סרט חדש עם מייקל קיין – המסע שלי עם האריס (Best Sellers)

מעבר להסבר הפשוט על מסע מכירות 'המסע' מרמז גם על מסע אישי פנימי של שני הגיבורים אשר מתקרבים אחד לשנייה תוך גילוי סוד גדול מהעבר
לוסי (אוברי פלאזה), בחורה חמודה ואמביציוזית ירשה מאביה חברת הוצאה לאור של ספרים שהצליחה מאוד תחת שרביטו של אביה. למרות ניסיונותיה החוזרים ונשנים, היא לא מצליחה לשחזר את הצלחות העבר ומצבה העסקי הולך מדחי אל דחי

סר מייקל קיין חוגג 90 שנים, ומה יותר טוב מאשר לצאת עם סרט חדש? סרטה של הבמאית לינה רוסלר 'המסע שלי עם האריס', הוא דרמה קומית מרגשת, עם מופע משחק מרהיב עין של מייקל קיין אשר זכה באוסקר פעמיים, ואוברי פלאזה – אחת מכוכבי העונה השנייה של סדרת הטלוויזיה 'הלוטוס הלבן'.

הנה סיפור הסרט: לוסי (אוברי פלאזה), בחורה חמודה ואמביציוזית, ירשה מאביה חברת הוצאה לאור של ספרים שהצליחה מאוד תחת שרביטו של אביה. למרות ניסיונותיה החוזרים ונשנים, היא לא מצליחה לשחזר את הצלחות העבר, ומצבה העסקי הולך מדחי אל דחי. רגע לפני שמשכנעים אותה למכור את החברה, ובאקט אחרון של ייאוש, היא מפשפשת בניירת מהעבר ומגלה לשמחתה שאי-שם בשנות השבעים, חתם אביה על הסכם עם הסופר המהולל, המצליח והפרובוקטור האריס שאו (מייקל קיין), במסגרתו הוא מחויב להוציא עוד ספר.

לוסי יוצרת איתו קשר במבצרו המבודד, המלא בערמות ספרים. באקט אמיץ, יש לומר, ועל אף סירובו העיקש, היא מצליחה לשכנע אותו להוציא לאור ספר חדש, ולצאת איתה למסע מכירות ברחבי ארה"ב, שמשנה את חיי שניהם. בתפקיד אורח כמבקר הספרים המוחצן הלפרו נולן, מופיע גארי אלווס, אחיו של אחד ממפיקי הסרט.

בהצגתו הראשונה לצופים, האריס נראה שתיין מוזנח שמעביר את זמנו לריק, והפער בין דמותו לדמותה החיונית והחיננית של לוסי ,זועק לשמיים. כשלוסי כבר בטוחה שהצליחה במלאכה, האריס מראה לה מי הבוס, והורס את מסע הקידום לספר, שמתבצע בנדידה בין פאבים מול קהל צעיר ונלהב. במקום להקריא קטעים מתוך ספרו, כפי שסיכם עם לוסי, הוא מנבל את פיו ובוחר בדרך של פרובוקציה, אשר הופכת לתופעה ויראלית כקוריוז שלא תורם למכירות. לוסי המתוסכלת לא מרימה ידיים ובסוף מוצאת פתרון, שלא אגלה מהו כדי לא לעשות ספויילר.

מעבר להסבר הפשוט על מסע מכירות, 'המסע' מרמז גם על מסע אישי פנימי של שני הגיבורים, אשר מתקרבים אחד לשנייה, תוך גילוי סוד גדול מהעבר. לוסי מתבגרת ואישיותה מתגבשת מול עינינו, כאישה חזקה שלא מוותרת על מטרותיה ומצליחה להשיגן בחוכמה וברגישות. גם האריס משתנה לנגד עינינו, ומאדם מדוכא ונרגן חוזר לדימויו כסופר מצליח ורגיש, ושמחת החיים חוזרת אליו. סרט כייפי שמשאיר חיוך על הפנים.

בימוי לינה רוסלר (Lina Roessler), תסריט אנתוני גרייקו (Anthony Grieco). שחקנים: האריס שאו – מייקל קיין (Michael Kane), לוסי סטנבריג' – אוברי  פלאזה (Aubrey Plaza). 98 דקות. קנדה ארצות הברית 2021, תרגום לעברית. מוקרן החל מ- 5.1.23 בסינמטק תל אביב, רשת מובילנד וברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר