פסטה מיאה: אחת המומלצות

פסטה מיאה התחילה כמפעל קטן לייצור פסטה טרייה להכנה ביתית
פסטה מיאה הוקמה ב- 1996 ע"י ג'ורג'יו ומיה סופינו – הוא איטלקי, היא ישראלית. המקום פעל תחילה כמפעל קטן לייצור פסטה טרייה להכנה ביתית, והתרחב עד שהפך למסעדה

אתחיל בגילוי נאות: במשך קרוב לשלוש שנים התגוררנו באותו הרחוב בו נמצאת המסעדה הוותיקה. שלוש שנים שהסתכמו במספר פעמים בהם הזמנו בטייק אווי כמה ממנות המסעדה, אבל מעולם לא התיישבנו לאכול בה. דווקא עכשיו, כאשר עברנו לגור ברחוב אחר, מצאנו את עצמנו מגיעים באחד הערבים לאכול מהמנות של המטבח.

פסטה מיאה התחילה כמפעל קטן לייצור פסטה טרייה להכנה ביתית
פסטה מיאה התחילה כמפעל קטן לייצור פסטה טרייה להכנה ביתית

למי שאינו מכיר, פסטה מיאה הוקמה בשנת 1996 על ידי ג'ורג'יו ומיה סופינו – הוא איטלקי, היא ישראלית. המקום פעל בתחילה כמפעל קטן לייצור פסטה טרייה להכנה ביתית, ולאט אט התרחב עד שהפך למסעדה הפועלת עד היום (האפשרות לרכוש את הפסטה עודנה קיימת), עם סניף נוסף בהוד השרון וסניף אקספרס שלישי בתל אביב.

אלי אוליו פטריות וכרישה
אלי אוליו פטריות וכרישה

תפריט המסעדה כולל מבחר מנות ראשונות, מספר פיצות, והרבה מנות פסטה מסוגים שונים. זכרנו לטובה את הפיצות של המסעדה, אז הזמנו את הסיציליאנית (63 שקלים). רוטב עגבניות, מוצרלה, סרדינים פיקנטיים, זיתי קלמטה, פלפל חריף וכוסברה הם מרכיבי הפיצה, והכל מגיע על הבצק הדק, הפריך והטעים כל כך שפסטה מיאה ידועה בו. יחד עם שילוב כל הרכיבים הללו (אפילו הכוסברה השתלבה טוב במכלול), זה שלא ממש משנה אם זו הפיצה שאוכלים בסיציליה או לא – היא פשוט טובה.

ניוקי רוזה
ניוקי רוזה

יחד עם הפיצה, כמנה ראשונה אם תרצו, הזמנו את מרק היום, שהיה מרק בשר (38 שקלים) – צלחת גדולה של מרק עשיר וטעים, מהסוג שיכול להוות בקלות ארוחה בפני עצמה. הרבה נתחים של בשר שדרש השקעה בלעיסה שלו, אבל פיצה על כך בתיבול מדויק ותוספת נכונה של ירקות. גם הקבולפיורה פריטו (36 שקלים) – כרובית מטוגנת בבלילת בירה, מוגשת עם רוטב איולי וורדה – היא מנה ראשונה גדולה. הכרובית טוגנה היטב, כך שהמרקם שלה התרכך אך נותר יציב, מבלי להפוך לעיסה מתחת לבלילה שעוטפת אותה. הבלילה עצמה משדרגת את הכרובית, והרוטב משתלב מצוין.

לזניה של פסטה מיאה
לזניה של פסטה מיאה

סיימנו את הארוחה עם פסטה ללא גלוטן (מבוססת על תירס) ורוטב אובריאקונה (73 שקלים), המכיל שמנת, קוביות בייקון, פומודורו וברנדי. הפסטה עשויה בדיוק במידה הנכונה, וטעימה יותר בהשוואה לפסטות תירס אחרות שניסינו. הרוטב עצמו מוצלח מאוד – תוספת הברנדי מספקת מעט מתיקות וטעם מעושן לרוטב. חתיכות הבייקון היו נדיבות, ויחד עם שאר הרכיבים מקבלים רוטב שכיף לאכול עם כל פסטה שאוהבים.

תפריט הקינוחים האיטלקיים נשמע מפתה מאוד, אבל עמוסים באוכל טוב, העדפנו לסיים את הארוחה בשלב זה. לכל מי שמחפש מסעדה איטלקית טובה בתל אביב, פסטה מיאה היא אחת המומלצות.

 

פסטה מיאה, רח' וילסון 10 תל אביב, 03-5610189, א'-שבת 12:00-23:00

 

תגובה אחת

  1. יקר באופן מוגזם ביותר! שירות איטי ולא אדיב.
    יש מסעדות הרבה יוצר טובות ובטח שזולות יותר ועם שירות שנותן לך תחושה שאכפת למישהו מהכסף שאתה משאיר במסעדה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר