סיפור אהבה קולינרי: איך לעצב מטבח אפקטיבי לבישול?

נגישות גבוהה של חומרי הבישול תסייע לכם להשתמש במטבח לכל אורך שעות היום
שילוב בין פונקציונליות ואסתטיקה קובע כמה זמן תבלו במטבח ומה באמת תוכלו לעשות בו. במאמר הבא מסביר דן לביא איך לעצב מטבח אפקטיבי ובאיזה כלים להשתמש

המטבח הוא לדעת רבים החדר הכי חשוב בבית, ולכן אנחנו משקיעים זמן ומחשבה בעיצוב שלו. עם זאת, הטעות הנפוצה היא להתייחס רק להיבט האסתטי והדקורטיבי של המטבח – תוך הזנחת הנושא הפונקציונלי. בסופו של דבר, כדי לבשל במטבח תהיו חייבים לעצב אותו בצורה נוחה, ולהביא בחשבון שורה ארוכה של שיקולים טכניים.

האמת היא שהאפקטיביות של המטבח בכל הנוגע לבישול, טיגון, אפייה ואירוח, לא חייבת לבוא על חשבון מראה ועיצוב. הסוד הוא למצוא את הסגנון המועדף לעיצוב מטבח, ולהשתמש בו על מנת להגדיר קווים מנחים. מאותו רגע, כל שנותר לעשות הוא לתכנן גם את הפרטים הקטנים בעיצוב המטבח, ובמידת הצורך להתייעץ עם אנשי מקצוע.

אחסון ונגישות: כך תוכלו לשמור על סדר וארגון

פתרונות האחסון במטבח יקבעו עד כמה תוכלו לשמור על סדר וארגון בעת הכנת ארוחות גדולות, או אפילו יום יומיות. ראשית, נסו למצוא נישות לא מנוצלות במטבח, ובנו בהן ארונות. השתמשו בארונות כדי לאחסן חומרי גלם, תבלינים, כלים, או כל סוג אחר של ציוד שאליו אתם רגילים כדי לבשל. התאימו את מיקום פתרונות האחסון לצרכים שלכם, ואל תשכחו את הבטיחות.

נגישות גבוהה של חומרי הבישול תסייע לכם להשתמש במטבח לכל אורך שעות היום. בתוך כך, רצוי להפריד בין אזורי האחסון השונים. אזור אחסון המזון, למשל, כולל את המקרר, ואמור לשמש לשימורים, דגני בוקר, קפה, פסטה, אורז, בקבוקי שתייה וכדומה. מנגד, אזור אחסון אחר כולל את הכלים, ואזור נפרד מיועד לחומרי ניקיון.

מרחב ותאורה: כל הדרכים מובילות לרצף עבודה

המטבח צריך להיות בנוי בצורה נכונה, כך שנוכל להתנועע בו בטבעיות ובנוחות בזמן בישול. בנייה נכונה מבוססת על מרחב פתוח ועל יצירת רצף עבודה, כמו בעזרת תכנון מראש של אזורי אפייה, הכנה, הגשה וניקיון. שמירה על רצף עבודה לא רק תחסוך מקום במטבח, אלא גם תקטין את כמות הצעדים שנצטרך לבצע בפעילות יום יומית, ואת המאמץ שלנו.

לבסוף, אי אפשר לעצב מטבח אפקטיבי בלי תאורה. כולנו מעדיפים לבשל לאור השמש, אך המציאות היא שנצטרך להשתמש במטבח גם בערב ובלילה. במקרים כאלה, השאיפה היא להגיע למצב של תאורה מלאכותית ישירות מעל משטחי העבודה והשיש. שימוש נכון בגופי תאורה גם יכול ליצור אשליה אופטית של חלל פתוח, להעלים כתמים, ולמנוע כאבי ראש בשהות ממושכת במטבח.

לסיכום, בשביל לעצב מטבח לבישול, צריך להציב את הפונקציונליות בראש סדר העדיפויות. במקביל יש להתייחס לשיקולים דקורטיביים, ולוודא שהם לא באים על חשבון אחסון, נגישות ומרחב פתוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר