צ'אנג בה – אוכל רחוב תאילנדי בחיפה

ההחלטה על המנות הייתה שלנו מתוך ידיעה מראש שרכבת ישראל תיהנה מנסיעות נוספות שלנו לחיפה כדי להמשיך להתיידד עם התפריט. צילום פאפא רצי
אין ספק שתאילנד זו אהבה, ואם קפיצה לחיפה יכולה להזכיר היבט אחד אליו מתגעגעים שם, הארוחה בצ'אנג בה היא לא רק טעימה אלא גם שווה ביותר. אנחנו נחזור

הרומן שלי עם מסעדת צ'אנג בה בחיפה, התחיל עם הודעת ווטסאפ מבתי: "אבא, אכלנו במסעדה תאילנדית בחיפה. מדהימה. אתה חייב לאכול שם". מדהימה, חייב – לא הייתה לי ברירה ובנסיעה לפגישה בחיפה, שילבתי קפיצה זריזה למסעדה ברחוב הנמל, אכלתי מנה אחת והמשכתי בדרכי, כשאני יודע שאחזור לכאן לארוחה קצת יותר ממוסדת.

זה מה שעשיתי לאחרונה עם חברי הטוב ברוך, עלינו לרכבת לחיפה בידיעה ברורה: נגיע לחיפה, נלך כמה מאות מטרים, וננחת בתאילנד, וכך קרה.

צילום מהמסעדה

צ'אנג בה קוראת לעצמה "אוכל רחוב תאילנדי", וכמי שממש ערב סגר הקורונה חזר מטיול שני בתאילנד, עם מדריכה שאיתה אכן אכלנו בערבים אוכל רחוב, טוב – אוכל שוק, הטעמים והתחושה דומים אם כי לא זהים (בצ'אנג מיי לא ישבו לידנו שני אנשי עסקים שתיארו את הצלחותיהם).

שלי מנהלת המסעדה הציגה לנו את התפריט, וההחלטה על המנות הייתה שלנו, מתוך ידיעה מראש שרכבת ישראל תיהנה מנסיעות נוספות שלנו לחיפה כדי להמשיך להתיידד עם התפריט.

צילום פאפא רצי

סים טאם – סלט פפאיה טרי חרפרף וטעים, שמהווה חבר נאמן בכל ביקור שלנו במסעדה תאילנדית. רצועות פריכות של פפאיה ירוקה כתושות עם עגבניות שרי, שעועית ירוקה, בוטנים, שום, לימון, סוכר דקלים, רוטב דגים וצ'ילי. מוגש עם סטיקי רייס – 36 ₪. שניים יכולים לחלוק.

יאם נא – שלי הציעה ואנחנו נענינו בחיוב: סלט בקר עם ירוקים, כוסברה, בצל שאלוט. קצת מתקתקות שמעשירה את הטעם, פשוט טעים מאוד. 51 ₪.

צילום פאפא רצי

ספרינג רול מטוגן – ספרינג רול היא מנת פתיחה שבארצות שונות מוגשת בגרסאות שונות: טבעית עם ירקות ועלים בתוך דף אורז, או מורכבת מראש או להרכבה עצמית – שעשוע מהנה. הגרסה השנייה היא המטוגנת כפי שמציעים בצ'אנג בה, טעים אם כי השמן קצת מורגש. עדיין מנת נישנוש שווה.  36 ₪

צילום פאפא רצי

קארי גאנג לאונג עם שרימפס – זו כבר מנה ששווה נסיעה לחיפה. טופו או עוף או שרימפס או דג (59 עד 82 ₪) בתבשיל קארי צהוב עם חלב קוקוס, פפאיה, בטטה, בצל לבן וירוק, ברוקולי, מנגולד, קשיו, בזיליקום, שום, לימון וג'ינג'ר. כל אלה משתלבים לחגיגת טעמים. בפעם הבאה אלך על הטופו. לא טבעוני אבל אוהב את חומר הגלם הזה.

צילום פאפא רצי

נודלס פאד סיאו בקר – עם טופו או עוף או בקר (59 או 72 ₪), מוקפץ עם אטריות אורז רחבות מושחמות, ברוקולי, ביצה, בצל ירוק, באק צ'וי, שום וג'ינג'ר. הבחירה בבקר הוכיחה את עצמה – שילוב נהדר.

את הארוחה השקינו עם שני בקבוקי בירה סינגה תאילנדית (22 ₪ לבקבוק), שגם היא הקפיצה אותי לתאילנד שלפני הקורונה.

אין ספק שתאילנד זו אהבה, ואם קפיצה לחיפה יכולה להזכיר היבט אחד אליו מתגעגעים שם, הארוחה בצ'אנג בה היא לא רק טעימה אלא גם שווה ביותר. אנחנו נחזור.

לתפריט המסעדה

מסעדת צ'אנג בה – הנמל 23 חיפה. 04-6722891

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר