יין וג'אז – הסיפור על יין פראי ו- Walk on the Wild Side

ג'יל אסולין מנכ"ל ברקן סגל ועידו לוינסון היינן הראשי. צילום דוד סילברמן dpsimages
יוסי נאור, חובב יין וג'אז ומי שהוביל תכנית רדיו בשם 'ג'אז אדום לבן' בתחנת הרדיו של מכללת עמק יזרעאל, יביא לנו הקשרים בין יינות ישראליים למוסיקה שהוא אוהב. כי יש מספר רגעים קסומים בחיים כמו לשתות יין ולהקשיב למוסיקה

הכול מתחיל ביקב פראי – יקב סגל מבית ברקן, עם סדרת יין חדשה – התססה פראית, לא עם הזרם המרכזי, כשהגישה היא למעט בתהליכים בהכנת היין, תוך התערבות מינימלית –  לתת לטבע לעשות את שלו. התסיסה מתרחשת עם מינימום התערבות, באמצעות שמרי הבר הפראיים. סגל קברנה סוביניון 2017 סדרת התססה פראית – ליין, בהובלת היינן הראשי עידו לוינסון, יש גוון אדום-שחור כהה, עם הרבה פרי טעים ותבלינים. היין עם גוף מלא, עגול ועדין, נעים וטעים. לשתייה לצד מנות בשר קלות, וגם לבד. מחירו 65 ₪.

כשטעמתי את היין הזה, חשבתי על ג'ימי ואוליבר: Jimmy Smith & Oliver Nelson – Walk on the Wild Side. ג'ימי סמית – קלידן אמריקאי שחולל מהפכה באורגן האמונד, והפך אותו לאחד מכלי הג'אז הדינמיים ביותר בזמנו. הוא שבר את המחסומים בין הז'אנרים, והציב את ה- Hammond B3 (האמונד בי 3) במרכז הבמה, כדי לגרום לאנשים להקשיב לו. אוליבר נלסון – סקסופוניסט טנור וסופרן, שהתפרסם בעיקר כמלחין ומעבד. מוזיקאי שאפתן, אחד הנגנים הכי מושלמים ורבי הפנים בג'אז.

Walk on the Wild Side, או בתרגום: ללכת על הצד הפרוע. מקור השיר בכותרת של סרט הקולנוע של הבמאי אדוארד דמיטריק משנת 1962, עם לורנס הארווי, ג'יין פונדה הצעירה וברברה סטנוויק. לי נדמה כי קטע ג'אז זה פונה אל נוצרי נודד אלמוני,  או אולי אל כל מי שהולך על הצד הפראי. האסוציאציה וההקשרים: היקב פראי, היין פראי. ג'ימי ואוליבר הולכים בצד הפרוע (שימו לב: יש שיר אחר בשם זה של לו ריד מ- 1972. אני לא מתכוון אליו, למרות שבשקט שלו הוא לא פחות פרוע ופראי).

היין והמוזיקה של השניים מתחילים לאט ומתגברים בהמשך. לאחר זמן שהיין בכוס, טועמים את עושר הפרי, מחייכים, ונהנים. ובקטע המוסיקלי, לאחר 2:30 דקות, ג'ימי סמית נכנס לזון עם נגינת סולו על ההאמונד בי 3. איזה כיף. יש מספר רגעים קסומים בחיים, ובהם, לשתות יין ולהקשיב למוסיקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר