קיש גבינה במיה ושקדים

מתכון משפחתי ל- 2 תבניות מלבניות 10X30 או לתבנית פאי עגולה בקוטר 26 ס"מזמן הכנה: כשעתיים וחצי כולל הבצקחומרים לבצק:2 כוסות קמח170 גר' חמאת טרה חתוכה לקוביותביצה טרופהכף וחצי מים קרים2 כפות שבבי שקדיםחצי כפית גרגירי חרדל בהיריםחצי כפית מלחחומרים למילוי:חב' גבינת טוב טעםכוס במיה נקיה, חלוטה ומסוננת2 וחצי כפות פרוסות שקדיםמלח גס, תערובת פלפלת גרוסהחומרים לרויאל:ביצהחצי מיכל שמנת מתוקה טרה 32%כף ורבע קמח מנופהמלחאופן הכנת הבצק:1. מכניסים למעבד מזון את הקמח, חמאה ומעבדים ע"י מספר לחיצות את החומרים עד קבלת תערובת פירורית.2. מוסיפים את המלח, ביצה וממשיכים לערבב באופן רציף עד קבלת בצק אחיד.3. מוסיפים את המים, שבבי השקדים וגרגירי חרדל, מערבבים קלות, מוציאים את הבצק מהמעבד מזון לניילון נצמד ומכניסים למקרר למשך כ- 40 דקות.4. מחלקים את הבצק לשניים ומרדדים כל חלק לעובי של כחצי ס"מ על נייר אפייה מקומח לצורת מלבן של 12X32 ס"מ. מניחים את הבצק בתבניות המלבניות בעזרת נייר האפייה ומהדקים היטב לתחתית ולדפנות התבנית, נועצים מזלג על שטח פני הבצק ומכניסים למקפיא למשך רבע שעה.5. מכניסים (ישר מהמקפיא) לתנור שחומם מראש לחום של כ- 170 מעלות למשך רבע שעה, מוציאים ומצננים.אופן הכנת הרויאל:1. טורפים בקערה את השמנת המתוקה עם מעט מלח, מוסיפים את הביצה ולאחר דקה מוסיפים את הקמח וממשיכים לטרוף עד קבלת תערובת חלקה מגושים.אופן הכנת המנה:1. משטחים את הטוב טעם על הבצק (האפוי למחצה) בתבניות, מפזרים את מחצית מכמות הבמיה והשקדים על הגבינה, ממליחים ומפלפלים.2. יוצקים את הרויאל לתבניות ומפזרים מעל את שארית הבמיה והשקדים, ממליחים קלות ומפלפלים.3. מכניסים לתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות למשך 40-45 דקות, עד שהרויאל יציב ומוזהב.המלצת השף:1. אם הבצק במעבד המזון חלק ולא פירורי אין צורך להוסיף את המים2. ניתן לשנות ירק על פי הטעם האישי3. להגיש בליווי כוסברה טרייה ופלח לימון טרי

מתכון משפחתי ל- 2 תבניות מלבניות 10X30 או לתבנית פאי עגולה בקוטר 26 ס"מ
זמן הכנה: כשעתיים וחצי כולל הבצק

חומרים לבצק:
2 כוסות קמח
170 גר' חמאת טרה חתוכה לקוביות
ביצה טרופה
כף וחצי מים קרים
2 כפות שבבי שקדים
חצי כפית גרגירי חרדל בהירים
חצי כפית מלח

חומרים למילוי:
חב' גבינת טוב טעם
כוס במיה נקיה, חלוטה ומסוננת
2 וחצי כפות פרוסות שקדים
מלח גס, תערובת פלפלת גרוסה

חומרים לרויאל:
ביצה
חצי מיכל שמנת מתוקה טרה 32%
כף ורבע קמח מנופה
מלח

אופן הכנת הבצק:
1. מכניסים למעבד מזון את הקמח, חמאה ומעבדים ע"י מספר לחיצות את החומרים עד קבלת תערובת פירורית.
2. מוסיפים את המלח, ביצה וממשיכים לערבב באופן רציף עד קבלת בצק אחיד.
3. מוסיפים את המים, שבבי השקדים וגרגירי חרדל, מערבבים קלות, מוציאים את הבצק מהמעבד מזון לניילון נצמד ומכניסים למקרר למשך כ- 40 דקות.
4. מחלקים את הבצק לשניים ומרדדים כל חלק לעובי של כחצי ס"מ על נייר אפייה מקומח לצורת מלבן של 12X32 ס"מ. מניחים את הבצק בתבניות המלבניות בעזרת נייר האפייה ומהדקים היטב לתחתית ולדפנות התבנית, נועצים מזלג על שטח פני הבצק ומכניסים למקפיא למשך רבע שעה.
5. מכניסים (ישר מהמקפיא) לתנור שחומם מראש לחום של כ- 170 מעלות למשך רבע שעה, מוציאים ומצננים.

אופן הכנת הרויאל:
1. טורפים בקערה את השמנת המתוקה עם מעט מלח, מוסיפים את הביצה ולאחר דקה מוסיפים את הקמח וממשיכים לטרוף עד קבלת תערובת חלקה מגושים.

אופן הכנת המנה:
1. משטחים את הטוב טעם על הבצק (האפוי למחצה) בתבניות, מפזרים את מחצית מכמות הבמיה והשקדים על הגבינה, ממליחים ומפלפלים.
2. יוצקים את הרויאל לתבניות ומפזרים מעל את שארית הבמיה והשקדים, ממליחים קלות ומפלפלים.
3. מכניסים לתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות למשך 40-45 דקות, עד שהרויאל יציב ומוזהב.

המלצת השף:
1. אם הבצק במעבד המזון חלק ולא פירורי אין צורך להוסיף את המים
2. ניתן לשנות ירק על פי הטעם האישי
3. להגיש בליווי כוסברה טרייה ופלח לימון טרי


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר