מסע מוסיקלי במרוקו עם שלמה בר

לראשונה יתקיים טיול חויתי עם שלמה בר, יליד מרוקו, המגדיר את הטיול כ"שילוב של הרפתקאה ואקזוטיקה במרוקו באמצעות מסע הכרתי דרך המוסיקה"

מרוקו כיום נחשבת ליעד לוהט ומגלה לכלל האוכלוסיה את הפוטנציאל התיירותי שלה. לפני כשנה חנך עופר שטרית את הטיול למרוקו עם השחקן מאיר סויסה, שתוך זמן קצר הפך להצלחה עצומה ומשך אחריו משרדי נסיעות רבים שהחלו להפיץ טיולים מאורגנים למרוקו.

מתוך התמקדות ביעד מרוקו נחנך עתה הטיול עם המוסיקאי שלמה בר, ובעתיד הקרוב יערכו טיולים למרוקו גם לחובבי הקולינריה ולחובבי האופנועים.

הפוטנציאל התיירותי שלה, האתרים הגאוגרפים, המקומות הקדושים והמפוארים שהותירה יהדות מרוקו על אדמת מרוקו והשילוב בין שבטי הטוארג, הברברים והערים הגדולות ההיסטוריות והמודרניות : מארקש, פס, רבאט, קזבלנקה מציעים לתייר הישראלי ביקור במדינה מרתקת ואקזוטית המציעה לתייר מפגש עם שלל תרבויות שונות ומגוונות, חלקן שומרות על אורח חייהן מזה
כ- 2,000 שנה.

בחלק המדברי של הסהרה ניתן למצוא עשרות סגנונות מוסיקלים החל משבטי הנוודים המרוקנים, דרך מוסיקה אפריקאית סומלית של נוודים סומליים.מעטים יודעים כי מוסיקת הג'אז, שורשיה ומקורותיה נמצאים במוסיקה הגנוואית שהתפתחה במרוקו.

מסע מוסיקלי עם שלמה בר, מוסיקאי ונגן, ומייסד הבריירה הטבעית שבמשך שנים פעל להחדרת היסודות של המוסיקה המזרחית האותנטית בישראל.

המסע מציע טיול גאוגרפי ותיירותי עם ערך מוסף מבלי לוותר על האטרקציות התיירותיות של מרוקו, על נופיה : הרי האטלס, הערים הגדולות, הסהרה ועוד.

הסיור יתקיים בעקבות סגנונות מוסיקלים שונים: החל מערבי חאפלה קלאסיים במועדוני הלילה, דרך המוסיקה האנדלוסית אשר התפתחה מאז גירוש יהודי ספרד ונדידתם למרוקו ולארצות צפון אפריקה, המוסיקה הברברית, המוסיקה הגנוואית, מוסיקת הראי – שנחשבת למוסיקת הפופ המרוקאי (שאב חאלד, שאב מאמי שהקליט עם סטינג אלבום במרוקו), מוסיקת פיוטים אשר הושרה בבתי הכנסת, ביקור בעיר סווירה בה מתקיים פסטיבל הגנוואה הבינלאומי, זו העיר בה חי תקופה ג'ים מוריסון.

בטיול עצמו יגיעו המשתתפים אל שבטי הטוארג בסהרה – כולל לינת לילה. שם, במדבר הגדול בעולם, יעביר שלמה בר סדנת תיפוף "לגעת בקצב", שלמה בר אומר שלתופף במדבר הסהרה זוהי חויה של פעם בחיים לכל אדם.

המסע המוזיקלי יארח מוסיקאים שונים ומגוונים לכל אורכו, ובטיול עצמו יצפו האורחים במגוון מופעים מוסיקלים.

עופר שטרית הוא הוגה הרעיון והאיש שמפיק את הטיול מסע מוזיקלי במרוקו עם שלמה בר.

מועדים: 11/9/05, חוה"מ סוכות 2005 11/10(לא תאריך סופי), 11/11/05.
(מדריכים מתחלפים ישתלבו בתאריכים השונים.ב- 11/9/05 ידריך את הטיול ניסים קריספיל)

משך הטיול: 12 יום.

עלות: 2,200 $.

הרשמה: (עופר שטרית) 054-6796060

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר