עכשיו קוואקר שיבולת שועל להכנה מהירה ללא גלוטן גם בישראל

המותג קוואקר היה הראשון שנרשם כסימן מסחרי בקטגורית דגני בוקר בארה"ב בשנת 1877
בשורה לחולי הצליאק, לרגישים ולנמנעים מגלוטן מקוואקר (Quaker), המותג המוביל בעולם יותר מ- 130 שנה לשיבולת שועל שנחשבת לדגן-על

מותג Quaker  מבית פפסיקו משווק מגוון מוצרים על בסיס שיבולת שועל, שרובם מיועדים לארוחות בוקר. לפי היבואנית שטראוס פריטו ליי, כ- 70% מצרכני שיבולת שועל בישראל נוהגים לאכול אותה כחלק מתפריט מאוזן בארוחת הבוקר. כמחצית מהאוכלים שיבולת שועל אוכלים אותה כל יום או כמעט כל יום.

בשנים האחרונות ניכרת מגמה הולכת וגדלה לעבור לארוחת בוקר על בסיס שיבולת שועל, כאשר קוואקר מהווה את השחקן המשמעותי ומנוע הצמיחה של הקטגוריה. במקביל, בשנים האחרונות חל גידול דו -ספרתי במכירות של מוצרים ללא גלוטן, תוך הרחבה משמעותית של היצע המוצרים שניתן לצרוך. שטראוס משווקת כיום כ- 160 מוצרים ללא גלוטן, ביניהם גם חטיפים מלוחים, מוצרי מאפה וממתקים המוצעים לכל אורך השנה באופן שוטף.  לאור ההצלחה בארצות הברית של הקוואקר ללא גלוטן, הוחלט לשווק אותו גם בישראל. לקוואקר יש טכנולוגיה חדשנית לתהליך ייצור שיבולת השועל. המהלך להשקת קוואקר ללא גלוטן דרש שינויים והתאמות בתהליכי העבודה במפעל ומחוצה לו, אך מאפשר לקהל רחב יותר של צרכנים ליהנות מהמוצרים של החברה ללא הגבלות.

שיבולת שועל הינה דגן-על עשיר במיוחד
שיבולת שועל הינה דגן-על עשיר במיוחד. צילום סטודיו שטראוס

עמלי מסיקה, הדיאטנית הראשית של קבוצת שטראוס, אומרת כי הקוואקר ללא גלוטן מאפשר לנמנעים מגלוטן ממגוון סיבות, ליהנות מיתרונות הדגן המלא. לדבריה, לעתים קרובות מוצרי דגנים ללא גלוטן מכילים דגנים שאינם מלאים, כמו שימוש בעמילנים או אורז לבן וכדומה. "קוואקר ללא גלוטן מהווה הזדמנות נהדרת לשילוב דגנים מלאים עשירים בסיבים תזונתיים מסוג בטא גלוקן ומגוון ויטמינים ומינרלים בתפריט היומי", אומרת הדיאטנית.

ניתן להשתמש בקוואקר במגוון צורות: מהדייסה המסורתית ועד לתחליף קמח בכל מאפה או בישול, מסמיך מרקים ואפילו בקינוחים. השיבולת שועל של קוואקר מיועדת להכנה מהירה – ניתן לבשל בסיר, להכניס למיקרו לדקה, או למזוג מים חמים ולכסות. מבחינת ערכים תזונתיים: קוואקר הינו מקור לפחמימות מלאות, סיבים תזונתיים, ברזל, סידן, מגנזיום, ועוד מגוון ויטמינים מקבוצה B, שיחד תורמים לארוחת בוקר מאוזנת עם מגוון רכיבי תזונה. הקוואקר משביע, מייחסים לו שהוא מסייע לבריאות הלב, מסייע להפחתת כולסטרול, עשיר יותר בחלבון, מהווה מקור טוב לסיבים, ומספק אנרגיה לאורך זמן. הסיבים מסוג בטא גלוקן בקוואקר נקשרו במחקרים רבים עם הטבה ברמות השומנים בדם ורמות הסוכרים, ובתרומתם לאיזון לחץ דם. כשרות: OU  פרווה. משקל פחית קוואקר: 511 גרם.

לשטראוס פריטו ליי יש אתר ייעודי לקוואקר – www.quaker.co.il, אשר כולל גם לשונית מיוחדת "ללא גלוטן" ומציע מתכונים ותכנים מותאמים לקהל הצורך מוצרים ללא גלוטן. האתר כולל מגוון רחב של מתכונים לשילוב קוואקר בהתאם לצרכים: "בראנץ' מפנק",  "בוקר ב- 5 דקות", "בוקר מתוק", "בוקר טבעוני", "בוקר לקטנטנים", ו"בוקר לספורטאים". בנוסף ניתן למצוא באתר טיפים ומאמרים לתזונה נכונה ואורח חיים בריא ומאוזן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר