סרטון הצ'יפס של האגודה למלחמה בסרטן חוזר למרקע

הסרטון, אשר בחלקו הראשון רואים בחורה משתזפת ובהמשך צ'יפס נשרף, עולה לאור השפעתו הרבה על הציבור הישראלי הנוהג להשתזף בחודשי הקיץ על אף כל האזהרות

סרטון הצ'יפס הדרמטי והידוע של האגודה למלחמה בסרטן, אשר משווה בין שיזוף לטיגון, יעלה שוב לשידור השבוע.

הסרטון, אשר בחלקו הראשון רואים בחורה משתזפת ובהמשך צ'יפס נשרף, עולה לאור השפעתו הרבה על הציבור הישראלי הנוהג להשתזף בחודשי הקיץ על אף כל האזהרות, ובהמשך למגמת הרטרו בתחום הפרסום.

הסרטון ישובץ בשבתות בשעות שלפני ההליכה לים בין 08:00 בבוקר ועד 12:00 בצהריים, בערוץ 2 טלעד, ערוץ הספורט, ערוץ 10 ובערוץ המוסיקה 24 במהלך החודשים יולי אוגוסט וספטמבר.

סרטון הצ'יפס נעשה כתשדיר שירות לציבור בשנות ה- 80, והוא פרי יצירתו של יצחק (יוץ) גינסברג, מנכ"ל חלום הפקות הישראלית בעבר והיום נשיא חברת Entertainment Dream האמריקאית.
הסרטון עבר עדכון קל ביותר באמצעות ברודקאסט.
את הסרטון מלווה מוסיקה דרמטית ואפקט קולי של טיגון עמוק.

נאוה עינבר, דוברת האגודה למלחמה בסרטן אומרת: "יצירת הקשר החזותי בין שריפת צ'יפס לבין שריפת העור בסרטון הזה עוררה תגובות אוהדות רבות במהלך השנים ועד היום. למעלה מ- 20 שנה עוסקת האגודה למלחמה בסרטן בחינוך ובהסברה לציבור בנושא סכנת החיים שבחשיפה לשמש.
בזכות פעילות נמרצת זו בשנתיים האחרונות חלה עצירה במספר חולי סרטן העור והשנה נרשמה אף ירידה קלה במספר החולים.
יחד עם זאת, מסקר שערכה האגודה למלחמה בסרטן בקיץ שעבר עלה כי 63% מהציבור עדיין נוהגים ללכת לים בחודשי הקיץ. כמו כן אנו יודעים כי 62% מהמרואיינים בסקר זה הצהירו כי שינו הרגלים בעקבות הפרסומים אודות הסכנה שבחשיפה לשמש, וכי 28% מהציבור זוכרים את התשדיר הזה באופן בלתי נעזר, על אף שהוא לא שודר בשנים האחרונות.
עובדות אלו מוכיחות כי הציבור הפנים את המסרים, שינה את התנהגותו אך דרושה עוד פעילות הסברתית בנושא על מנת שסרטן העור ימוגר כליל".

על סרטן העור בישראל
מספר החולים במלנומה ממאירה של העור בארץ נמצאים בין השיעורים הגבוהים ביותר בעולם. על פי נתוני הערכה כלל עולמיים, ישראל נמצאת במקום השני, אחרי אוסטרליה. בישראל, מתוך מאה אלף תושבים מתגלים כ – 15 מקרים ובאוסטרליה מתוך מאה אלף תושבים מתגלים כ – 35 מקרים. בשאר מדינות העולם מתגלים מתוך כל מאה אלף תושבים כ – 10 מקרים ומטה. על פי נתוני רישום הסרטן הלאומי במשרד הבריאות, כ – 940 חולים אובחנו בכל אחת מהשנים האחרונות כחולים במלנומה ממאירה של העור בישראל. בנוסף, מתגלים מדי שנה בישראל, יותר מ- 10,000 חולים חדשים בסרטן עור שאינו מסוג מלנומה. סרטן עור שאינו מלנומה הוא סוג הסרטן השכיח ביותר מבין כל סוגי הסרטן, ונמצא במגמת עלייה. סרטן עור זה אמנם פחות קטלני, אך עלול לפגוע קשות באיכות החיים, לגרום לנזקים אסתטיים חמורים, לסבל רב ולעתים אף למוות.

האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות לציבור להתנהגות חכמה בשמש:
· יש להימנע ככל הניתן מחשיפה לשמש בין השעות 10:00 – 16:00
· יש לכסות את הגוף בלבוש מלא ומגן.
· יש לחבוש כובע שיגן על הפנים.
· יש להרכיב משקפי שמש.
· כאשר שוהים בחוץ – יש לשהות בצל!!!
· יש למרוח את העור הגלוי לשמש בשכבה נדיבה של מסנן קרינה עם מקדם הגנה של 15 ומעלה.
· יש להרבות בשתייה.


אכול ושאטו מפרסם ידיעה זו כסיוע לאגודה במלחמה בסרטן בפעילותה החשובה


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר