מסעדת בית הצייד בג'יש קולעת בול למטרה

הקשר עם בשר החל כשלדוד של באשיר היה עדר בעלמה. הוא מכיר את האזור ואוהב אותו וזה נכון לא רק לגבי הבשר – גם הענבים והירקות מהאזור ובקיץ גם הפירות. צילום גליה אבירם
מסעדת השף Hunter house (בית הצייד) של השף באשיר סלימאן מכפר ג'יש (גוש חלב) משדרת קונספט וניחוח של מסעדה כפרית ברחבי ארצות הברית עם תפריט בשרי פרמיום משובח ויין בית בוטיקי. מסעדה מאלה שחוזרים אליהן
האחים באשיר סלימאן (משמאל) ווסים ממסעדת בית הצייד. צילום אסף צדיק

בשעת צהרים הגענו שלושה רעבים אל מסעדת השף Hunter house – 'בית הצייד' בכניסה לכפר ג'יש (גוש חלב) שבגליל העליון. קצת קשה לדמיין מסעדת בשרים אמריקאית באופייה יחד עם אירוח גליל אותנטי במקום כזה, אך מהר מאוד מבינים שנהנים כאן מחוויה קרניבורית לחובבי בשר יחד עם אווירה ויחס של האחים – הבעלים והשף באשיר סלימאן ואחיו וסים. גם עובדים אחרים כאן הם בני המשפחה שתומכים ומגבים למען הסועדים, ויחד עם האוכל גורמים לרבים מהם לחזור הנה שוב ושוב כפי ששמענו וגם ראינו במהלך הארוחה שלנוו.

סלט ג'רג'יר. צילום אסף צדיק

הפתיחה הייתה עם שני סלטים – סלט ירקות טרי וטעים וסלט גרגר נחלים – כייף לאכול את הירק הפציח כשבפה מליחות וחמיצות. אלה נועדו להעביר אותנו מהחוץ שאנו מכירים אל אווירה אחרת, החל מבוטנים שאת קליפותיהם זורקים על הרצפה – מנהג ידוע בסאלונים של המערב הפרוע, שם הקליפות נועדו לניקוי הבוץ ממגפי הקאובויס, דרך המוזיקה ברקע וההבנה שמתחיל כאן משהו שונה אחרי הנסיעה הארוכה.

מקרר יישון יבש בבית הצייד. צילום אסף צדיק

במרכז תמצאו כאן את הבשרים מגידול מקומי באזור – בעיקר דלתון ועלמה, שעוברים יישון יבש על מלח במשך 50-60 ימים, כשלמסעדה יש גם שני חדרי קירור בשר בקומה מעליה.

עראיס בבית הצייד. צילום אסף צדיק

לשולחן מגיעים משולשי עראיס – בשר טחון, חצי עגל חצי כבש, על פיתה עם טחינה ופירורי פיסטוק חלבי, פתיח שיוליך אותנו אל הבשרים בהמשך.

האח וסים מציג בגאווה את הסטייקים שיעלו על הגריל

באשיר סלימאן, בן 41, פתח את בית הצייד לפני שבע שנים כשבמקצוע הוא כבר 27 שנים. בגיל 14 כבר עבד, למד ב'הולידיי אין' בטבריה, ובגיל 23 כבר היה השף של 'בית בגליל'. לאורך השנים היה יועץ קולינרי באזור נצרת בתחום בישול ים תיכוני מזרחי עם התמחות בבשר, ובמהלכן גם פתח אטליזים והקנה ידע בהבנת נתחי בשר.

הוא אומר כי רק ב-6-7 השנים האחרונות הבינו באזור את משמעותו של ידע בתחום. לדבריו יש בגליל תנאים טובים לגידול בקר (יותר מאשר ברמת הגולן). אין זה פלא שבבית הצייד מכינים הכול אצלם במקום, כולל קינוח של כנאפה על גחלים. אין זה גם פלא שכבר מזמן החליט באשיר לצאת לפנסיה בגיל צעיר, אך תקוות הסועדים היא שיום זה ירחק.

הטחינה על הסלט מגיעה משכם. צילום אסף צדיק

הקשר עם בשר החל כשלדוד של באשיר היה עדר בעלמה. הוא מכיר את האזור ואוהב אותו, וזה נכון לא רק לגבי הבשר – גם הענבים והירקות מהאזור, ובקיץ גם הפירות. את טחינת הדקל הוא מביא משכם. את הרעיון להקמת המסעדה קיבל מאשתו, והיום הוא חי במטבח ולדבריו זה החופש שלו. במסעדה היו תחילה שלושה שולחנות, היא פעלה כקייטרינג ובמשך שנה לא היה תפריט כתוב.

היום יש כאן 85 מקומות יחד עם מרפסת סגורה, ונראה כי ועדת הקישוט פעילה: מקשטים לכריסטמס, מקשטים לפסחא, מקשטים לחג האהבה – ואז הוא גם מחלק הפתעות ומתנות ללקוחות. בהחלט גישה מיוחדת. אין זה פלא שבאשיר זוכר את כל הלקוחות שלו ויש לו יחס מיוחד אליהם, במיוחד אתל אלה החוזרים שוב ושוב, בראשם לקוחה מהמרכז שהגיעה כבר עשרים ושתיים פעמים.

האסאדו מגיע על גריל אישי. צילום אסף צדיק

ממשיכים עם הנשנוש הבא: צ'וריסו מנתחי אונטריב, ומיד איתו מגיע האסאדו – חזה תחתון בהרבה שום, חריף, לוהט על גריל אישי. כאוהב אסאדו מושבע, אני מעיד על זה של בית הצייד שהינו לא פחות ממעולה. שלושתנו אהבנו מאוד את השילוב של הבשר והשומן.

 

הצוות כאן גאה בגריל ההולנדי שלהם בצורת קונוס, המונח על גזעי עץ טבעי כשמעליו פלטה בעובי 2 ס"מ, והוא מוצב במרכז המסעדה כשכל הזמן עולים עליו נתחים גדולים. גם זה תורם למצב הרוח הכללי, והשולחנות מתחברים ביניהם באווירת הבשר והגריל.

הסטייקים נפרסים. צילום אסף צדיק

כאן הגיע הזמן לסטייקים – פגשנו אותם לפני ההעלאה לגריל, אחרי הכנתם ואחרי החיתוך לרצועות מלאות טעם ונמסות בפה. אלה לא רק סטייקים אלא גם הוכחות למה שבאסים סיפר לנו בשהותנו בבית הצייד.

כנאפה על הגריל. המתכון של באשיר. צילום אסף צדיק

מובסים מכמות ואיכות הבשרים (לא השארנו אפילו פירור בצלחות), אולצנו לדגום גם את הקינוחים – הכנאפה המפורסמת ו'ליילות ביירות' – מתוקים וטעימים, אם כי אני נשאר בדעתי שקינוח ראוי לאכול שלוש שעות אחרי ארוחה כזאת, כדי שהמתוק לא ימחק את עושר הטעמים שצברנו עד שלב זה.

פיקנייה על ספינר בגריל ההולנדי. צילום גליה אבירם

שלא כמו בשנה הראשונה, עכשיו יש בבית הצייד תפריט מודפס ובו סלטים חדשים, מנות ביניים ונתחי בשר פרמיום שנהנים משיטות היישון עישון וצלייה כאן.

מנות פתיחה: סלט גרגרי נחלים רענן (ג'רג'יר) – עם פלפל אדום, בצל סגול, מעוטר בשומשום ברוטב חמצמץ (35 ₪); סלט שנקליש – גבינת שנקליש מתובלת, מלפפונים, עגבניות, חסה, ברוטב עגבניות, בעיטור צנוברים (55 ₪).

צילום אסף צדיק

מנות ביניים: נתחי אסאדו מהמעשנה – מוגשים על גריל אישי בוער בעיטור צ'ימיצ'ורי וקונפי שום (לסועד 40 ₪, לזוג 80 ₪, לרביעייה 140 ₪); נתח פיקנייה על הספינר עשוי בגריל ההולנדי (180 גרם 38 ₪).

לעיקריות: נתח ואסיו (חזה תחתון פאלדה) – ביישון יבש למשך 20 יום (מנה זוגית 260 ₪); נתח פילה עגל על העצם מעוטר בשערות אסאדו מעושנות (350 גרם 230 ₪); נתח פריים ריב אנטריקוט על עצם – מעגלת סימנטל שוויצרי צעירה, התיישן 50 יום (100 גרם 30 ₪). נתחים מעל 1 ק"ג נצלים על אש קטנה וממושכת, ונתחים קטנים יותר נצלים על אש גבוהה. כל המנות העיקריות מגיעות בתוספת אנטי פסטי או צ'יפס.

באשיר סלימאן מציג בגאווה את יין הבית. צילום אסף צדיק

את הבשר מלווה יין בוטיק פרייבט לייבל של המסעדה, שמיוצר עבורם ביקב הר זמר בדישון על ידי בעל הכרמים היינן ובעל היקב עופר גדסי. מדובר בבלנד אדום מזני סירה, קברנה סוביניון, מרלו וברברה, שהתיישן בחביות עץ אלון למשך 12 עד 14 חודשים. יש גם יין לבן זני מענבי ויונייה.  ויין רוזה. מחיר לכוס: 28 ₪. בקבוק אדום: 185 ₪; בקבוק אדום רזרב 225 ₪; בקבוק לבן או רוזה 130 ₪. שווה בהחלט לחזור הנה.

מסעדת hunter house (בית הצייד) – בכניסה לכפר גי'ש (גוש חלב) ליד בניין המועצה, א'-שבת: 12:00-23:00. 04-8722708; 052-6621001

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר