חשבתם על החרמון בקיץ? הכירו את הסקיי ריידר

מתקן מסילה מעגלי מתפתל בסגנון רכבת הרים תלויה מעל הקרקע, בנוי על עמודים שבנקודה הגבוהה ביותר הינם בגובה 15 מ' מעל הקרקע. צילום סטודיו גולן
גולת הכותרת של המקום וסיבה מצוינת להגיע הוא המתקן החדש שנקרא סקיי ריידר שברכישתו והתקנתו הושקעו מספר מיליוני שקלים והינו אחד משלושה מסוגו בעולם

כשחושבים על החרמון, מיד עולה בראש אסוציאציה חורפית של שלג, ילדים מנדנדים בנסיעה הארוכה ותורים משתרכים. לא שיש פתרון לכך, כי החרמון הוא עדיין – ויישאר, אתר השלג והסקי היחיד בארצנו, אבל החרמון חי, נושם ופעיל בקיץ, ומציע אפשרות בילוי משפחתית קיצית במזג אוויר ואווירה קצת שונים. שימו לב שהכניסה לאתר בקיץ והסיורים ללא תשלום, והשימוש במתקנים ובאטרקציות בתשלום.

מה יש כאן? סיורים מודרכים לפסגת החרמון, אליה עולים ברכבל תוך צפייה בנוף שבחורף מסתתר תחת לובן השלג, קצת מורשת קרב ותוכן חינוכי, טבע ונופים מרהיבים. יש כאן גם מזחלות המוגדרות כאקסטרים אבל הן מהנות ולא באמת מאתגרות – אם כי השם מזחלת וההגדרה אקסטרים, הפחידו את אלה שהיו לפנינו, והפכו את הנסיעה במסילת המכשיר אכן לזחילה. יש גם קרטינג במסלולי הגלישה (לבני 15 ומעלה), וגלישה באבובי קיץ (צמיגים) – מגיל 5.

צילום סטודיו גולן
צילום סטודיו גולן

אך גולת הכותרת של המקום, וסיבה מצוינת להגיע – למי שטרם היו וגם לחרמונאים וותיקים,  היא המתקן החדש שנקרא סקיי ריידר (SKY RIDER), שברכישתו והתקנתו הושקעו מספר מיליוני שקלים, ולפי אנשי האתר, למיטב ידיעתם הינו אחד משלושה מסוגו בעולם. הסקיי ריידר הוא מתקן מסילה מעגלי מתפתל, בסגנון של רכבת הרים תלויה מעל הקרקע, בנוי על עמודים שבנקודה הגבוהה ביותר הינם בגובה 15 מ' מעל פני הקרקע. מתאים לכל המשפחה ועולים עליו לסיבוב חוויתי, ואחריו רוצים מיד עוד אחד. יושבים, נחגרים, והרגליים באוויר. אורך המסלול כ- 320 מ' וזמן הנסיעה כשתי דקות. המתקן יעבוד בכל ימות השנה – חורף וקיץ. המחיר 30 ₪ לסיבוב לאדם (וקחו בחשבון שתרצו יותר מאחד). מתאים לילדים מגיל 6 וגובה 1.20 מ'. ילדים עד גיל 8 חייבים בליווי בוגר מעל גיל 14. לפני נסיעתכם לחרמון התקשרו לוודא שכבר פועל.

עוד פעילויות ומחירים: רכבי הקרטינג באתר החרמון הינם תלת גלגליים ולא ממונעים, ומיועדים לנהיגה עצמית במסלולים שהוכשרו לשם כך. יש להם עבירות גבוהה בשטח, וכאמור מיועדים לגילאי 15 ומעלה, לנסיעה של כ- 850 מ' בירידה. המחיר 30 ₪. מתחם מזחלות האקסטרים מתפרש ומתפתל לאורך מסלול של 1 ק"מ,  המזחלת נעה על מסילה ומגיעה למהירות של עד 45 קמ"ש, והגולש שולט באמצעות בלם יד במהירות. כאמור, אנחנו נתקענו אחרי פחדנים ונהנינו פחות, אבל הפוטנציאל קיים – רק בדקו מי יושב במזחלות שלפניכם. המסלול בנוי מעליות, ירידות וסיבובים בין נופי החרמון הפראיים. השימוש במזחלות מגיל 10 ומגובה 140 ס"מ. ניתן לגלוש כיחיד או בזוגות. 30 ₪ לאדם. כרטיס משולב לרכבל ולמזחלות: 79 ₪ לאדם.

הסיורים המודרכים ללא תשלום מתקיימים בשיתוף פעולה עם החברה להגנת הטבע, ומוצעים מסלולי טיול בדרגות קושי שונות. בסיור מספרים, ממש על פסגת ההר, על קרב כיבוש מוצב החרמון במלחמת יום כיפור, במהלכו זכה ההר לתואר "העיניים של המדינה". בחודש אוגוסט יתקיימו סיורים בכל ימות השבוע, כולל שישבת בשעות 11:00 ו- 13:00. משך הסיור כשעה וחצי, וצריך להגיע לאתר חצי שעה לפני מועד הסיור. היציאה מהקפיטריה בתחנה העליונה. תגיעו עם נעלי הליכה ובגד עליון. יש רוח חזקה למעלה, והאוויר עשוי להיות קריר.

שימו לב לכרטיסיה הכוללת רכבל, 3 גלישות באבובים, 4 גלישות לבחירה במזחלות אקסטרים או בקרטינג או בסקיי ריידר – 109 ₪, וכמובן יש מבצעים בכל מיני מועדונים.

אתר החרמון  – לפרטים והזמנות 1599-550-560 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר