ישראל אלופת העולם בצריכת וודקה פינלנדיה לנפש

לפי הנתונים, בישראל נמכרו ב- 12 החודשים האחרונים כ- 1,200,000 בקבוקי וודקה פינלנדיה, כמות שיא בהשוואה לכל סוגי הוודקה פרימיום האחרים הנמכרים בישראל

הקונצרן העולמי "בראון פורמן", יצרן האלכוהול השלישי בגודלו בעולם בתחום המשקאות האלכוהוליים, פרסם החודש נתוני מכירות עולמיים לפיהם ישראל הנה המדינה הראשונה בגודלה בצריכת וודקה פינלנדיה לנפש.

לפי הנתונים, בישראל נמכרו ב- 12 החודשים האחרונים כ- 1,200,000 בקבוקי וודקה פינלנדיה, כמות שיא בהשוואה לכל סוגי הוודקה פרימיום האחרים הנמכרים בישראל.

מיקי אקרמן, מבעלי חברת "אקרמן", יבואנית וודקה פינלנדיה לישראל, אומר: "הכמויות הגדלות בקצב מהיר של 20% לשנה בצריכת וודקה פרימיום בישראל, הדהימו את יצרניות הוודקה הגדולות בעולם אשר נהנו בשנה האחרונה מגידול ממוצע עולמי של 6%. הצריכה המוגברת בישראל מוסברת במעבר של הלקוחות מוודקה פשוטה לוודקה איכותית עקב ההבדלים הגדולים באיכות הוודקה, וכמובן במיתוג הוודקה האיכותית, המעבר לקוקטיילים על בסיס וודקה בפאבים וגידול ניכר בצריכה הביתית.
עד לפני שנים אחדות רוב צריכת האלכוהול הייתה באירועים ובפאבים ואילו עתה ישנה מגמה ברורה של שתיית משקאות איכותיים באירועים פרטיים ובבתים.
בנוסף, ההשקעה המרובה בזיקוקם של מי הפינלנדיה שמקורם ממעיינות קרחונים בפינלנד, היא הסיבה העיקרית לפופולריות ההולכת וגוברת של המשקה בארץ, המים הטהורים והמזוקקים מקנים לפינלנדיה טעם טבעי,נקי ומיוחד המבדיל אותה משאר הוודקות המתחרות".

חומר הגלם של פינלנדיה הוא שעורה בעלת 6 שורות גרגרים, לאחר תהליך התסיסה, מזקקים את הנוזל האלכוהולי בזיקוק רציף עד שהרמה האלכוהולית מגיעה ל- 95%. אחרי הזיקוק עובר התזקיק סינון כפול דרך פחם, וכמו בכל וודקה אחרת, מוהלים אותו במים. מס' אחוזים מהמים המוהלים את הפינלנדיה מגיעים מהקוטב הצפוני, וכל השאר מגיעים מפינלנד עצמה.
וודקה פינלנדיה מזוקקת במתקן זיקוק בן שבעה עמודים, כשהתוצאה היא וודקה חלקה, איכותית ופריכה. והיא מהוודקות המובילות בישראל.
הפינלנדיה הפכה לראשונה לוודקה בינלאומית "אמיתית" ב- 1971, כשהושקה ברוב הדר ופאר בארה"ב. כמו במקרה של אבסולוט וסטוליצ'ניה, גם כאן הדרך לא היתה קלה – המותגים האמריקאים שלטו באופן כמעט מוחלט בשוק, ורק בתחילת שנות התשעים נפרצה הדרך למותגי וודקה תוצרת חוץ ופינלנדיה קיבלה את נתח השוק שלה. היום הוא רק גדל וגדל.

תחילה, כדי לשוות למשקה מראה של טוהר וחלקלקות, ווירקאלה, מעצב בעל שם אדיר בפינלנד עיצב בקבוק מדהים, הנראה כמו גביש קרח ויש לו פיתוחים ובליטות כלפי חוץ, צבע לבן-חלבי ותווית כחולה ועליה הלוגו המפורסם: שלושה איילים דוהרים על רקע השמש.
עם השנים שונה העיצוב של הבקבוק, ולפני כמה שנים, בעקבות הטרנד בו החלו לשווק וודקה בבקבוקים "חלקים" (כלומר שקופים עם תוויות בהירות) החליטו בפינלנדיה שהגיע הזמן לשנות ופנו להארי קוסקינן אשר עיצב בקבוק חדש ויפה להפליא – שקוף, חלק, עם כמה בליטות בתחתית הנראות כמו גבישי קרח.

מותגים:
פינלנדיה
– המותג הרגיל של פינלנדיה. וודקה טהורה, נקייה וחלקה, הבקבוק אלגנטי והטעם- נהדר. מומלצת לשתייה נקי או כתוספת לקוקטיילים שונים. רמת האלכוהול 40% .
פינלנדיה ליים – Finlandia Lime – מותג בניחוח ליים. הליים הוא פרי הדר, אך בשונה מהלימון המוכר הוא קטן יותר, צבעו ירוק וטעמו מתוק בהרבה. לפינלנדיה מוסיפים תמציות ריח מפרי הליים ומבקבקים בבקבוק שתחתיתו צבועה בצבע ירקרק- זרחני. הניחוח (כביכול טעם) של הוודקה מזכיר קנקן לימונדה, אבל הטעם- ממש כאילו השרו ליים אמיתי בתוך הפינלנדיה. מרענן, טעים ואיכותי. רמת האלכוהול 40% .
פינלנדיה קראנברי – Finlandia Cranberry – וודקה בניחוח חמוציות. החמוציות הן פירות יער קטנטנים וחמצמצים. את השמנים הארומטיים מהחמוציות (הגדלות, אגב, רק בחלק הצפוני של פינלנד) משרים בוודקה ומבקבקים בבקבוק שתחתיתו צבועה באדום-סגול. וודקה נהדרת לערבוב בקוקטיילים, לשתייה נקייה – לא כל כך קולעת לטעם הישראלי. רמת האלכוהול 40% .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר