חדש בקולנוע: מאסטר שף צ'אנג – חיבור מחמם לב בין סין ולפלנד

כוכב הסרט צ'ו פאק הונג צ'ו הוא שחקן, במאי ומוזיקאי עטור פרסים בסין. השתתף במספר רב של הפקות תיאטרון הן כשחקן והן כבמאי ומופיע כזמר בהרכב מוזיקלי. מאסטר שף צ'נג הוא סרטו הבינלאומי הראשון
הסרט הוא הפקה פינית-בריטית-סינית, 2020, דובר אנגלית, פינית ומנדרינית. תרגום לעברית ואנגלית. 114 דקות. הפצה בישראל קולנוע חדש. מוקרן החל מ-21.7.22 בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ

מאסטר שף צ'אנג (Master cheng), סרטו החדש של הבמאי מיקה קאוריסמקי, הוא חיבור מחמם לב בין לפלנד לסין; בין נקניקיות ותפוחי אדמה לבין מטבח סיני משובח, על רקע נופיה היפים של לפלנד הפינית וסין.

צ'אנג הוא שף סיני שאיבד את אשתו. הוא נוסע עם בנו הצעיר לכפר מרוחק בפינלנד, כדי לחדש את הקשר עם ידיד פיני ותיק שהכיר בשנגחאי. איש מאנשי הכפר לא מכיר את הידיד, אבל סירקה היפה, בעלת בית הקפה המקומי, מציעה לו מקום לישון ובתמורה צ'אנג עוזר במטבח. הוא מפתיע את המקומיים במעדנים אקזוטיים, ועד מהרה מתחיל לרכוש ידידים חדשים.

מאסטר שץ צ'אנג היא דרמה קומית על אוכל משובח, הנופים היפים של לפלנד ומפגש של תרבויות שונות. זהו סיפורה של פגישה מפתיעה, היכרות של שני אנשים רגילים ממקומות ותרבויות שונים.

הסרט, שצולם בלפלנד ובסין, מתרחש כולו בדיינר מקומי, שמתחיל כמקום שגרתי ועממי מבחינה קולינרית, עם 'מנת הבית' – נקניקיות ופירה, שממש לא מעוררת את התיאבון בלשון המעטה. באופן מפתיע, מסתבר שהאורח מסין הוא שף מוכשר ויצירתי, אשר הופך את המקום על פניו, ומשנה בו את התפריט המשמים והמקומי לגורמה של ממש, על טהרת האוכל הסיני, עם מנת נודלס טעימה, מרק דגים וקינוחים מפתים. חלק מהתושבים מאמצים את השינוי מיד ובשמחה רבה, ולחלקם זה לוקח קצת זמן. אבל בסוף כולם נשבים בקסמו של הטעם הסיני, ושל השף הביא את הבשורה.

מיקה קאוריסמקי הוא אחד מהבמאים והמפיקים המוכרים והבולטים בפינלנד. הוא ביים והפיק סרטים עלילתיים ודוקומנטריים מצליחים רבים, וזכה במספר פרסים בינלאומיים ובפרסי ג'וסי – חשובים ביותר בתעשיית הקולנוע הפינית.

כוכב הסרט, צ'ו פאק הונג צ'ו ,הוא שחקן, במאי ומוזיקאי עטור פרסים בסין. בשנת 2007 זכה בפרס השחקן הצעיר בהונג קונג, השתתף במספר רב של הפקות תיאטרון הן כשחקן והן כבמאי, כמו כן מופיע כזמר בהרכב מוזיקלי. מאסטר שף צ'נג הוא סרטו הבינלאומי הראשון.

הבמאי מיקה קאוריסמקי אומר: "מבחינת העלילה הסיפור במכוון מתבסס על מינימליזם, עם העיקרון של "קטן הוא יפה". הסרט נשען ברובו על יצירת האווירה, הפרטים והוויברציות הרוחשות מתחת לפני השטח. גם המקומות בהם צולם הסרט הם חלק חשוב ממנו. רציתי לבסס את הסרט בלפלנד, שהנוף בה הוא לא רק יפה ואקזוטי אבל חשוף וגלוי. בלפלנד האדם חייב להתמודד מול הטבע אבל גם מול עצמו".

הסרט הוא הפקה פינית-בריטית-סינית, 2020, דובר אנגלית, פינית ומנדרינית. תרגום לעברית ואנגלית. 114 דקות. הפצה בישראל קולנוע חדש. מוקרן החל מ- 21.7.22 בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר