פסטיבל CINEMA ITALIA חוזר בפעם החמישית

הסרט הפותח של הפסטיבל: אהבה ועולם תחתון של האחים מאנטי
פסטיבל הקולנוע האיטלקי חוזר עם 60 הקרנות ו-13 סרטים ממיטב הקולנוע האיטלקי מתוכם 8 סרטים חדשים ו-5 סרטי מופת קלאסיים והיסטוריים. 21-28.4.18 בסינמטקים בתל אביב, חיפה וירושלים. עד סוף מאי ברחבי הארץ

"צ'ינמה איטליה 2018", פסטיבל הקולנוע האיטלקי בישראל בניהולם של רוני פלוס ודני מוג'ה, יתקיים זו השנה החמישית ב-21-28 באפריל בסינמטקים בירושלים, תל אביב וחיפה, ויימשך גם בחודש מאי בחולון, הרצליה, ראש פינה, ושדרות. הפסטיבל נוצר מתוך שיתוף פעולה בין עמותת אדאמס איטליה-ישראל והמכון האיטלקי לתרבות בתל אביב, המכון האיטלקי לתרבות בחיפה, מכון לוצ'ה-צ'ינה ציטה, עיריית תל-אביב יפו, עיריית חיפה, הסינמטקים הישראליים, ובחסות שגרירות איטליה בישראל.

הפסטיבל מאפשר לקהל להתוודע אל הקולנוע האיטלקי האיכותי העכשווי וההיסטורי, ואל יצירות המופת של הקולנוע האיטלקי. "צ'ינמה איטליה 2018" יכלול 60 הקרנות ו- 13 עשר סרטים איטלקיים: 8 סרטים חדשים ו- 5 קלאסיקות. יפתח את הפסטיבל הסרט "אהבה ועולם תחתון" של האחים מאנטי, שזכה לאחרונה ב"אוסקר האיטלקי". זהו סרט מוזיקלי המספר על העולם התחתון של העיר נאפולי. עוד בפסטיבל: "העדינות" של הבמאי ג'אני אמיליו ו"כל מה שתרצה" של פרנצ'סקו ברוני, עוסקים בגיל השלישי ובפער דורות. "סדר הדברים" של אנדריאה סגרה חושף מדיניות צינית שאירופה מנהלת כלפי המהגרים האפריקאים המגיעים מהדרום. עלילת הסרט "א-צ'אמברה" של הבמאי ג'ונאס קאמפיניאנו מתרחשת בקרב קהילת הצוענים בני הרומה של דרום איטליה, וחושפת את חייו של בן 14 הנאלץ לקבל את תפקיד ראש המשפחה המורחבת.

הקולנוע הנשי מיוצג על ידי "סיפורים על אהבה שלא מן העולם" של הבמאית פנצ'סקה קומנצ'יני, שנוגעת בשאלות של נשיות בעולם עכשווי, ועוסקת בבני זוג שבעבר היו מאוהבים, אך עבור האישה הפרידה קשה עד בלתי נסבלת, ואילו הגבר חושב שצריך להיות מציאותיים ולהמשיך הלאה. עוד סרטים בפסטיבל: "איזי" של אנדריאה מאנייני, אשר מספק לפסטיבל את הפן ההומוריסטי, עם מסע אבסורדי שלוקח את צופי הסרט עד לאוקראינה. סרטו החדש של הבמאי פאולו ג'נובזה (המוכר מסרטו "זרים מושלמים") נקרא  "המקום", ובוחן עד כמה רחוק יסכים ללכת האדם על מנת להגשים את מאווייו הפרטיים.

גונבי האופניים – עיצוב הפוסטר Ercole Brini
גונבי האופניים – עיצוב הפוסטר Ercole Brini

מהקולנוע הקלאסי יוצגו השנה חמישה סרטים: "גונבי האופניים" – זכה בפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר בשנת 1949; "גרמניה שנת אפס" של רוברטו רוסליני – מציג את דיוקנה של גרמניה בשנים הסמוכות לנפילת המשטר הנאצי; "ללא רחמים" – מספר על חייל אפרו-אמריקאי המתאהב בבחורה איטלקייה שהידרדרה לעולם התחתון, ומוכן לסכן את חייו בשבילה; "האדמה רועדת" – פורטרט סיציליאני סמי-דוקומנטרי של משפחת דייגים ענייה הנאבקת בעריצות סוחרי הדגים הסיטונאיים; "האורז המר" – על זוג גנבים במנוסה שמגלים כי הרכוש הגנוב מזויף, ותחבולותיהם מסתיימות באופן קטלני.

בין אורחי הפסטיבל השנה: פאולו ג'נובזה (Paolo Genovese), במאי הסרט "זרים מושלמים" המציג את סרטו החדש זוכה האוסקר האיטלקי, "המקום"; אנדריאה סגרה (Andrea Segre), המגיע לישראל עם סרט פוליטי, "סדר הדברים", אשר הקרנותיו מלוות באי נחת מצד הגורמים הפוליטיים הרשמיים באירופה; ואנדריאה מאנייני (Andrea Magnani), אשר סרטו "איזי" מציג פן קליל יותר ואירוני של הקולנוע האיטלקי.

בישראל פועלים שני מכונים איטלקיים לתרבות בחיפה ובתל אביב. המכון הוא גוף ממלכתי איטלקי המשמש כמחלקת התרבות של שגרירות איטליה בישראל. תפקידו להגביר את ההיכרות עם השפה והתרבות האיטלקית, ולקדם אותם בחברה הישראלית עם דגש מיוחד על הוראת השפה והפצתה.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר