סה טו: פיצה נאפוליטנית ביפו

הפיצות של נאפולי אינן חדשות בישראל בכלל ובתל אביב בפרט, אך האפשרות שמציעה סה טו לתושבי העיר ומבקריה היא תוספת מבורכת. כדאי

מפתיע אותנו בכל פעם מחדש לגלות בית אוכל שמגיע מהפריפריה לתל אביב, כשמבחינתנו פריפריה היא כל מקום ששמו אינו 'תל אביב-יפו'. כנראה זו ההתנשאות הקולינרית שפיתחנו אחרי יותר מ-20 שנה של מגורים בעיר, אותה אפשר לתמצת במשפט אחד: "מה כבר יש להם להציע לנו?".

צילום שחר בן-פורת

אז מה יש להם להציע לנו בפיצה סה טו, שאחרי ההצלחה שלה בראשון לציון הגיעה גם לשוק הפשפשים ביפו? מסתבר שלא מעט. ממש לפני שהחגים הסתערו עלינו, הגענו לבקר בסניף החדש, חמושים בזיכרונות ילדות נעימים על הפיצה שאכלנו בראשון לציון לפני יותר מ-30 שנה, לא רחוק מהמקום בו נמצא הסניף הראשון של פיצה סה טו.

פיצה מס' 7. צילום שחר בן-פורת

ככל שזיכרונות הילדות שלנו נעימים, אנחנו כמובן שמחים שהפיצה של סה טו לא מזכירה במאומה את אותה פיצה שכונתית. זו פיצה נאפוליטנית, מבוססת על תהליך ההכנה המסורתי של הבצק, כלומר בצק מחמצת אותו התפיחו במשך 48 שעות, ולאחר מכן אפו בטבון אבן שהגיע מאיטליה. האפייה בטמפרטורה של 450 מעלות, היא מרכיב נוסף בתהליך שהופך את הפיצה ראויה להיקרא 'נאפוליטנית', כלומר דקה יחסית עם שוליים עבים, טעם מצוין שמשתנה בהתאם לתוספות, ומרקם כיפי לאכילה. מה עוד שבזכות ההכנה וחומרי הגלם, הפיצה לא מכבידה על הבטן, ומשאירה מקום לקינוח.

פיצה מס' 10. צילום שחר בן-פורת

הפיצה הנאפוליטנית מוצעת ב-13 וריאציות שונות, ולכל פיצה המספר שלה. יש שילובים מוכרים לצד כאלה יצירתיים יותר, וכל פיצה יכולה להתאים לאדם אחד רעב במיוחד, או לשני אנשים עם רעב בינוני. הפיצה ברוטב פולנטה (מס' 9) עם מוצרלה טרייה, פטריות, שמן כמהין ופטרוזיליה, ממשיכה לככב בתפריט, כמו גם פיצה לבנה עם מוצרלה מעושנת, בייקון, בצל ירוק ופלפל שחור גרוס (מס' 11). אנחנו בחרנו בפיצה מס' 7, המשלבת רוטב עגבניות עם מוצרלה, ארטישוק, אורוגולה, רוטב בלסמי ופרמז'ן (66 שקלים), ופיצה מס' 10 – שילוב של רוטב פסטו עם מוצרלה, עגבניות מיובשות, פטה, אורוגולה ואגוזי מלך (69 שקלים). כדי להרגיש שאנחנו אוכלים מאוזן, הוספנו את סלט סה טו – חסה, עגבנייה, בצל, פטריות, בייבי מוצרלה, אורוגולה, רוטב בלסמי, פסטו ופרמז'ן.

צילום הסלט שחר בן-פורת

המשותף לסלט ולפיצות הוא השימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים, ונדיבות רבה עם הרכיבים המשמעותיים, כמו הפסטו, הארטישוק והגבינות, כמובן. הסלט טעים ומספק, והפיצות מאופיינות בשילובים יצירתיים ומאוזנים, כך שכל הרכיבים יוצרים ביחד פיצה מיוחדת שנרצה לאכול פעם נוספת.

צילום שחר בן-פורת

למרות שהזמנו שתי פיצות לשני אנשים, נותר לנו מקום לקינוח. ויתרנו על הפיצות המתוקות, והלכנו על הקינוח האוריינטלי – מלבי עם ריבת חלב או ריבת תות-פסיפלורה (14 שקלים). בסה טו אומרים שאת המלבי מכינים במקום, ויש לו המרקם היציב המתבקש, וטעם מוצלח ולא מתוק במיוחד. זה חשוב, כי הריבה מתוקה למדי.

הפיצות של נאפולי אינן חדשות בישראל בכלל ובתל אביב בפרט, אך האפשרות שמציעה סה טו לתושבי העיר ומבקריה היא תוספת מבורכת. כדאי.

סה טו פיצה – רבי חנינא 7, שוק הפשפשים  תל אביב-יפו, 03-9790901. א'-שבת 12:00-1:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר