רוטבי עגבניות חדשים של קנור – גם פתרון טעים לילדים מורעבים

סדרת מוצרים חדשה של רוטבי עגבניות

אנחנו הישראלים אוהבים אוכל איטלקי, ובמיוחד פסטה. במחקרים נמצא כי ב- 99% מהבתים בישראל אוכלים פסטה, וב- 70% מהם לפחות פעם בשבוע. הרוטב המועדף עלינו הוא רוטב עגבניות. בכל אופן, רוטב עגבניות מהיר – כזה שקונים בצנצנת, לא היה ההעדפה שלי. לדעתי, כדי לאכול טוב יש להשקיע: לקצוץ, לטגן ולתבל – מה שאומר להשקיע זמן במטבח. העניין הוא שמרוץ החיים של היום; עבודה, משפחה וילדים, וכמובן בלי לשכוח את עצמי בדרך, נעשה מאוד מורכב. השאיפה שלי תמיד היא להכין את כל המזון לבד, אך קצב החיים לא תמיד מאפשר זאת. לכן עדיף לטעמי להשתמש במוצר מוגמר איכותי ,מאשר לאכול שוב מזון לא מזין.

חצילים אפויים עם טחינה ורוטב ארביאטה. בישול וצילום איריס לוי
חצילים אפויים עם טחינה ורוטב ארביאטה. בישול וצילום איריס לוי

קנור  – המותג הקולינרי מבית יוניליוור, מוציא בימים אלה לשוק סדרת מוצרים חדשה של רוטבי עגבניות. לפי אנשי החברה, האני מאמין בסדרה זו מבוסס על עקרונות התזונה הים תיכונית, שזכתה בשנים האחרונות להרבה המלצות מאיגודי דיאטנים ומשרדי בריאות בעולם. מחקר הבסיס שעורר את כל נושא הייחודיות של התזונה הים תיכונית נעשה בשנות השישים של המאה הקודמת, ונקרא "מחקר 7 הארצות", בו נבדקו התזונה ואחוזי התמותה ממחלות לב וכלי דם אצל גברים בגילאים 40-50 במדינות שונות בעולם.

קנלוני במילוי ריקוטה ותרד ברוטב נפוליטנה. בישול וצילום איריס לוי
קנלוני במילוי ריקוטה ותרד ברוטב נפוליטנה. בישול וצילום איריס לוי

התוצאות היו מטלטלות: בפינלנד נמצא אחוז תמותה גבוה ביותר, ואילו באי כרתים ביוון נמצא אחוז התמותה הנמוך ביותר. כשנכנסו ובדקו את נושא התזונה בכל מדינה, נמצא כי המרכיב התזונה של תושבי כרתים – תזונה ים תיכונית, היה הגורם המרכזי שהשפיע על התוצאות. משלב זה החלו לדבר על חשיבות התזונה הים תיכונית: שמן זית, ירקות טריים והרבה ביצים, מעט  בשר, מעט דגים, ופירות טריים לקינוח. האמת היא כי לאחר המשך מחקר ובדיקה אין היום הגדרה אחת ל"דיאטה ים תיכונית", אבל ברור הצורך בשימוש בחומרי גלם איכותיים, המעטה במלחים וסוכרים, והכול עם הרבה ירקות ופירות.

סיר דגים מהיר לשבת ברוטב שקשוקה. בישול וצילום איריס לוי
סיר דגים מהיר לשבת ברוטב שקשוקה. בישול וצילום איריס לוי

הרטבים החדשים בסדרת העגבניות של קנור פותחו על ידי שפים ודיאטנים ישראלים, שהתאימו את  הרטבים לטעם הישראלי, ומיוצרים באיטליה מעגבניות איטלקיות איכותיות. כמו כן הותאמו הרכיבים להנחיות של איגוד הבריאות העולמי,  הממליץ מאוד היום על הפחתה במלח ובסוכר. כל צנצנת מכילה רוטב שמספיק לארבע מנות בממוצע – 415 גרם רוטב המיוצר מחצי קילוגרם עגבניות איכותיות, עשבי תיבול וירקות. מתקבל רוטב סמיך ועשיר בשלושה טעמים: רוטב נפוליטנה  – מתאים לפסטה או למריחה על פיצה, רוטב לשקשוקה – מכיל עגבניות ופלפלים, רוטב ארביאטה – רוטב עגבניות חריף המתאים לפסטה.

אז טעמתי והתנסיתי עם הרטבים החדשים, והופתעתי לטובה. הוספתי אותם למאפים – על פיצה לדוגמה, כרוטב לקנלוני – שהצליח מאוד, וגם בשקשוקה מהירה לילדים שחזרו הביתה מורעבים (כמו תמיד). היה מצוין – קל וטעים, להכין סיר דגים מהיר לארוחת שבת עם הרבה פחות התעסקות.

מוציאים את הפיצה מהתנור ומוסיפים את גבינת המוצרלה. אופים עוד כ- 7 דקות או עד שהגבינה נמסה
מוציאים את הפיצה מהתנור ומוסיפים את גבינת המוצרלה. אופים עוד כ- 7 דקות או עד שהגבינה נמסה. מתכון וצילום איריס לוי

לסיום, קבלו מתכון שלי לפיצה איטלקית מהירה ממש (לבצק שמרים איכותי עדיין אין קיצורי דרך וזמן)

חומרים

1/2 ק"ג קמח

מים 300 גר'

שמרים יבשים 6 גר'

מלח 10 גר'

רוטב עגבניות  כמו רוטב נפוליטנה של קנור

תוספות לפי בחירה

גבינת מוצרלה

אופן ההכנה

הכנת הבצק

ללוש את כל החומרים, להוסיף מלח בסוף.

להתפיח במשך כשעתיים.

ליצור 2 כדורים – להתפיח עוד 10 דקות.

למתוח את הבצק לעיגול ולהניח על תבנית אפייה

הכנת הפיצה

על הבצק הפרוס מורחים מהרוטב.

מוסיפים את התוספות שאוהבים: בצל, זיתים, תירס, טונה, פטריות ועוד.

אופים כ- 7 דקות בתנור שחומם מראש ל- 220 מעלות

מוציאים את הפיצה ומוסיפים את גבינת המוצרלה.

אופים עוד כ- 7 דקות או עד שהגבינה נמסה.

 

שף איריס לוי, 054-4944205,  www.irischef.co.il. גם בפייסבוק: http://tinyurl.com/7np8qaf

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר