עופרי שבו סמנכ"ל שיווק שטראוס קפה – איש השיווק של פברואר 2024

המהלך אותו הוביל עופרי כלל הסרה זמנית של שם המותג מאריזות הקפה והחלפתו במסרים: עם ישראל חי; דור הניצחון; חזקים ביחד; אין לנו ארץ אחרת

עופרי שבו, סמנכ"ל השיווק של שטראוס קפה, נבחר על ידי ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי לאיש השיווק של חודש פברואר 2024. "זאת בזכות הובלת מהלך שיווקי יצירתי וחדשני שהצליח לחבר מחדש את המותג טורקי עלית לרוח הישראלית ולאתוס הלאומי". זאת בתגובה לשיח ברשתות החברתיות שקרא להסרת המילה "טורקי" ממותג הקפה השחור של החברה.

צילום שטראוס קפה

המהלך אותו הוביל עופרי כלל הסרה זמנית של שם המותג מאריזות הקפה והחלפתו במסרים: עם ישראל חי; דור הניצחון; חזקים ביחד; אין לנו ארץ אחרת. המהלך תוקשר בקמפיין חוצות, בשיתופי פעולה עם גופים לאומיים ועוד.

לפי שטראוס קפה, התוצאות כללו גידול במכירות. יותר מ-60 פרסומים וכתבות אודות המהלך התפרסמו בכלי התקשורת, נרשם גידול של פי 34 בשיח אודות המותג ברשתות החברתיות, וחשיפה תקשורתית שהוערכה בכ-1.5 מיליון שקל עלות מדיה. עוד לפי שטראוס, תוצאה זאת גבוהה פי 30 משווי חשיפה אורגנית ממוצעת במהלכי פרסום. בנוסף הביא המהלך לגידול של 5% במכירות.

"עופרי הצליח להפוך משבר פוטנציאלי להזדמנות לחיזוק המותג וחיבורו לציבור בישראל, והוכיח יכולת שיווקית ויצירתית מעולה", נאמר על ידי ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי.

עופרי שבו – סמנכ"ל שיווק שטראוס קפה. צילום שטראוס קפה

עופרי שבו, סמנכ"ל שיווק שטראוס קפה, אומר: "כבר שישים שנה שקפה טורקי נמצא ברגעים הכי ישראליים שלנו, המהווים חלק מהאתוס של הארץ הזו: הקפה שאנחנו פוגשים אצל סבא וסבתא בתור ילדים, הקפה של הצבא, הקפה של הטיולים בארץ, הקפה שמתגעגעים אליו בחו"ל, הקפה של לפני מבחנים באוניברסיטה או לפני ראיון עבודה חשוב – זה הקפה שלנו, מכאן, ואין כזה דומה בשום מקום אחר בעולם. לא בשיטת ההכנה, לא בטעם, לא ברגעים שהוא מזכיר לנו הישראלים.

שבעה באוקטובר שינה את האתוס הישראלי לנצח. האתוס שהילדים שלי יגדלו עליו יהיה אחר מזה שעליו אני גדלתי. כדי שמותגים גדולים ימשיכו להיות כאלו, הם חייבים לעשות מהלכים אמיצים המתחברים באופן עמוק ושורשי לתרבות שבקרבה הם חיים. לכן, כשגל המחאה החל להתפשט ברשתות החברתיות ואלפי צרכנים קראו לנו לשנות את שם המותג, הבנו שלצד הסיכון שבשינוי שם המותג, יש לנו הזדמנות משמעותית להמשיך להיות אמפטיים, אותנטיים ורלוונטיים גם בתקופה כל כך מורכבת. לכן החלטנו להוריד את שם המותג ולהחליפו בביטויי לשון ישראליים מאחדים ורלוונטיים מאוד לתקופה".

שוק הקפה השחור בישראל מוערך בכ-600 מיליון ₪ בשנה. כ-60% ממנו נמכר ברשתות השיווק, והשאר בשווקים שונים ובמגזר הערבי בעיקר, כאשר פולי הקפה מגיעים ממגוון רחב של מדינות (כגון ברזיל, הודו, ווייטנאם, גוואטמלה ועוד) אך לא מטורקיה.

לפי שטראוס קפה, הרגלי הקפה של הישראלים משתנים בשנים האחרונות: אמנם למעלה מ-50% מהישראלים עדיין שותים בעיקר קפה נמס (רובם עם חלב), אך עולם האספרסו (קפסולות ופולי קפה) עושה מהפכה של ממש בשנים האחרונות, ומהווה כבר למעלה מרבע מכלל הכוסות שהישראלים שותים, ונמצא במגמת צמיחה.
יחד עם זאת ממשיכים לשמור אמונים לקפה קלוי וטחון (קפה שחור). עבור יותר מרבע מהישראלים זה הקפה העיקרי שהם צורכים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר