שבעת המינים – רות סירקיס – סיפורים שירים ומתכונים

הספר כולל הצעות לפעילויות משותפות של הילדים עם ההורים להעמקת החוויה המשפחתית סביבו
ספר חדש לילדים של מחברת ספרי הבישול רות סירקיס, יחולק במהלך ינואר 2019 לילדי הגנים המשתתפים בתוכנית "ספריית פיג'מה". הספר "שבעת המינים" כולל סיפורים, שירים, עובדות חשובות, מתכונים והצעות לפעילויות בחיק המשפחה. עריכה: רינת פרימו, איורים: יעל אלברט

בימים אלה יוצא לאור ספר חדש – "שבעת המינים" שמו, שכתבה מחברת ספרי הבישול הוותיקה והאהובה רות סירקיס, מחלוצות תרבות הקולינריה בישראל. הספר שמיועד לילדי הגיל הרך ולהוריהם, מפגיש את הילדים עם שבעת המינים לפי סדר הופעתם בתורה, וכולל סיפורים, שירים, עובדות חשובות, מתכונים והצעות לפעילויות משותפות עם הילדים בבית. הספר, שיוצא לאור בהוצאת ידיעות ספרים ור.סירקיס , יחולק במהלך חודש ינואר 2019 למאות אלפי ילדי גנים ברחבי הארץ המשתתפים בתוכנית ספריית פיג'מה.

מתוך הספר: פרי התאנה הוא לא באמת פרי אלא התפרחת של העץ
מתוך הספר: פרי התאנה הוא לא באמת פרי אלא התפרחת של העץ

שבעת המינים הם חלק בלתי נפרד מהנוף ומהתרבות של ישראל. אנו פוגשים אותם במטעים, בשדות, בכרמים ובעגלת הקניות בסופר. הספר מזמין את הילדים והוריהם להתוודע למטבח הישראלי, ולטעום מעולם התוכן הרחב של שבעת המינים. הספר, אותו ערכה רינת פרימו, מיועד לילדים הצעירים ובני משפחותיהם, ומלווה באיורים של יעל אלברט, המתארים בחן את המינים השונים ואת המתכונים המשולבים בספר. כל אחד מהמינים: חיטה, שעורה, גפן, תאנה, רימון, זית ותמר, זוכה לפרק משלו, ומוצג בהרחבה לצד שיר או סיפור, וכמובן מתכון. המתכונים בספר – למאכלים מתוקים ומלוחים, מיועדים להכנה משותפת וחווייתית עם הילדים.

מתוך הספר: השעורה זקוקה לכמות מים קטנה ויכולה לצמוח באזורים שבהם אין הרבה גשם
מתוך הספר: השעורה זקוקה לכמות מים קטנה ויכולה לצמוח באזורים שבהם אין הרבה גשם

מתכון החיטה הוא חלה עגולה לשבת, מתכון השעורה – סלט גריסי פנינה, מתכון הגפן – מאפינס צימוקים, מתכון התאנה – עוגת גבינה ותאנים ללא אפייה, מתכון הרימון – שייק רימונים, מתכון הזית – חטיפי זיתים אפויים, ומתכון התמר – תמרים ממולאים מרציפן. בסך הכל יופי של ספר ויופי של אפשרות להורים לפעילות משותפת עם הילדים. אמנם יחולק לילדי גן, אך מעיון בספר בוודאי מתאים ומהנה לילדי הכיתות הנמוכות בבית ספר.

תכנית ספריית פיג'מה  שואפת להנחיל לילדים אהבה לספרים ומעודדת קריאה משותפת ושיח בנושאי ערכים ומורשת יהודית-ישראלית בחיק המשפחה ובמסגרת החינוכית. התכנית, מיסודה של קרן גרינספון ישראל, פועלת בשיתוף פעולה עם משרד החינוך, ובמסגרתה מקבלים מאות אלפי ילדים ברחבי הארץ מגיל גן עד כיתה ב', מדי חודש ספר, שמגיע למסגרת החינוכית והגננת או המורה מציגה אותו לילדים. לאחר פעילות המתקיימת בכיתה מקבל כל ילד עותק אישי, לספריית המשפחה. הספר כולל הצעות לפעילויות משותפות של הילדים עם ההורים להעמקת החוויה המשפחתית סביב הספר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר