ירקות ופירות רבי-מכר? עגבנייה וכל השאר

הפירות והירקות הנקנים ביותר אצלנו הם עגבנייה ומלפפון, אחריהם בצל ותפוח אדמה. בפירות מובילים בננה ותפוח עץ

לקראת ט"ו בשבט מפרסמת חברת "חקלאי גרנות" – חברת שיווק, מכירה והפצה של פירות וירקות לרשתות המזון, בבעלות החקלאים מהקיבוצים והמושבים מתאגיד גרנות, תוצאות של סקר הקובע מהם הפירות והירקות אותם קונים הישראלים בתדירות הגבוהה ביותר. בסקר שבוצע על ידי מכון שריד, השתתפו 500 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, ומתוצאותיו עולה כי בירקות יש חמש קבוצות מובחנות בסל הקניות: עגבנייה במקום הראשון – נקנית בתדירות של 91% כלומר, כמעט בכל קנייה. אחריה מלפפון – תדירות קנייה של 88%, שלישי בצל – 73%, אחריו תפוח אדמה – 64%, וסוגר את החמישייה פלפל אדום בתדירות קנייה של 61%. גזר וחסה נקנים בתדירות של כ-45%, כמעט מחצית ממספר הקניות, ואילו בטטה, כרוב, אבוקדו ופטריות בשיעור של 30%.

תרשים מכון שריד

בפירות אובחנו ארבע קבוצות בסל הקניות: המובילה היא בננה – תדירות קנייה של 67%. אחריה תפוח עץ בתדירות קנייה של 62%, אבטיח בעונה – 52%, ענבים – 37%, תפוז ואפרסק – כ-35%, ואגס ושזיף בשיעור של כ-20% מתדירות הקניות.

ציטוטים של אייל שני על עגבנייה (מתוך ויקיציטוט): "העגבנייה קמצנית פה מדי"; "שנינו יודעים שאין דבר נורא כמו מוות של עגבנייה"; "עגבנייה היא כמו אישה.
ציטוטים של אייל שני על עגבנייה (מתוך ויקיציטוט): "העגבנייה קמצנית פה מדי"; "שנינו יודעים שאין דבר נורא כמו מוות של עגבנייה"; "עגבנייה היא כמו אישה

מתוצאות הסקר עולה כי אופן הבחירה של פירות וירקות מונע בעיקר מכוח ההרגל. 85% מהנשאלים השיבו כי הם קונים את הפירות והירקות שהם רגילים לקנות, 37% קונים לפי מתכונים שרוצים להכין, ו-31% קונים פירות וירקות חדשים שמעניינים אותם. 17% קונים מה שזמין. עוד ממצא בסקר: הצרכן הישראלי מעדיף לקנות פירות וירקות בתפזורת – ליהנות מתחושת שוק גם בסופר או בחנות הירקן. כך, 70% השיבו כי יעדיפו לקנות באופן שיוכלו לברור ולבחור, לעומת 3% בלבד שמעדיפים לקנות פירות וירקות ארוזים. 23% מהנשאלים השיבו כי אין להם העדפה לאריזה או תפזורת, ו-4% ענו כי זה תלוי בירק או הפרי. עגבניות שרי, פטריות, תפוזים, גזר ולקטי ירקות, מקבלים עדיפות לקנייה באריזה.

תרשים מכון שריד

הקריטריונים המובילים לבחירה בפירות וירקות הם טריות, מחיר ובשלות. 77% השיבו כי יבחרו תוצרת על פי מידת הטריות, 66% לפי מחיר, ו-44% לפי מידת בשלות הירק או הפרי. 12% אמרו כי הקריטריון החשוב ביותר עבורם זה היותה של התוצרת החקלאית תוצרת ישראלית. ברוב הקריטריונים לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין גברים לנשים. הבדלים מסוימים נמצאו בין קבוצות גיל, כמו בחשיבות הטריות. מעל 80% מבני 45 ומעלה בחרו את הקריטריון כחשוב ביותר, לעומת 72% בקרב בני 18-24.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר