מבטיחים ומקיימים – תכנית רפת מקיימת במחלבת יטבתה

שטראוס בנתה תכנית ביחד עם 22 הרפתנים השותפים של יטבתה וגיבשה קריטריונים מחמירים להתנהלות יומיומית ברפת
כלל יצרני החלב של מחלבת יטבתה מציבים סטנדרט חדש לרפתות בנושא אחריות סביבתית ורווחת הפרה

תפיסת הקיימות של קבוצת שטראוס נותנת חשיבות רבה לרווחת הפרה ולשמירה על איכות הסביבה. כחלק מתפיסה זו מובילה מחלבת יטבתה – חלק מהקבוצה, מהלך חדשני לקידום קיימות לכל אורך שרשרת האספקה – מהרפתות עד לבקבוק או קרטון החלב באמצעות תכנית "רפת מקיימת". שטראוס בנתה תכנית ביחד עם 22 הרפתנים השותפים של יטבתה, וגיבשה קריטריונים מחמירים להתנהלות יומיומית ברפת, שהגיעה לכ-90% יישום בכלל הרפתות העובדות עם מחלבת יטבתה. בין הקריטריונים: הפסקת הסימון בכוויה קרה, טיפול בשפכים, אמצעים לניטור ושמירה על בריאות הפרה, והנחלת נורמות ליצירת סביבת חליבה ותנאי מחייה הגונים לפרה.

למעלה ממיליון שקלים הושקעו בליווי והדרכה של וטרינרית מומחית המובילה את תחום רווחת הפרות והעגלות בארץ, ובשדרוג תשתיות. כעת יוצאת החברה במהלך של פרסום המידע בשקיפות, מתוך מחויבות של יטבתה והרפתות השותפות למהלך. בין היעדים שסומנו להמשך: צמצום פליטת גזי חממה, צילום רפתות להגברת שקיפות, וביטול הדרגתי של הפרדת העגלים.

רם סרוגו, מנכ"ל מחלבת יטבתה, אומר: "הטיפול בפרות היה מאז ומעולם חלק בלתי נפרד מעבודתנו, אך שנתיים של מיקוד העשייה בתחום מאפשרות לנו לומר בגאווה כי בערבה עושים דברים אחרת. אני מודה לכל שותפינו לדרך, ומקווה לרתום שותפים נוספים מתעשיית החלב לטובת תהליך ארוך טווח של שיפור, הפריית ידע ולקיחת אחריות. אנו מתחייבים לחשוף בשקיפות מלאה בפני הצרכנים וכל מחזיקי העניין שלנו את שלבי ההתקדמות בתכנית, בפלטפורמה ייעודית שהוקמה תחת אתר הקיימות של המחלבות."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר