קינוחים ושחיתות בפסח

את שתי העלמות הצעירות פגשתי בבית קפה שכונתי בדיוק כשהוגשה אל שולחנן עוגת שוקולד עמוסה בקרם שמנת מתוקה. ״בהצלחה בפסח״ קישקשתי ושתיהן התרגשו תוך תגובה לא צפויה של ״יש, כן, שיבוא כבר!״
פקחתי עיניים לרווחה והמשפט הראשון שיצא לי מהפה היה ״מה ההתרגשות? איך תסתדרו שבוע בלי כל הטוב הזה?״

וכך קיבלתי את המתכון הבא של חן שוקרון, בלוגרית אוכל מהמרכז. הוא אמנם ארוך ומחולק לשלבים ובכל זאת, אם יש מי שמחכה לחג הזה רק בגלל עוגה כזו, אז גם אנחנו רוצים.

עוגת שכבות שוקולד וקצפת כשרה לפסח

מתאים לגודל תבנית תנור סטנדרטית בגודל 40X30 ס"מ

מצרכים:

לשכבות העוגה:
120 גרם שוקולד מריר 56%
1/4 כוס (50 גרם) + 2 כפות (25 גרם) סוכר
6 ביצים בגודל L בטמפרטורת החדר
למלית הקצפת:
1.5 מיכלים (375 מ"ל) שמנת מתוקה
3 כפות אבקת סוכר מנופה
לציפוי ועיטור:
50 מ"ל שמנת מתוקה
50 גרם שוקולד מריר
תלתלי שוקולד

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל – 175 מעלות.
משמנים מעט את תבנית התנור ומצמידים אליה נייר אפייה. בעזרת מברשת, משמנים את נייר האפייה גם בחלקו העליון.
במיקרוגל או על גבי בן מארי ממיסים בעדינות את השוקולד. מערבבים היטב עד להמסה מלאה. מצננים.
מפרידים את הביצים לחלמונים וחלבונים.
בקערת המיקסר, ובמהירות גבוהה מקציפים את החלמונים יחד עם 1/4 כוס (50 גרם) סוכר עד לקבלת תערובת תפוחה ובהירה, כ – 5 דקות. מוסיפים פנימה את השוקולד המומס ומקציפים במהירות בינונית עד להטמעה. במידת הצורך, בעזרת מרית, מוודאים כי התערובת אחידה. מעבירים את תערובת החלמונים לקערה גדולה ונקייה. שוטפים ומנגבים היטב את קערת המיקסר ובלון ההקצפה.
מעבירים את החלבונים לקערת המיקסר ומקציפים במהירות בינונית עד לקבלת קצף. מוסיפים בהדרגה את יתרת הסוכר (2 כפות/25 גרם) וממשיכים להקציף במהירות גבוהה עד לקבלת קצף יציב.
מעבירים כ – 1/4 מקצף החלבונים לקערת החלמונים והשוקולד ומערבבים היטב. מעבירים את יתר קצף החלבונים ובעזרת מרית מקפלים בעדינות רק עד להטמעה.
מעבירים את הבלילה לתבנית המרופדת בנייר אפייה, ובעזרת מרית מיישרים אותה כך שתכסה את התבנית באופן אחיד. מעבירים לתנור ל כ – 16-18 דקות.
מוציאים מהתנור ומכסים מיד במגבת מטבח נקייה. מצננים לחלוטין ומעבירים לקירור לכחצי שעה.
להרכבה: מחלצים בזהירות מהתבנית (שימון התבנית מסייע לעשות זאת בקלות) ומניחים על גבי משטח ישר. בעזרת גלגלת או סכין משוננת מסירים את השוליים המיותרים. חותכים לאורך 5 רצועות אחידות בגודלן (כ – 7-8 ס"מ רוחב כל רצועה).
מקציפים את השמנת המתוקה יחד עם אבקת הסוכר לקצפת יציבה. מעבירים לשק זילוף וחותכים פתח של כ – 1 ס"מ.
מעבירים רצועה אחת מהעוגה לצלחת הגשה (כדי להפריד בקלות את העוגה מנייר האפייה מעבירים סכין או ספטולה בין העוגה לנייר, דוחפים את הסכין/ספטולה כלפי מטה ובצמוד לנייר). מזלפים על הרצועה באופן אחיד את הקצפת. מכסים ברצועת עוגה נוספת. מזלפים שוב את הקצפת. ממשיכים באותו האופן עד ליצירת 4 שכבות קצפת. סוגרים ברצועת העוגה האחרונה. מעבירים לקירור להתייצבות עד להגשה.
לפני ההגשה ממיסים יחד שמנת ושוקולד מריר, מערבבים היטב ומצננים מעט. בעזרת מרית מורחים בשכבה אחידה על גבי שכבת הבצק העליונה. מפזרים תלתלי שוקולד ומגישים. העוגה נשמרת עד 4 ימים בקירור.

לעוד המלצות ומתכוני קינוחים כשרים, כנסו ללשונית המתכונים תחת הכותרת ״מתכונים לחג הפסח ״ ומצאו לכם קינוח מושחת.
חג טעים ונעים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר