יוגורט חכם: דנונה הטמיעה כלי יבמ כדי למצוא את התמהיל הנכון של מוצריה

חיזוי מדויק של ביקושים וקליעה לטעם קהל הלקוחות באופן מדויק הם היבטים קריטיים בפעילותה של דנונה. כמו כן הוטמעו במסגרת הפרויקט מערכות תכנון סחר אסטרטגי ופתרונות תכנון סחר עם לקוחות

תאגיד המזון האירופי דנונה (Danone) הטמיע את כלי המסחר החכם של יבמ (IBM) לחיזוי הדרישה ולתכנון תמהיל המוצרים שלו. כך מדווח דיילי מיילי.

בדנונה משתמשים בכלי הניתוח צופה פני עתיד של הענק הכחול שהוטמעו, מבוססי ענן, על מנת לתכנן תמהיל מוצרים שיענה במדויק על העדפות הלקוחות. תאגיד החלב והמים האירופי הוא מיצרני היוגורט הגדולים בארצות הברית, ומתמודד בשוק שנתי של שבעה מיליארד דולרים. על פי יבמ, הכלים האנליטיים שלה מאפשרים לדנונה לשלב בזמן אמת נתונים המגיעים מן השטח עם מערכת תכנון הייצור שלה, לשפר את כושר החיזוי ולהיערך טוב יותר לשינויים בהעדפות השוק.

דנונה מסרה כי חיזוי מדויק של ביקושים וקליעה לטעם קהל הלקוחות באופן מדויק הם היבטים קריטיים בפעילותה, וכי היא מספקת כ-200 סוגים שונים של יוגורטים במגוון טעמים, סגנונות וגדלים, לרבות מוצרים בקירור ומוצרים מוקפאים. על מנת לעמוד ביעדיה העסקיים, דנונה חייבת להבטיח שמוצריה יהיו זמינים על המדפים תמיד ומנגד לצמצם את היקף הבזבוז של מוצרים שאינם נמכרים. הדבר נעשה על ידי מיטוב של תהליכי החיזוי לביקושים, ברמות השווקים השונים ובגיאוגרפיות שונות, לאורך ולרוחב ארצות הברית.

בין שאר הכלים שהוטמעו בתאגיד היוגורט: מערכת תכנון סחר אסטרטגי ופתרונות תכנון סחר עם לקוחות. מדנונה נמסר כי אחד המניעים להטמעת המערכות היה שהתאגיד מאוים מעליות שיא במכירותיהם של מוצרים מתחרים, ובראשם יוגורט יווני.

לדברי טימוטי וובר, מנמ"ר דנונה, "המטרה שלנו הייתה לצמצם את הזמן שצוותי המכירות שלנו השקיעו בחיזוי המכירות, במקום למקד את תשומת הלב שלהם על ביצוע התוכניות לקידום המכירות שלהם. מערכות ה-IT שהוטמעו גרמו להידוק הקשר בעבודה עם הקמעונאים שלנו. פתרונות התכנון שהוטמעו לא רק שייעלו את תהליכי החיזוי, אלא הביאו להגדלת הדיוק בתכנון מ-75% ל-98%".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר