שבועות לוהט – מאכלים שיוצאים לשולחן היישר מהמחבת

לפניכם מספר מתכונים מוצלחים למאכלי שבועות שתוכלו להגיש לשולחן היישר מהמחבת בעודם חמים, מעלי אדים ומפיצי ניחוחות משכרים
הארוחה החלבית של חג השבועות פותחת בפנינו צוהר לעולם שלם של מאכלים מגוונים החורגים מהרוטינה הבשרית הרגילה. אחת הדרכים לשדרג וליצור עניין בשולחן החג היא להניח את הסירים בצד ולפתוח את ארון המחבתות

הארוחה החלבית של חג השבועות פותחת בפנינו צוהר לעולם שלם של מאכלים מגוונים החורגים מהרוטינה הבשרית הרגילה. אחת הדרכים לשדרג וליצור עניין בשולחן החג, היא להניח את הסירים בצד ולפתוח את ארון המחבתות.

המחבת היא אביזר קולינרי נהדר, הטומן בחובו עולם של אפשרויות: טיגון, הקפצה, צריבה, קרמול, צמצום, ואפילו אפייה – אין גבול לדברים שתוכלו לבצע בעזרת המחבת הביתית שלכם. לפניכם מספר מתכונים מוצלחים למאכלי שבועות שתוכלו להגיש לשולחן היישר מהמחבת בעודם חמים, מעלי אדים ומפיצי ניחוחות משכרים.

המשודרג: פנקייק מלוח

את הפנקייק המתוק כולנו כבר מכירים. למה שלא תנסו הפעם להגיש פנקייק גבינות מלוח, אוורירי ואפילו בריא?

נטרוף בקערה ביצים, חלב, גבינה בולגרית, פלפל שחור ועירית קצוצה. נוסיף קוואקר, קמח כוסמין ואבקת אפייה ונערבב עד לקבלת בלילה אחידה. נכניס את הקערה להצטננות במקרר למשך כחמש דקות.

נטגן את הפנקייקים במחבת חמה מאוד. כשהם מתחילים להעלות בועות, נהפוך אותם לצד השני בעזרת מרית. כשהם זהובים ומגרים נערום אותם על צלחת, נפזר מלמעלה עירית קצוצה ונגיש לשולחן בעודם חמים.

הצעירה: פיצה במחבת

במיוחד אם יש ילדים בשולחן, לא תרצו לוותר על הפיצה הזו, שעשויה מרכיבים ספורים ובסיסיים בלבד. היא כל כך טעימה, שלא תאמינו כמה היא קלה להכנה.

נתחיל בהכנת רוטב עגבניות ביתי (אפשר כמובן גם להשתמש ברוטב קנוי): ניקח עגבניות בשלות ויפות ונחתוך צורת איקס בתחתית כל אחת מהן. נבשל אותן במים במשך כעשר דקות עד לריכוך. לאחר שהצטננו, נקלף ונקצוץ אותן היטב. נטגן שום כתוש בשמן זית חם, נוסיף לו את העגבניות הקצוצות ונבשל במשך כשתי דקות. נוסיף בזיליקום טרי, אורגנו מיובש, סוכר ומלח ונבשל במשך מספר דקות נוספות, עד שהרוטב מצטמצם מעט.

להכנת בצק הפיצה נצטייד במיקסר עם וו לישה. נערבב קמח, אבקת אפייה, יוגורט ומלח עד שנקבל בצק אחיד, גמיש ומעט דביק. נקמח משטח עבודה ונרדד את הבצק לעיגול במידות המתאימות לגודל המחבת. נחמם מעט שמן זית במחבת ונכניס את הבצק פנימה בזהירות. לאחר כארבע דקות נהפוך את הפיצה לצידה השני. ניצק את רוטב העגבניות שהכנו, נפזר גבינת מוצרלה (או כל גבינה אחרת שאנחנו אוהבים) ותוספות כיד הדמיון הטובה עלינו. נכסה את המחבת ונמתין כשש דקות. נעביר לתבנית עץ ונגיש היישר לשולחן.

העיקרית: פשטידת פסטה

מנה זו היא חגיגית ומשביעה, שמשלבת גם את נפלאות הפסטה וגם את נפלאות הפשטידה במנה אחת קסומה, שתרצו להכין בכל יום בשנה.

נחמם שמן זית במחבת טפלון גדולה ונטגן בצל קצוץ עד הזהבה. נוסיף עגבניות שרי קצוצות גס, שום קצוץ דק, מלח ופלפל, ונמשיך בערבוב למשך שלוש דקות נוספות. נוסיף פסטה מבושלת קרה, פרוסות זיתי קלמטה ואורגנו מיובש. לאחר מספר דקות של בישול נוסיף גם פרמזן וביצה טרופה, נערבב ונדחס את התבשיל מטה בעזרת מרית. נכסה את המחבת ונניח לתערובת להתגבש. נהפוך את הפשטידה על גבי צלחת. ונחזיר אותה למחבת על צידה השני. כעת העבירו לצלחת הגשה והגישו חם.

המושחת: בלינצ'ס הונגרי ברוטב שוקולד

קינוחי מחבת פותחים עולם שלם של תענוגות. לפניכם מתכון לבלינצ'ס גונדל אותנטי שיהווה סיום מושלם לארוחת החג.

להכנת דפי הבלינצ'ס נטרוף בקערה ביצה עם חלב ומים. נוסיף בהדרגה סוכר, מלח וקמח, ונמשיך בטריפה עד לקבלת בלילה אחידה. נכסה ונניח במקרר למשך כחצי שעה. בינתיים נכין את המלית: בסיר קטן נבשל מים עם סוכר עד להמסה, נוסיף מלח, גרידת לימון ואגוזים טחונים ונבשל עוד מספר דקות. נסיר את הסיר מהאש, נוסיף תמצית וניל ורום, נערבב ונניח בצד להצטננות. אנחנו אמורים לקבל סירופ סמיך אך ניתן למריחה. אם הוא קשה מדי, ניתן להוסיף מעט מים חמים.

נעבור להכנת גנאש שוקולד: נרתיח שמנת בסיר על להבה נמוכה ונוסיף שוקולד חלב או מריר. נתמיד בערבוב עד שנקבל תערובת אחידה וחלקה.

נמיס חמאה במחבת, נוציא את בלילת הבלינצ'ס מהמקרר וניצוק למחבת כמות שתכסה אותה לגמרי. נטגן על להבה בינונית למשך כדקה ונהפוך את עלה הבלינצ'ס בעזרת מרית גדולה. כשהבצק זהוב נוציא מהמחבת ונעביר לצלחת. נמשיך כך עם כל כמות הבלילה, כאשר כל פעם אנו ממיסים שוב חמאה. להרכבת המנה נניח עלה בלינצ'ס אחד על צלחת, נמרח את מלית האגוזים על מחציתו ונקפל אותו פעמיים. נבזוק אבקת סוכר וניצוק מלמעלה את גנאש השוקולד החם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר