רומניה – טיול אוכל רומני ביתי כפרי

ארוחה רומנית קלאסית בעיר סיניה
איריס לוי בחרה להשתתף במסלול הקלאסי מבין שני המסלולים שהחברה מציעה: מסלול מעגלי של שמונה ימים, שיוצא מבוקרשט וצפונה אל מרכז המדינה ומסתיים בבוקרשט

רומניה מעולם לא הייתה עבורי מושא נחשק לנסיעה בכלל, וכיעד לטיול אוכל בפרט. לאחרונה שמעתי המלצות על חברת קא לה מאמא בהנהלת לאה גורן, מחברה  שהשתתפה בטיול ברומניה עם חברה זו, והתחלתי לחשוב ברצינות על יציאה למסע מיוחד וטעים לנופי רומניה, המתובל באוכל רומני ביתי כפרי – בדיוק כפי שאני אוהבת. בחרתי להשתתף במסלול הקלאסי מבין שני המסלולים שהחברה מציעה: מסלול מעגלי של שמונה ימים שיוצא מבוקרשט וצפונה אל מרכז המדינה, ומסתיים בבוקרשט.

עצירה בדרך לטעימה ראשונה של קבב אלוהי ממש
עצירה בדרך לטעימה ראשונה של קבב אלוהי ממש. צילום איריס לוי

היום הראשון נפתח בנחיתה בזמן בבוקר בבוקרשט. לאחר מספר סידורים ראשוניים נסענו בדרך יפהפייה לאורך נהר האולט, עם עצירה בדרך לטעימה ראשונה של קבב אלוהי ממש, שעבורי היה שמחה גדולה. ברומניה האיכות בפשטות היא העיקר – בשר מעולה עשוי כמו שצריך, מפוצץ בשום כמובן, המוגש עם חרדל ולחם שחור – וזהו. מנה מהאגדות.

ברומנית צ'ורבה זה מרק
ברומנית צ'ורבה זה מרק. צילום איריס לוי

ממשיכים בנסיעה בדרך כפרית עד לכפר פסטורלי בו הזמן עמד מלכת: סיביאל. פנסיון כריסטינה – בית אותנטי מקסים נקי ומצוחצח,  בו לנו שלושה לילות, טעמתי לראשונה את הצ'ורבה המפורסמת . ברומנית צ'ורבה זה מרק. יש הרבה סוגי צ'ורבה, ולכולם מוסיפים לאושטן – סוג של ירק כמו סלרי בעל טעם מעודן. מיד התאהבתי.

מרתף שימור מזון בכפר קטן
מרתף שימור מזון בכפר קטן. צילום איריס לוי

בשלושת הימים הבאים טיילנו באזור, בערים הקרובות, בכפרים ציוריים, וגם השתתפתי בסדנת בישול שבעלת הפנסיון העבירה – בישול ביתי עוצמתי ומנחם. את היום הרביעי פתחנו בנסיעה למבצר פאגרש המרשים שנבנה בשנת 1310. לאחר סיור נעים במקום והצצה לחדרים היפהפיים עם כלים מיוחדים מרחבי רומניה, מגיעים לארוחת צהרים נהדרת באזור פאגרש. נכנסנו למסעדה מיוחדת שמגישה אוכל אותנטי במחירים… עדיין לא כתבתי כמה זול לטייל ברומניה, וכמה קל לאכול כאן טוב . עבור מנה של דג פורל שדגו אותו בבוקר, עם תוספות וכוס של 1/2 ליטר בירה או יין הבית – שילמנו שווה ערך ל-50 ₪. כן, זה המחיר.

נסיעה בנוף הררי עוצר נשימה של הרי הקרפטים
נסיעה בנוף הררי עוצר נשימה של הרי הקרפטים. צילום איריס לוי

ממשיכים בנסיעה בנוף הררי עוצר נשימה של הרי הקרפטים, ומגיעים לסיניה – עיירת נופש בהרים שהוקמה בליבו של יער. כוחה של עיר זו בכך שבתקופת החורף היא מרכז לתיירות חורפית של גולשים. בתקופת הקיץ מגיעים הרבה טיילים רגליים ורוכבי אופניים לעיר היפה הזו, הנמצאת במרחק 841  ק"מ מבוקרשט. מגיעים לווילה קמילה, מלון מהאגדות. בעבר היה בית של משפחת אצולה. סבתא קמילה הייתה בעלת הבית, והורישה את המבנה לבני משפחתה שהפכו אותו למלון ציורי ומקסים. כאן ישנו בשלושת הלילות הבאים, בתוך יער במרכז העיר.

ארמון פלש המפורסם בעיר סיניה
ארמון פלש המפורסם בעיר סיניה. צילום איריס לוי

מטיילים בהרי הקרפטים, ובדרכנו חזרה לסיניה עוצרים במרתף יינות מיוחד של יקב בו מייצרים יין נתזים מצוין. סיירנו במרתף היינות, וקיבלנו הדרכה מהיינן הראשי על הדרך המיוחדת של הכנת היין, וכמובן גם טעמנו.מגיעים למקום חובה בסיניה: ארמון פלש המפואר – כל כך הרבה פאר והוד.

ארוחה ב- City Grill בבוקרשט - מסעדה נהדרת
ארוחה ב- City Grill בבוקרשט – מסעדה נהדרת

מתחילים את דרכנו לבוקרשט –  עיר אירופאית לגמרי, מלאה בפאבים קטנים ומקומות בילוי נעימים, שבארצנו קיבלה "קידום מכירות" גרוע בשל חוויות של חבר כנסת זה או אחר. מגיעים למלון היפה שלנו בליבה של העיר העתיקה – מיקום מושלם. יוצאים לארוחה ב- City Grill  – מסעדה נהדרת. אחרי האוכל עושים סיבוב רגלי נחוץ. הולכים ברחובות הקטנים בין בתי הקפה, ושומעים סביבנו בליל של שפות מכל העולם – כייף.

היה טיול נהדר ומפתיע ביותר. נהניתי בכל רגע מחוויה יוצאת דופן. קא לה מאמא עשו את זה בגדול. הכירו לי את רומניה, והשאירו לי טעם גדול של עוד.

 

שף איריס לוי  גם בפייסבוק

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר