מה לא נאמר ונכתב על הארוחה המועדפת על רובנו בבתי מלון, והאם בכלל ניתן וצריך לשנות הרכב מנצח? הנהלת מחלבות גד הגיעה למסקנה כי יש מקום לשיפור וריענון ארוחת הבוקר הכה אהובה על ישראלים, ורתמה לנושא את השפים אסף גרניט (קבוצת מחניודה) ואופיר קדם (מלון דן אילת), ואת המעצב וסטייליסט המזון עמית פרבר. השלושה עבדו במשך כשלושה חודשים, ופיתחו קונספט חדש שהוצג בסדרת אירועים חווייתיים לשפים וקניינים בבתי מלון במוקדי התיירות המובילים: תל אביב, ירושלים, האירוע השלישי והאחרון בסדרה שיתקיים ב- 27.2.17 במלון דן אילת.
האירועים, כמו גם ארוחות הבוקר החדשה המומלצת ע"י המחלבה, עוצבו בקונספט בהשראת שוק "לה בוקריה" המפורסם בברצלונה, ובמהלכם הדגימו קדם, גרניט ופרבר למשתתפים כיצד ניתן לשדרג את הארוחה החשובה ביום, וליצור מגוון מרשים במיוחד של מנות צבעוניות שמגרות את בלוטות הטעם, תוך שימוש בחומרי גלם איכותיים. זאת במטרה לייצר חווית אכילה שונה לגמרי אצל אורחי בתי המלון.
"החדשנות מתחילה במפגש בין הלקוח והמוצר. לא מדובר רק ביצירת מנה ממש טעימה ויפה וכל הדיבורים שמסביב שמנסים לדחוף ללקוח, אלא ביצירת גירויים שיספרו לו את הסיפור של הארוחה שמגישים לו", הבהיר אסף גרניט בראשית הפרזנטציה שהתקיימה בבית השמחות בתל אביב, במסגרת סדרת אירועי הבראנץ' של גד. "כאשר הלקוח מבין את הסיפור שברצוננו לספר, קל לו יותר להבין, להפנים ולהזדהות עם החוויה שאתה רוצה להעביר לו".
אחת המגמות הבולטות כיום בתחום הקולינרי היא החזרה לשורשים, או אם תרצו המטבח המקומי; כלומר שימוש בחומרי גלם מהאזור בו ממוקמת המסעדה, תוך יצירת סיפור שעשוי בפשטות אבל מדויק. לכן, להערכתו, הדבר הבא בתחום האירוח, שכיום מאמץ לחיקו כידוע יותר ויותר אלמנטים מתחום המסעדנות, "אינו הגרנדיוזיות, אלא דווקא הפשטות והמסר המדויק; מסר שיגרום ללקוח להזדהות עם החוויה שהמטבח יצר עבורו".
את הקונספט החדש של ארוחת הבוקר – רעיון של אנשי מחלקת השיווק של גד, הציג עמית פרבר, סטייליסט מוערך בתחומי המזון והלייף סטייל, אשר עובד בשיתוף עם טובי הצלמים בארץ, ועל לקוחותיו נמנים חברות מזון, יצרני אריזה, מסעדות ומחברי ספרי בישול. פרבר הדגים כיצד ניתן לרענן גם את אופן ההגשה המוכר, תוך שילוב מגוון כלים, ופירט את חשיבות הצד הוויזואלי, וכיצד ניתן להכניס יצירתיות וגיוון גם בתחום ההגשה. "החוכמה היא לחשוב על יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסה, וכיצד ניתן לבדל את המנה שלכם משל המנות שמגישים הקולגות, תוך כדי ניסיון להבין את נקודת המבט והציפיות של האורח", אמר פרבר.
כאמור, המודל המבוסס על שוק בוקריה התוסס, וכולל שבע עמדות שבכולן הושם דגש על שלל הגבינות שמייצרת מחלבות גד: פרומאז' מזרח העיר – עמדה גדושה בגבינות ולחמים שונים; היווניה השמחה – עמדה לחיתוך סלט ירקות המוגש עם ציזיקי, לבנה דרוזי, וגבינות לפי בחירת האורח; סביצ'ה בוקר צבעוני – עמדת להגשת סביצ'ה ותוספות; הפיצריה של ג'ינו מפירנצה – פיצה הנאפית לעיני האורח, על בסיס הגבינות של גד; ביצים וחמוצים – עמדת שקשוקה אישית ירוקה, ובורקס עם ביצה קשה; חם ומתוק – שיבולת שועל בתוספת פירות המוגשים חתוכים בשקית אישית; הקיוסק – עמדת מיצים המוגשים בבקבוק אישי.
"תחשבו כמה אנחנו משקיעים בכל מה שקורה איתנו, והעניקו לאורח שלכם ארוחה מושקעת, מעוצבת להפליא, כזו שתותיר בו חוויה ותגרום לו לתחושת וואוו", סיכם פרבר.