובנס, שם התגורר אביה של צינה. החזון היה ליצור יינות ייחודיים, מרגשים, שלא דומים לאף יין אחר. גם בציר 2013 נאמן לאותו חזון: זנים לא שגרתיים, עשיה ייחודית, יינות איכותיים במחירים סבירים שנותנים תמורה טובה למחיר.
כעת ניתן להשיג את היינות הזוכים, קברנה סוביניון וקברנה פרנק, לצד יינות נוספים מזנים ייחודיים:מלבק, נביולו ומורבדר, ברשת חנויות 'דרך היין' ובמסעדות מובחרות.

צילום אלי פרכטר

 

מדליית כסף ליקב רמת נגב בתחרות Finger Lakes 2015 
27.4.15 – היין מבית יקב רמת נגב – נווה מדבר לבן 2014 המכיל 80% שרדונה 20 % סוביניון בלאן מכרם חלוצה וכרם שיזף בהר הנגב, זכה במדליית כסף בתחרות הבינלאומית Finger Lakes 2015, בה השתתפו 3,708 יינות מ-27 מדינות ברחבי העולם, 50 מדינות בארה"ב, ושש פרובינציות בקנדה.
בנוסף נכלל יין פטי וורדו 2009 של היקב בין 18 היינות הכשרים הטובים ביותר ומומלצי העיתון The Jewish Week.
יינן היקב, יוגב צדוק, אומר: "אנו גאים להשתתף בתחרויות בינלאומיות, לקבל משוב חיובי מחוץ לישראל, ובכך לקדם את יצור היינות הייחודים לאזור גידול בעל טרואר מדברי כמו הנגב שלנו, בו גידול ענבים ויצור יין אינם מעשים של מה בכך. הוכחנו ונמשיך להוכיח כי ניתן לייצר יין נהדר מן המדבר".
צילום אייל קרן

 

ציון 90 ליינות סדרת ברקן ספיישל רזרב מ- WINE ENTHUSIAST

2.4.15 – במסגרת דירוג טעימות שערך מגזין היין הבינלאומי WINE ENTHUSIAST, שיתפרסם בגיליון אפריל 2015, זכו היינות מסדרת ספיישל רזרב של יקב ברקן לציונים גבוהים.
שיראז (בציר 2011), מרלו (בציר 2011) ושרדונה (בציר 2012) מסדרת ספיישל רזרב של היקב, זכו כל אחד בציון הגבוה של 90.
שמואל בוקסר, מנכ"ל יקבי ברקן, אומר: "אנו גאים בסדרת האיכות ספיישל רזרב ובביקורות החיוביות להן היא זוכה בארץ וברחבי העולם. אין ספק שמדובר בהישג מעולה לסדרה ולכלל יינות ברקן שזכו עד עתה ביותר מ- 180 מדליות בתחרויות יין בינלאומיות".

 

 

מדליית כסף בתחרות שרדונה דה מונד לשרדונה 2013 של יקב BRAVDO    כרמי יוסף
31.3.15 – הישג לשרדונה 2013 של יקב כרמי יוסף BRAVDO, שזכה במדליית כסף בתחרות הבינלאומית היוקרתית שרדונה דו מונד הנערכת מדי שנה בצרפת.
השרדונה של יקב BRAVDO, נוצר מענבים מחלקת השרדונה הנטועה באדמת גיר פעיל בערוץ נחל היורד מתל גזר מערבה.
לדברי היקב, הבעלות המשפחות על הכרמים והיקב, מקנה לפרופסורים ברבדו ושוסיוב (בתמונה) שליטה מלאה על אופן הטיפול בכרם, ליצירת ענבים באיכות מעולה. היין יוצר בתהליך המשלב חקלאות אינטנסיבית בכרם, ושיטת ויניפיקציה המביאה למקסימום את ארומת פרי השרדונה. אלכוהול 12.5%, המחיר 90 ₪.
אתר היקב


 

מדליית זהב לתפריט היינות במחלקת העסקים של אל על בתחרות Cellars in the sky 2014

29.3.15 – תפריט היינות במחלקת העסקים של אל על זכה במדליית זהב
בתחרות Cellars in the sky 2014 בקטגוריית Best Presented wine list מבין 75 חברות תעופה בעולם.
התחרות נערכת מדי שנה על ידי מגזין התיירות הבינלאומי Business raveller’s , ובוחנת את תפריטי היינות המוצעים בטיסותיהן של חברות התעופה בשלוש קטגוריות: מרתף היין הטוב ביותר (עסקים/ראשונה), מרתף היין בכל המטוס (כולל תיירים), ותפריט היין הטוב ביותר – הקטגוריה בה זכתה אל על.
בין החברות מולן התמודדה אל על בתחרות: בריטיש איירווייס, קטאי פסיפיק, קוריאן אייר, קוואנטס האוסטרלית, בריסל איירליינס, סינגפור איירליינס, אמריקן איירליינס.
בנוסף זכתה אל על במדליית ארד בקטגוריית היין הטוב ביותר המוגש במחלקת עסקים, עם אלה 2012 של יקב הרי גליל.
יהודית גריסרו, סמנכ"ל חטיבת הלקוחות באל על, אומרת: "אנו גאים על ההישג המרשים של חברת אל על אשר נכללת ברשימה המכובדת לצד חברות התעופה המובילות בעולם. זכייה זו מצטרפת לפרסים רבים בהם זכינו בתחרויות יין בשנים האחרונות. נשקיע גם בעתיד בכדי להמשיך ולשאת בתואר המכובד תוך עמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר".
על תפריט היין של אל על אחראי מומחה היין העולמי יאיר היידו, שאומר: "מדובר בהישג גדול לתפריט היינות המוצע לנוסעי מחלקת העסקים באל על. בחירת יין בגובה 30 אלף הינה לוגיסטיקה מורכבת ומאתגרת. מטרתנו לאפשר לנוסעים ליהנות מחוויית טעם ייחודית של יינות הבוטיק הישראלים. אין ספק שמדובר בהישג גדול לכל תעשיית היין הישראלית".

 

 

שלוש מדליות ליקב רמת הגולן בתערוכת Mondus Vini 2015

8.3.15 – 3,200 יינות מרחבי העולם התחרו בתחרות המקצועית Mondus Vini 2015 שהתקיימה בגרמניה. יקב רמת הגולן זכה בשלוש מדליות: מדליית Grand Gold לירדן שרדונה כרם אורגני אודם 2013, ומדליות Gold לירדן מרלו כרם קלע 2011 וירדן קברנה סוביניון 2011.

יקב דלתון זכה במדליות זהב בגרמניה בתחרות טעימות של מגזין היין Selection
8.3.15 – יינות יקב דלתון זכו בהוקרה והערכה במסגרת תחרות טעימות שהתקיימה בגרמניה על ידי מגזין היין Selection.
פטיט סירה 2012 של יקב דלתון זכה במדליית זהב ובציון 90, גם שיראז רזרב 2011 של היקב קיבל מדליית זהב ואת הציון 88, וכך גם עלמה S.G.M 2012.
"שמחתי לקבל את ההודעה המדווחת על המדליות והציונים הגבוהים, המהווים הכרה בעבודתנו הקשה שאנו מבצעים ללא הרף. זוהי הוכחה נוספת לכך שההשקעה וההקפדה הרבה והמתמשכת נושאים פרי", אומר אלכס הרוני, בעלים ומנכ"ל יקב דלתון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר