לילך שולומון כהן מתנובה היא אשת השיווק של פברואר 2019

השקת החדשנויות יחד עם הקמפיין התקשורתי והתמחור ההוגן הובילו לצמיחה רבה כשתנובה הגדילה את כלל קטגוריית תחליפי החלב ומובילה עם נתח שוק של 55.8% בשוק תחליפי החלב. צילום מיוטיוב
הבחירה בזכות ההתמודדות עם חסם הטעם שהצלחתה הגדילה את תחום תחליפי החלב של תנובה ושל כלל הענף

איגוד השיווק הישראלי בחר בלילך שולומון כהן, מנהלת אגף השיווק של חטיבת החלב  בתנובה, לאשת השיווק של חודש פברואר 2019. זאת בזכות הצלחת האסטרטגיה בשוק תחליפי החלב, שהובילה להגדלת הקטגוריות בתחום ולהגדלת הנוכחות של תנובה בכלל הענף. לילך שולומון כהן מכהנת בתפקידה הנוכחי מזה כשלוש שנים, ובתנובה בכלל היא עובדת כבר יותר משמונה שנים. לפני תפקידה הנוכחי הייתה מנהלת יחידה עסקית בתנובה. שולומון כהן היא בעלת תואר ראשון בתקשורת וחינוך ותואר שני בתקשורת.

לילך שולומון כהן
לילך שולומון כהן

על רקע הצמיחה המשמעותית של שוק תחליפי החלב (סויה וטופו) המהווה תחרות בענף החלב, שמה לה תנובה למטרה להגדיל את השוק הקיים ולפתחו באמצעות פנייה לשני קהלים: קהל הצרכנים הקיים של השוק, וצרכנים חדשים המתחילים לצרוך תחליפים. בקרב קהל הצרכנים הקיים רצתה תנובה להגדיל את הצריכה ואת תדירותה, ובקרב הקהלים החדשים, רצתה להוריד חסמי כניסה ולעודד התנסות במוצרי "סויה תנובה". תנובה יצאה במהלך שיווקי נרחב אשר כלל כניסה לקטגוריות חדשות הנתפסות כמאותגרות בסוגיית הטעם: ממרחי סויה וטופו, ופרצה אותן באמצעות השקת מוצרים חדשים ומגוונים בטעמים שונים המוכרים מעולם החלב. בנוסף הציעה תנובה מוצרים אלה במחירים נמוכים משמעותית מהמתחרים בקטגוריה באותה עת.

צילום מיוטיוב
צילום מיוטיוב

ברמת התקשורת השיווקית בחרה תנובה לא רק שלא להתעלם מהחסם המרכזי של הקטגוריה – הטעם, אלא גם לעמוד מולו ולאתגר אותו. כך התייחסו הקמפיינים באופן ישיר לדעה הרווחת בנוגע לטעם הפחות מפתה של תחליפי החלב, ואתגרו את הצרכנים עם האמירה "מפתיע כמה שזה טעים". בכל אחת מסדרת הפרסומות לשתי ההשקות, נראים אנשים שאינם צרכני הקטגוריה, טועמים את המוצרים החדשים ומגיבים בפליאה חיובית ולא מאמינים כאשר הם מבינים שמדובר במוצרים המכילים טופו וסויה. עלות ההשקעה המדווחת בפרסום עמדה על 4.3 מיליון ₪ לשתי ההשקות.

התוצאה: השקת החדשנויות, הקמפיין התקשורתי והתמחור הובילו לצמיחה משמעותית, ובמהלך זה הגדילה תנובה את כלל קטגוריית תחליפי החלב. תנובה הגדילה את השוק ומובילה עם נתח שוק של 55.8% בשוק תחליפי החלב.  ממרחי הסויה של תנובה תפסו 37.6% מנתח השוק בתוך חודש מההשקה, והחדירה של תנובה לקטגוריית הטופו הובילה לצמיחה של 48% בקטגוריה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר