לא רק ביום הולדת – עוגות שוקולד מעולות לאירוח

בוחרים מתכון מבין האפשרויות הבאות של עוגות שוקולד משובחות
צריכים לארח חברים או משפחה ואין לכם מה להגיש להם? הנה 3 מתכונים ל-3 עוגות שוקולד שישאירו את כולם עם טעם של עוד

הדרך הכי טובה לארח חברים ובני משפחה היא להגיש להם עוגה קלילה וטעימה שאתם הכנתם. אבל מה עושים אם האורחים מגיעים בלי התראה מוקדמת? בוחרים מתכון מבין האפשרויות הבאות של עוגות שוקולד משובחות, ומשאירים את כולם עם טעם של עוד:

עוגת מוס שוקולד

המצרכים עבור שכבת הבסיס של עוגת מוס שוקולד, הם 150 גרם ביסקוויטים מפוררים ו-100 גרם חמאה. אם יש לכם אותם במקרר, מה שנותר הוא להמיס את החמאה במיקרוגל ולהוסיף את פירורי הביסקוויטים. לאחר מכן מערבבים ומשטיחים בצורה אחידה בתחתית התבנית.

עבור שכבת המוס תצטרכו 2 מכלי קצפת צמחית ו-2 חבילות שוקולד מריר. פשוט ממיסים בקערה את השוקולד עם 4-5 כפות קצפת, מערבבים עד לקבלת שכבה אחידה ומצננים. במקביל, מקציפים במיקסר את הקצפת ומוסיפים את השוקולד המומס עד לקבלת קצפת יציבה. מסדרים שכבת מוס על הבסיס ומכניסים למקפיא ל-3 שעות.

לשכבת הציפוי תצטרכו 100 גרם שוקולד מריר וחצי מיכל קצפת צמחית. מחממים את הקצפת על הכיריים בלי שהיא תגיע לרתיחה, מוסיפים את השוקולד המריר ומערבבים. מקררים, יוצקים על העוגה ומגישים.

בראוניז שוקולד

בראוניז שוקולד מכינים מ-200 גרם שוקולד מריר, 3/4 כוס שמן, 4 ביצים, כוס סוכר ו-200 גרם קמח. החדשות הטובות הן שאפשר להכין את הכל בקערה אחת, אך בשלב הראשון מתחילים עם חימום של התנור ל-180 מעלות ושימון תבנית מרובעת.

שוברים את השוקולד לקוביות ומכניסים לקערה גדולה שמתאימה למיקרוגל. מכניסים למיקרו למשך דקה, מערבבים עד קבלת קרם ומוסיפים את השמן. מערבבים שוב, מוסיפים את הביצים (כל פעם ביצה אחת) תוך כדי טריפה, ומוסיפים גם את הסוכר עד לאיחוד.

מוסיפים את הקמח, מערבבים בתנועות קיפול ויוצקים את הבלילה לתבנית המשומנת. אחרי שמכינים את הבראוניז, אפשר לשדרג אותם עם אגוזים, עוגיות או שערות חלבה.

סופלה שוקולד

המצרכים ל-4 מנות של סופלה שוקולד הם 6 ביצים בטמפרטורות החדר, 200 גרם חמאה, 180 גרם סוכר, 130 גרם קמח ו-300 גרם שוקולד מריר. מבחינת אופן ההכנה, מתחילים בחימום של התנור ל-180 מעלות. מקציפים בקערה את הביצים עם הסוכר, ומוסיפים את הקמח בהדרגה. לאחר מכן ממיסים את השוקולד והחמאה על סיר אדים כפול, ומוסיפים לקערה עם קצף הביצים.

בהמשך, מוזגים את התערובת עד 3/4 גובה לתבניות אישיות, ומכניסים לאפייה במשך 7 דקות. את ההגשה כדאי לבצע כאשר הסופלה חם, וניתן להוסיף מעליו עוד שוקולד מומס לטובת האווירה. כמו כן, המלצה נוספת היא להוסיף לבלילה עצמה קצת שוקולד לבן לגיוון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר