ספטמבר-אוקטובר 22: סיורי לחם בירוחם הדרומית

לחמניות חלה לשבת במאפיית אללוף שהייתה הראשונה בירוחם
החברה הכלכלית לפיתוח ירוחם מקיימת סיורי מאפיות המספרים את סיפורה של העיירה דרך הלחם. הסיורים ללא תשלום ובהרשמה מראש. מידע נוסף והרשמה בדף הפייסבוק של תיירות ירוחם

במהלך החודשים ספטמבר ואוקטובר 2022, יתקיימו בימי שישי בין השעות 9:00-12:00 סיורי מאפיות בירוחם. הסיורים המודרכים יציעו היכרות דרך הבטן עם סיפורי ההתיישבות של העיירה המוגדרת כמועצה מקומית, ויגיעו למספר מאפיות שיציגו את היסטוריית המקום, בתוספת טעמים ייחודיים מהעדות והעמים השונים שחיים בירוחם.

סדנת בייגל במאפיית לחם זה. צילום אריאל סטאר

בימיה הראשונים של ירוחם נהגו לאפות לחמי פרנה מרוקאים בתנורי אבן. בסיורים שיתקיימו במאפיות העיירה ביוזמת החברה הכלכלית, ניתן יהיה לקבל הצצה לחיים בעיירה שמרבית תושביה הם עולי מדינות צפון אפריקה, ובעצם הוקמה על ידי עולים מרומניה. היום חיים כאן יוצאי מגוון גלויות, כולל ציונות דתית, עלייה מארצות הברית, וכאלה שהתאהבו במדבר ובחרו להישאר.

תמונה מהסרט לחם של הבמאי רם לוי

במסגרת הסיור יכירו המשתתפים את סיפורה של ירוחם, את המסורות המקומיות ואת רוח הקהילתיות השורה בה, דרך המאפיות המקומיות – "אבירים", "לחם-זה" – קואופרטיב אפייה שיתופי, ו"אללוף" שמציגה מסורת מול קידמה. יסופר בהם על תנורי הפרנה מימיה הראשונים של ירוחם, יתקיים מפגש עם בני הזוג אללוף שפתחו את המאפייה הראשונה בירוחם, ויסופר על הסרט "לחם" שצולם בירוחם ומגולל את סיפורה של מאפייה מקומית שנקלעת לקשיים כלכליים ומשלמת לעובדיה תוספת שכר תמורת לחם. לבסוף יגיעו המשתתפים למאפייה המודרנית השיתופית הראשונה באזור, קואופרטיב האפייה "לחם -זה".

הסיורים ללא תשלום ובהרשמה מראש. מידע נוסף והרשמה בדף הפייסבוק של תיירות ירוחם

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר