סל הקניות של שחר: עוגות לראש השנה תשע"ט 2018

בייקרי היא מצטיינת הטעימה שלנו. צילום עידית בן אוליאל
10 עוגות חג בטעימה שלנו השנה. אחת מהן זכתה לציון 10 ושלוש לציון 9. גם הגיוון עולה – לא רק עוגות דבש אלא מבחר מעניין. שתהיה שנה טובה ומתוקה

בייקרי

ברשת ממשיכים להציע ללקוחות את המוצרים המוצלחים שאנו מכירים מהשנים הקודמות. בין השאר תמצאו כאן ריז'יק – שכבות של טורט דובשניות עם קצפת ושמנת חמוצה, עוגה מצויינת הודות לאיזון בין חמיצות למתיקות, והרבה שכבות שנראות לרגעים כמו ציור אומנותי; עוגה בחושה עם סילאן, דבש, אגוזים ותבלינים – עוגה לחה, מעט דחוסה, עשויה במדויק, שהתבלינים השונים והאגוזים בה הופכים את הטעם והמרקם לעשיר ומספק. המחיר 28-110  שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 10

מתוקה. צילום בני גם זו לטובה
מתוקה. צילום בני גם זו לטובה

 מתוקה

יותר מכל אהבנו את העוגות החדשות של הרשת, שאינן מנסות לשלב בכוח את מאכלי החג המקובלים. אמנם אהבנו את מוס המנגו והרימונים – עוגת מוס על בסיס קוקוס עם מוס מנגו, וקרם פטיסייר פטל ורימונים – אבל בעיקר התלהבנו מהמוס ריבת חלב, המשלב גנאש שוקולד לבן על בסיס חמאתי פריך. אלה גם עוגות יפות, לא מתוקות מדי, ושילובי הטעמים שלהן מדויקים. למי שבכל זאת מחפש עוגות יותר מסורתיות, מציעים כאן עוגות דבש בחושות במגוון שילובים, כולל עם פטל וחמוציות, עם קרם תפוזים, עם שזיפים ומעט שטרוייזל מעל, עם תפוחים, עוגה טבעונית עם סילאן ואגוזים, וכמובן עוגת דבש קלאסית. אלה שניסינו היו עשויות היטב – בצק אוורירי במידה, לח, עשיר ברכיבים המובטחים באופן שיוצר הבדלים ברורים בין עוגה לעוגה. יש גם פאי תפוחים, אקלרים שונים, ואם מזמינים ממתוקה רום סרוויס, אפשר לקבל מגשי אירוח מוכנים. המחיר 38-149 שקלים. להשיג בסניפי הרשת וב-1-700-723-723.

ציון: 9

לחם יין. צילום כרמל זילברמן
לחם יין. צילום כרמל זילברמן

לחם יין

עוגת הבבקה דבש של המאפייה הפתיעה אותנו לטובה – היא משלבת שכבה של חתיכות תפוח בבסיס שלה, יש לה טעם עדין של דבש עם תבלינים שונים ההופכים את הטעם למורכב יותר, היא מעט דחוסה אך גם לחה במידה שהופכת אותה לרכה. אם שאר העוגות שמציעים כאן טובות כמו זו, אז יש לפחות עוד 10 סיבות להגיע לכאן. להשיג בלחם יין, יהוד, 03-6321793.

ציון: 9

פיס אוף קייק. צילום יעקב שנהב
פיס אוף קייק. צילום יעקב שנהב

פיס אוף קייק

עוגת הדבש עם בירה שחורה שמציעים ברשת, אינה חדשה לנו, ומי שאהב אותה בעבר ייהנה ממנה גם השנה, הודות להקפדה על אותו המתכון ואותם חומרי הגלם. זו עוגה מיוחדת בטעמיה בשל השימוש בבירה שחורה, ויש לה מרקם לח במידה.  שמחנו לגלות במבחר שמציעים כאן את פאי התפוחים, הנעשה עם קרם שקדים לימוני. התוספת של הלימון לקרם מספקת מעט חמצמצות לעוגה, מאזנת את המתיקות ומעשירה את הטעם, בו בולטים התפוחים והשקדים. כל זה מגיע על בסיס של בצק חמאה מצוין, עם עיטור שקדים מעל. המחיר 35-98 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 9

טאטי בייקרי
טאטי בייקרי

Tatti Bakery

מתוך המבחר הגדול והמגוון שמציעה הרשת לקראת החגים, ניסינו שלושה מוצרים. טארט פלורנטין תפוחים – משלב תחתית של שורט ברד עם מילוי של תפוחים ושקדים בדבש. זו עוגה מצוינת, הודות לבצק חמאה מעולה והרבה תפוחים, שקדים ודבש במינונים מדויקים. עוגת דבש ריקוטה הייתה לחה יחסית, מתוקה, אך עם מעט מדי ריקוטה לטעמנו; ואילו לחמניות הסלק עם קרם שקדים נראו כמו ניסיון לא סופי של המוצר עצמו – הטעם הסופי לא היה ברור, ככל הנראה בגלל מעט מדי סלק בתערובת. המחיר 6-160 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

ברמן. צילום אסף אמברם
ברמן. צילום אסף אמברם

ברמן

עוגת טורט דבש של הרשת עונה על מה שאנו מחפשים כשאנו רוצים עוגת דבש קלאסית. היא גבוהה, לחה, דחוסה אבל במידה מדויקת, עשירה בטעם דבש. היא חסרה את התחכום של העוגות המודרניות, אבל לפעמים זה בדיוק מה שצריך. מי שמחפש משהו מודרני יותר, יכול לבחור ברולדת דבש עם קצפת וזיגוג שוקולד לבן – משלבת קצפת מתוקה במרקם יציב, עם בצק עשיר בדבש. מתוקה מאוד, אבל עדיין מספקת. המחיר 37.9-69.9 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

קונדיטוריה שני. צילום יפעת כהן
קונדיטוריה שני. צילום יפעת כהן

קונדיטוריה שני  

הפעם ניסינו שתי עוגות של הרשת, מתוך קרוב ל-20 עוגות ועוגיות מיוחדות לחג. טארט פלורנטין תפוחים, המשלב גם דבש ושקדים על בסיס של בצק פריך, התחבב עלינו בזכות בצק חמאה טוב, ומילוי שהיינו שמחים לאכול ממנו עוד ועוד, אם רק היה קצת פחות מתוק. עוגת קראנץ תפוחים הייתה לחה במידה, עם כמות יפה של התפוחים המובטחים, ולא דחוסה מדי. המחיר 39-59 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

ארקפה. צילום אנטולי מיכאלו
ארקפה. צילום אנטולי מיכאלו

ארקפה

עוגת דבש קלאסית בעיטור שקדים פריכים, עוגת תפוחי עץ בזיגוג קינמון ושקדים, טארט תפוח עץ מבצק פריך, ועוגיות פיננסייר דבש – אלה בין המוצרים שמציעה הרשת לקראת החג. ניסינו את עוגת הדבש הקלאסית של הרשת, ששומרת על אותה איכות לאורך השנים – עוגה עגולה, מעט דחוסה אבל רכה במידה הנכונה, עם טעם מובהק של דבש ושקדים, שמספקים קראנצ'יות מהנה. המחיר 39-45 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

בוטיק סנטרל
בוטיק סנטרל

בוטיק סנטרל

ניסינו שניים משלושת החידושים של הרשת לחגים – בבקה דבש ומלבי, וקפקייקס דבש מסקרפונה. הקפקייקס היו מוצלחים, לחים במידה הנכונה, מעט דחוסים (אבל לא יותר מדי), עם קרם מסקרפונה מצוין. אם רק היה קצת יותר ממנו, אלו היו מושלמים. הבבקה אכזבה, בעיקר בגלל מרקם יבש ודחוס יחסית, עם ניואנסים עדינים מדי של טעם המלבי המובטח. המחיר 24-54 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 7

ביגה. צילום shutterstock
ביגה. צילום shutterstock

קפה ביגה

הרשת מציעה בסניפיה את האפשרות לקנות עוגות שונות, בהן עוגת דבש קלאסית. במבחן שלנו גילינו שהמילה 'קלאסית' היא שם כיסוי למילה 'בסיסית' – זו עוגה יבשה יחסית, מעט דחוסה, עם טעם ברור של דבש, אך חסרת ייחוד ביחס להיצע הקיים. המחיר 42 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 5

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר