טנדורי הרברט סמואל – הודו פינת טיילת תל אביב

הצבעוניות, מגוון הטעמים, התיבול והמבחר הגדול הופכים את האוכל ההודי לחוויית אכילה מוצלחת. צילום ממסעדת טנדורי
רינה שנולדה בניו-דלהי השתקעה בישראל בשנת 1982. היא ובן זוגה פתחו מסעדה צמחונית קטנה עד שהפכו למעצמה קולינרית דאז עם מספר מסעדות

אוכל הודי הוא מן החביבים עלי. הצבעוניות שלו, מגוון הטעמים והתיבול, המבחר הגדול, הופכים אותו לחוויית אכילה מוצלחת. אחת הנשים הבולטות במטבח ההודי היא רינה פושקרנה, מסעדנית ותיקה שהזמינה אותנו לאכול במסעדת טנדורי החדשה שלה (נפתחה לפני פחות משנה), בטיילת הרברט סמואל שבתל אביב, קרוב לבניין האופרה ממש מול הים.

רינה פושקרנה בכניסה למסעדה בשלב ההקמה. צילום מסעדת טנדורי

רינה, שנולדה בניו-דלהי, השתקעה בישראל בשנת 1982. היא ובן זוגה פתחו מסעדה צמחונית קטנה, עד שהפכו למעצמה קולינרית דאז עם מספר מסעדות. בשנת 2004 הוענק לרינה פושקרנה תואר כבוד מלשכת המסחר ישראל-אסיה, על הבאת תרבות הודו לישראל.

מסעדת טנדורי הרברט סמואל. צילום מהמסעדה

כיום היא מובילה שתי מסעדות: אחת בהרצליה ואחת בתל אביב, שאליה הגענו לסעוד. רינה, יקירת העדה ההודית, בת לאם ממוצא הודי-בגדדי ואב הודי, גם אירחה אותנו שבוע קודם, חברות וחברי 'עמותת מסע'לה' – תנועה למען קהילות יהדות הודו בארץ ובעולם, ביניהם היוצרת והזמרת ליאורה יצחק, האמן יורם בלומנקרנץ, רפי שובלי, ומנכ"ל העמותה גולן שריקר-צ'ריקר, ממובילי הרנסנס הקהילתי של יוצאי הודו בישראל. שבוע לאחר מכן הגעתי לסקר את המסעדה שלה בתל אביב. כנראה שאינני יכולה להיפרד מרינה, ולא היא ממני.

סלט טיראנגה. צילום נטלי בן ברוך

את הארוחה פתחנו עם טיראנגה – סלט מרענן המורכב מעלי חסות, רוקט, פרחי כרובית, ז'וליין גזר, שומר, משמש מיובש, תפוחי עץ, אגוזי פקאן קלויים ורוטב וינגרט מייפל ליים (58 ₪). סלט טרי וצבעוני שהיה טעים וקליל כמנת פתיחה ראשונה.

משולשי סמוסה. צילום טנדורי

 המשכנו עם סמוסה – שלושה משולשי בצק פריכים עוטפים מילוי תפוחי אדמה ואפונה מתובלים (38 ₪). מנה פיקנטית, הרגשתי שהתיבול קצת יותר מדי, אבל בסך הכול היה לא רע. תוך כדי האוכל סקרתי את המסעדה, שהחלה אט אט להתמלא בשעת ערב באחד מימי השבוע. המיקום שלה בתל אביב, על הטיילת מול הים גם מאפשר למי שבפנים לצפות בהולכים ושבים, ובים שהיה במפתיע שליו יחסית למזג האוויר החורפי.  האווירה במסעדה נעימה, מוזיקה שקטה, מלצרים הודים דוברי אנגלית.

צ'יקן טיקה. צילום נטלי בן ברוך

לשולחן הגיעה המנה הבאה צ'יקן טיקה – נתחי חזה עוף, מושרים במסאלת תבלינים הודיים (86 ₪). מנה פופולרית, אולי מהמוכרות ביותר במטבח ההודי הקלאסי. העוף היה נימוח, תוצאה של בישול סבלני ואיטי.

מלאי כופתה. צילום נטלי בן ברוך

המשכנו עם מיקס ירקות קארי – תערובת ירקות גינה טריים, מבושלים ומעורסלים ברוטב קארי ארומטי (54 ₪). תבשיל חמים ועשיר, עם חריפות נעימה.

לשולחן הובלו אחר כבוד מלאי כופתה – כופתאות מגבינת קוטג' ביתית, פירות יבשים, ותפוחי אדמה מבושלים ברוטב סמיך (65 ₪). מנה טעימה נוספת מהמטבח ההודי.

הקינוחים של טנדורי. צילום נטלי בן ברוך

את הארוחה סיימנו בקינוחים טעימים שזרמו לשולחן: נמסיס שוקולד – ברוטב קרם קפה, שברי מרנג, נוגאט, טוויל שוקולד מתובל בסוכריות שומר (52 ₪), עדין, ולא מתוק מדי.

זעפרני קולפי – גלידת פיסטוק ותבלינים, פיסטוק, אטריות פלודה וזעפרן (52 ₪). היו קצת יותר מדי אטריות במנה, אבל הגלידה טעימה טעימה.

היו עוד ועוד קינוחים צבעוניים שלא יכולתי כבר לאכול, אותם תוכלו לראות בתמונה. חוויה הודית של ממש בטיילת של תל אביב.

טנדורי – Tandoori: לא כשרה. טיילת הרברט סמואל 76 תל אביב, 03-6296185. הזמנות כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר