ט"ו בשבט הגיע ומכירות הפירות היבשים עלו ביותר מ-50% לעומת חודש רגיל

הפירות היבשים הפופולריים ביותר הם גם הבריאים ועתירי הערכים התזונתיים: אגוזי מלך, שקדים, אגוזים בכלל , תמרים, צימוקים, משמש, שזיפים

ענף המזון באיגוד לשכות המסחר אומר כי מכירות הפירות היבשים לקראת ט"ו בשבט השנה מסתכמות בכ- 600-650 מיליון ש"ח. בתקופת חג האילנות צריכת הפירות היבשים עולה בכ-50-60% לעומת חודש רגיל. גם השנה חלה עליה בצריכה, אך הסגנון השתנה.

ורד מוצפי

ורד מוצפי מחברת משה מוצפי יבוא ושיווק מזון, חברים בענף המזון באיגוד לשכות המסחר, אומרת: "התקופה שלפני ט"ו בשבט בדרך כלל מתאפיינת בסוג של פסטיבל חגיגי של מיני אגוזים ופירות העונה. הורים רוכשים פירות יבשים עבור חגיגות בתי ספר והגנים, ארגונים מחלקים עשרות טונות של מארזי שי לעובדיהן, והשווקים הומים. השנה, בגלל סגרי הקורונה, בתי ספר והשווקים סגורים, וההורים בבית. המסעדות, עסקי הקייטרינג, האירועים ובתי המלון סגורים גם הם, זאת לצד ירידה בפעילות העסקית, צמצום בהוצאות, עובדים הנמצאים בחל"ת, עבודה מהבית, וכמובן החשש מקורונה. כל אלה הביאו ארגונים רבים לוותר על השי השנה".

עם איבוד תכולת המים הופכים הפירות היבשים למזון-על ופצצות אנרגיה המכילות חומרים מזינים מרוכזים. צילום pixabay
עם איבוד תכולת המים הופכים הפירות היבשים למזון-על ופצצות אנרגיה המכילות חומרים מזינים מרוכזים. צילום pixabay

למרות כל זאת אומרת מוצפי כי חל גידול עונתי במכירות הפירות היבשים והאגוזים, באופן ששיקף יחס דומה לשנים קודמות. מסתבר כי המוצרים הפופולריים ביותר, הם גם הבריאים ועתירי הערכים התזונתיים: אגוזי המלך, שקדים, אגוזים בכלל (קשיו, פקאן, פיסטוק, ברזיל ודומים), תמרים, צימוקים, משמש, שזיפים. "ניתן לראות כי מגמת ההתקדמות למזון בריא ומזין יותר, לחומרי גלם טבעיים ופחות מעובדים, נמשכת ואף מתעצמת. צריכת הפירות המסוכרים והצבועים ממשיכה לרדת, כאשר הציבור משקיע יותר במוצרים איכותיים וטבעיים", היא מציינת.

איגוד לשכות המסחר מבקש להדגיש שילדים פגיעים במיוחד לסכנת חנק מדברי מזון למיניהם. למאכלי ט"ו בשבט יש במיוחד מאפיינים המגבירים את ההסתברות לחנק בקרב תינוקות בשנת החיים הראשונה ופעוטות עד גיל 4 שנים. אלה הן קבוצות הגיל הנמצאות בסיכון להיפגע מחנק, ולכן יש לנהוג באחריות רבה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר