מחקר חדש ב-42 מדינות מצביע על קשר ישיר בין צריכת תה שחור והפחתת הסיכון לסוכרת

המחקר מראה כי אוכלוסיה הצורכת כמות כפולה של תה שחור ביחס לאוכלוסיה אחרת, מפחיתה את הסיכון לחלות בסוכרת ב-25% בהשוואה לקבוצה השניה

בשנים האחרונות מדברים הרבה על תה ירוק, נוגדי החמצון שבו ויתרונותיו הבריאותיים שהינם בקונצנזוס. התה השחור נדחק הצידה בהקשר זה. 

 יוניליוור העולמית, יצרנית תה ליפטון, רוצה לקדם את מכירות ושתיית התה השחור שלה ע"י הצבעה על הקשר שבין שתיית תה שחור והפחתת הסיכון לסכרת.
היא עושה זאת בפרסום מחקר חדש שבוצע ב-42 מדינות במימון יוניליוור, ופורסם לאחרונה ב- British Medical Journal Open.
המחקר מראה כי אוכלוסיה הצורכת כמות כפולה של תה שחור ביחס לאוכלוסיה אחרת, מפחיתה את הסיכון לחלות בסוכרת ב-25% בהשוואה לקבוצה השניה.

ד"ר אריאל ברזניאק, מנכ"ל Data Mining International, מבצעי המחקר, אמר: "זו הפעם הראשונה שבה נקבע קשר סטטיסטי איתן בין צריכת תה שחור ושכיחות מחלת הסוכרת בעולם. אוסף הנתונים בידינו מצביע על כך שככל הנראה קיים קשר בין מרכיביו של התה השחור והשפעה חיובית על רמת הסוכר בדם".

פרופ' ז'נבייב ברגר, מנהלת המחקר העולמית ביוניליוור ואחת מהחוקרות במחקר זה, אמרה: "מחקר זה מצטרף לשורה ארוכה של ממצאים בידינו, המצביעים על תכונות של התה השחור התורמות לבריאות. אנו צריכים להוסיף ולחקור כדי למצוא הקשר המדויק שבין שכיחות סוכרת לשתיית תה שחור, אולם הממצאים הסטטיסטיים מראים חד משמעית כי בקרב אוכלוסיות המרבות לשתות תה שחור שכיחות מחלת הסכרת נמוכה ב-25%".
המחקר הוצג בקונגרס העולמי האחרון לסוכרת, וכן בקונגרס הבינלאומי לסוכרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר