אין ספק שסושי הוא אחד המאכלים הפופולריים והאהובים ביותר בקרב הישראלים. מעניין להבין את הרגלי הצריכה של הסועד הישראלי, איך הפכה האצה המגולגלת מיפן למתחרה בפלאפל ובשווארמה המזרח תיכוניים. מניתוח ריכוזי ההזמנות של במסעדת טרנזיט האסיאתית ברחובות, עולה כי בשנת 2016 אכלו הסועדים כאן כ-13 טון סלמון, 4 טון טונה אדומה, 14 טון אבוקדו, 200 קילו ווסאבי ו-23 טון אורז. במהלך השנה צרכו במסעדה כ-3,500 ליטר של רוטב סויה.
לגבי ההעדפות של הקהל הישראלי, לפי נתוני ההזמנות אותם מוסרים בעלי המסעדה, דורון ישועה ואלעד נתני, הרול הנמכר ביותר כאן הוא הוט קרייזי צ'יזי – עם אבוקדו, סלמון, מלפפון וגבינת שמנת. מסתבר כי נשים מזמינות יותר אינסייד אאוט – בדרך כלל של סלמון, אבוקדו ובטטה, כשלצד הרול הן מעדיפות רוטב טריאקי ולא סויה. גברים מזמינים בתדירות גבוהה יותר רולים מטוגנים עם סלמון או טונה. שנשים בוחרות בדרך כלל שני רולים קטנים, ואילו גברים מעדיפים רול אחד גדול. מהי המנה המועדפת על הילדים? מסתבר שרול צמחוני ללא דגים (ילדים נוטים שלא להתחבר לטעם של דג נא). בני נוער גדולים יותר מעדיפים רולים חמים ומטוגנים.
אלעד נתני אומר: "אחת הסיבות שתרמו לפופולריות הגדולה של הסושי בארץ בשנים האחרונות, היא העובדה שגם לא מעט ילדים למדו לאהוב את הטעם, כאשר לכך מתווספת התפיסה שמדובר במאכל בריא המספק את כל אבות המזון – חלבון, פחמימה, אצה (בעלת סגולות בריאותיות) וגם ירקות. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי אכילת כמויות גדולות של סושי איננה דיאטטית במיוחד".