פסטה דלה קזה – כשרוצים לאכול פסטה אחרת

משה בראל משתעשע עם הקינוח האיטלקי הענקי החדש. צילום פאפא רצי
המפעל הצטייד במכונה חדשה עם יכולות מניעת חיידקים שעלולים להיטפל לגבינות ולפסטה, בתהליך חום של 80 מעלות שמחסל את החיידקים כשבכול התהליך כמה שפחות מגע יד אדם עם הפסטה, שעוברת בהמשך בתהליך מהיר מ-80 מעלות לטמפרטורה של 4 מעלות בה לא מתרבים החיידקים

לאחרונה הגעתי לביקור נוסף אצל משה בראל – בעלים ושף של 'פסטה דלה קזה'; מפעל חדש ומצוחצח וחנות מפעל – פינה קטנה של טוסקנה באזור התעשייה החדש של כפר סבא (דרך אפק 4).

מסך הבקרה של המכונה החדשה. צילום פאפא רצי

הגעתי לראות את המכונה החדשה בה הצטיידו משה והמפעל בהשקעה של מיליוני שקלים, עם יכולות מניעת חיידקים שעלולים להיטפל לגבינות ולפסטה, בתהליך חום של 80 מעלות שמחסל את החיידקים, כשבכול התהליך כמה שפחות מגע יד אדם עם הפסטה, שעוברת בהמשך בתהליך מהיר מ-80 מעלות לקור של 4 מעלות – טמפרטורה בה לא מתרבים החיידקים.

ייצור רביולי במכונה החדשה. צילום פאפא רצי

במכונה זאת נעשים כמעט כל המוצרים – עשרות סוגים של פסטה, רביולי, ניוקי ועוד מוצרים המיוצרים לפי המסורת האיטלקית עליה מקפידים משה והצוות, מקמח שמגיע מצפון איטליה וחומרים איכותיים אחרים – ביצים, ירקות, גבינות ומה שצריך להרבה יותר מסתם "פסטה". למה כתבתי כמעט כל המוצרים?  כי את האטריות מייצרים במכונה מיוחדת שחותכת עם סכינים.

אריזת ניוקי. צילום פאפא רצי

בביקור פגשתי גם מוצרים חדשים של שף משה בראל: רביולי עם פרמזן, ריקוטה וזעתר, מוצר שמצליח עם טעם ים תיכוני שמגיע מהזעתר. מוצר נוסף הוא רביולי עם פיסטוק איטלקי מלוח, ויש גם רוטב 'קאצ'יו א פפה' חדש עם גבינה ופלפל. השף ממליץ עליו עם טליאטלה וניוקי.

קינוח חדש: ספוליאטלה ענקית במילוי וניל. צילום פאפא רצי

במתוקים, בנוסף לספוליאטלה – אותו מאפה איטלקי מעלי בצק דקיקים שמגיע עם מילוי ריקוטה קפוא מנאפולי ואי אפשר להפסיק לאכול אותו, יש עכשיו בפסטה דלה קזה גם "קינוח זנב לובסטר" (לא להיבהל – הכל כאן כשר), מעין ספוליאטלה מגודל שמגיע מאיטליה, עם מילוי קרם וניל טעים אותו מוסיפים כאן. שחיתות בהתגלמותה.

משה בראל עם פרס האקדמיה איטליאנה דלה קוצ'ינה כפסטה הטובה ביותר בישראל. צילום פאפא רצי

ויש כאן גם מאכל אחד שאינו איטלקי: בניצה – מאפה בולגרי מבצק פילו, ביצים וגבינות, שמשה מכין לפי מתכון של אמא שלו. למה? "כי רק אמא שלי האמינה בי", אומר משה כשלחלוחית בעיניו.

לקניית מוצרים אני ממליץ להגיע לבניין הטוסקני של פסטה דלה קזה – דרך אפק 4 כפר סבא (09-7430552) חנות נוספת: אוסישקין 55 רמת השרון (03-5474893), ובמעדניות נבחרות ברחבי הארץ – הנה פירוט המוצרים, ויש גם משלוחים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר